Evolutie en het niet inenten van kinderen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

André-J30
Sergeant
Sergeant

Re: Evolutietheorie en het niet inenten van kinderen.

Berichtdoor André-J30 » 15 mei 2014 19:47

markvisser schreef:... een evolutietheorie waar niemand om heen kan.
Heeft toch niets met evolutie te maken ...
markvisser schreef:Als je van de dokter een antibioticakuur voorgeschreven krijgt, is het heel belangrijk dat je die helemaal afmaakt, dit is belangrijk om een virus in je lichaam te doden ...
Een antibiotica kuur is niet tegen virussen. Dat is tegen bacteriën.
Tegen een virus gebruikt men een vaccinatie. Dan wordt een verzwakte vorm van het virus in je lichaam gespoten en zal je lichaam alert worden voor dat virus. Bij een infectie van dat virus zal je lichaam dan eerder antistoffen aanmaken. Dat is de theorie, of het echt werkt is de vraag. En bijwerkingen? En "hulpstoffen" en conserveringsmiddelen in een vaccin, wat doen die?
markvisser schreef:ook hier zien we hoe evolutie werkt.
Ik snap de link met evolutie niet, kun je die uitleggen?
markvisser schreef:Het inenten van kinderen, zorgt voor de opbouw van antistoffen, het heeft niks te maken met het bewust ziek maken van kinderen, het gaat om soort behoud...
Het soort behoud??? Hoe bedoel je?
markvisser schreef:... er wordt een wet toegepast die ook in de natuur plaats vind.
Welke wet uit de natuur?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2014 20:19

André-J30 schreef:En "hulpstoffen" en conserveringsmiddelen in een vaccin, wat doen die?

Nou, het vaccin effectiever maken zodat je minder nodig hebt, zorgen dat het niet gaat schiften en het conserveren. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 15 mei 2014 21:20

André-J30 schreef:En "hulpstoffen" en conserveringsmiddelen in een vaccin, wat doen die?
Mortlach schreef:Nou, het vaccin effectiever maken zodat je minder nodig hebt, zorgen dat het niet gaat schiften en het conserveren. :-)
Wat conserveren ze? Duh. Maar wat doet het conserveringsmiddel in bijv. de hersenen van de jonge kinderen. Die kwik- en / of aluminiumverbindingen. :-k

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2014 22:00

André-J30 schreef: Maar wat doet het conserveringsmiddel in bijv. de hersenen van de jonge kinderen. Die kwik- en / of aluminiumverbindingen. :-k

Niks. Je gelooft toch niet dat vaccinaties autisme veroorzaken of zo, he?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 mei 2014 22:13

Mortlach schreef:Niks. Je gelooft toch niet dat vaccinaties autisme veroorzaken of zo, he?

Dan hadden vele volwassenen autistisch moeten zijn, want in amalgaam vulling zit ook kwik.

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 16 mei 2014 08:40

Bambi schreef:Dan hadden vele volwassenen autistisch moeten zijn, want in amalgaam vulling zit ook kwik.
Dat kwik zit in gebonden toestand en komt maar heel langzaam vrij. Kwik als conserveringsmiddel is inmiddels verboden. Maar als conservering is het direct biologisch beschikbaar omdat het rechtstreeks in de bloedbaan komt. Het probleem is dat eventuele effecten pas later zichtbaar worden en het verband met de vaccinatie nauwelijks aantoonbaar is.

Toen de laatste amalgaan vulling bij mij was verwijderd voelde ik iets opklaren in mijn hoofd. :o

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 mei 2014 09:46

André-J30 schreef: Het probleem is dat eventuele effecten pas later zichtbaar worden en het verband met de vaccinatie nauwelijks aantoonbaar is.

Omdat er misschien geen verband is?

markvisser
Verkenner
Verkenner

Re: Evolutie en het niet inenten van kinderen.

Berichtdoor markvisser » 22 mei 2014 22:16

Ik heb mijn topic aangepast, want ik had me niet goed verdiept, Ik geloofde iets en dat bleek helemaal niet te kloppen, door meer kennis te vergaren kreeg ik een totaal ander inzicht.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 23 mei 2014 08:45

markvisser schreef:Ik heb mijn topic aangepast, want ik had me niet goed verdiept, Ik geloofde iets en dat bleek helemaal niet te kloppen, door meer kennis te vergaren kreeg ik een totaal ander inzicht.

Kijk, dat vind ik dan weer mooi. d:)b d:)b
Durf kennis te vergaren.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 24 mei 2014 20:55

markvisser schreef:Ik heb mijn topic aangepast, want ik had me niet goed verdiept, Ik geloofde iets en dat bleek helemaal niet te kloppen, door meer kennis te vergaren kreeg ik een totaal ander inzicht.

Cathy schreef:Kijk, dat vind ik dan weer mooi. d:)b d:)b
Durf kennis te vergaren.

Daar ben ik het mee eens! En ook niet bang zijn om het fout te hebben. Dat hoort er gewoon bij. We zitten er allemaal wel es naast.

Overigens schijnen virussen wel veel met evolutie te maken te hebben, voor zover ik weet dan.

http://www.scientias.nl/virussen-verand ... lutie/4661
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2014 22:37

Virussen zijn superbelangrijk voor evolutie, omdat ze zich vaak nestelen in het gastheer-DNA. Als die gastheer het dan lukt het virus 'op te knippen' en in delen in het eigen DNA te integreren, krijg je hele interessante effecten - zo schijnt het feit dat zoogdieren geen eieren leggen maar nakomelingen levend baren een direct gevolg te zijn van zo'n virusinjectie.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 25 mei 2014 12:26

Mortlach schreef:Virussen zijn superbelangrijk voor evolutie, omdat ze zich vaak nestelen in het gastheer-DNA. Als die gastheer het dan lukt het virus 'op te knippen' en in delen in het eigen DNA te integreren, krijg je hele interessante effecten - zo schijnt het feit dat zoogdieren geen eieren leggen maar nakomelingen levend baren een direct gevolg te zijn van zo'n virusinjectie.

Daar heb ik een artikel over gelezen:

Tot de belangrijkste genen in de placentavorming behoort het zogenaamde syncytin. In 2000 kwamen onderzoekers van the Genetics Institute in Cambridge erachter dat het gen afkomstig was van endogene retrovirussen (ERV).

http://zaplog.nl/zaplog/article/de_onzi ... n_deel_3_3
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”