visje36 schreef:In het verleden wel mee te maken gehad, paar mensen die verschrikkelijk konden roddelen, of een ge zamelijke vriendin die als ik bij haar was de derde zwartmaakte, en als ik er niet was mij zwart maakte. Gelukkig zijn die vriendschappen verbroken. Hoop negatief gedoe / gevoel is daarmee weg.
Want die mensen vreten je energie op, en ja verbaasd me niks als ze nog smakelijk om me lachen nu. Maar ik ben er vanaf.
Wees maar bij dat je er vanaf bent, zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn.
Op mijn vorige werk had ik een collega, waar ik eerst bevriend mee was, maar ik had die vriendschap verbroken, nadat ik merkte dat ze niet te vertrouwen was.
Daarna ging ze leugens over mij verspreiden.
Bijv. dat ik opgenomen was geweest, omdat ik een gevaar was voor mezelf en de samenleving.
Dat was helemaal niet waar, ik had gewoon bij het RIAGG psychotherapie gehad.
Dit resulteerde erin dat ik door vele collega's met de nek werd aangekeken.
Dit gaf zoveel stress dat ik voor een hartfilmpje naar de EHBO moest en eczeem aan mijn handen kreeg.
Totdat mijn andere collega's erachter kwamen, dat ze over haar eigen leven allemaal leugens vertelde, toen kreeg ik te horen wat ze over mij allemaal gelogen had.
Op mijn huidige werk wordt ook wat afgeroddeld, dat komt de werksfeer niet ten goede.
Als je dan gewoon aardig bent tegen degene waar over geroddeld wordt, dan word je ook zwart gemaakt.
Dan wordt alles wat je doet in de gaten gehouden om over te kunnen roddelen.
Dat geeft een verschrikkelijke negatieve sfeer en een hoge werkdruk.
En het ergste is dat ze hun eigen echte fouten die ze maken, niet eens willen zien en al helemaal niet voor commentaar erop open staan.
Er is een verschil tussen vertellen wat je hebt meegemaakt en het bewust iemand zwart maken, door alles expres negatief neer te zetten.
Of nog erger: dingen die je niet weet maar met eigen ideeën in te vullen en dat als waarheid te verspreiden.
Als ik merk dat iemand zo over anderen praat, dan gaan bij mij al alarmbellen rinkelen.
In het begin houden ze zich nog in, maar na verloop van tijd, kun je merken dat ze steeds negatiever worden.
Als je daar dan positieve gedachten tegenover probeert te zetten, gaan ze snauwen.
Ook gaan ze je dan proberen te claimen, want als je dan iets positiefs tegen of over een persoon zegt, waar zij negatief over praatten, dan gaan ze je proberen te manipuleren met bijv. de woorden: "Dat had ik van jou niet verwacht" of "Wat ben je veranderd"
Dan is het voor mij klaar.
Dan weet ik genoeg.
En dan is voor mij de vriendschap over.
En dat gebeurt hier op Refoweb ook.
Er wordt hier achter de schermen via PB heel wat afgeroddeld.
Ik heb bijv. van verschillende mensen over één persoon gehoord, dat die persoon borderline heeft.
Maar dat hebben ze niet allemaal van dezelfde persoon gehoord, nee, die persoon heeft het aan iemand verteld en die persoon heeft het weer aan een ander verteld enz.
Laten we een ding maar goed onthouden