JeeWee schreef:En verder hou ik het maar bij deze tekst...
De honden mogen toch ook van de kruimels eten? Maar wettische kruimels lust ik niet, die laat ik liggen, net als een kip.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JeeWee schreef:En verder hou ik het maar bij deze tekst...
JeeWee schreef:
Ik zeg dat jij er uitpikt wat jij lekker vindt.
Ik haal mijn ouders aan die me adviseerden er uit te halen wat voedzaam is...
Toch een verschil...
Mortlach schreef:Een hoop problemen waren voorkomen geweest als er een "Gij zult geen slaven houden" gebod was geweest. Blijkbaar vond men 'heb uw naasten lief als uzelf' best verenigbaar met het houden van slaven...
Mortlach schreef:Een hoop problemen waren voorkomen geweest als er een "Gij zult geen slaven houden" gebod was geweest. Blijkbaar vond men 'heb uw naasten lief als uzelf' best verenigbaar met het houden van slaven...
Wilsophie schreef:Tuurlijk..gebod op gebod en regel op regel, dan hoeven we zelf geen verantwoordelijkheid te dragen en "schuilen" wij onder de wet. Laat ik je dit zeggen Mortlach dat ik schuil onder de schuilplaats van de Allerhoogste en dat is geen wet!!
En zo gebruikt men de wet om zgn problemen te voorkomen en legt men dat simpelweg naast de allerbelangrijkste opdracht om de Naaste lief te hebben ( er staat niet naasten als meervoud) maar ja dat is makkelijker om je buurvrouw lief te hebben. Moeilijker wordt het als zij een prostituée is ...toch? Of toch niet.
Bambi schreef:De Bijbel lezen in de Statenvertaling.
Want daar staat bij al die aangehaalde teksten, niet het woord slaaf maar dienstknecht!!!
rotterdam schreef:43 U mag niet met harde hand over hem heersen, maar u moet uw God vrezen.
JeeWee schreef:Inderdaad.
Toen was dat ook heel normaal. Nu niet meer.
Toen was het ook heel normaal als je er meerdere vrouwen op na hield en er ook kinderen bij verwekte, zoals Jakob, Elkana enz. Nu niet meer.
Bambi schreef:
Hier heb je een site waar de Statenvertaling in gewoon Nederlands geschreven staat.
http://www.statenvertaling.net/
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten