noah schreef:Als ik naar mezelf kijk dan keer ik iedere dag weer God de rug toe door zonden in gedachten, woorden en werken. En iedere dag opnieuw heb ik nodig dat God mij vasthoud, terughaalt, onderwijst enz anders zou er niets van mijn geloof en gelovigheid terecht komen. Ik ben soms jaloers op mensen die zo standvastig geloven, maar ik kan het ook zo moeilijk begrijpen dat iemand altijd zo vol geloof en overtuigd en keurig naar Zijn geboden leeft. En met tegenslagen of verleidingen zo Bijbels kan omgaan...
En dat ik, opnieuw afgedwaald, dan toch weer door God wordt opgezocht dmv Zijn Woord en Geest, dan voel ik mij ook niet-waardig zoals die vrouw uit de preek van ds. Roos, dat begrijp ik wel. Als je iemand pijn doet die je liefhebt schaam je je toch ook als diegene in plaats van zijn afkeuring alleen maar liefde en vergeving toont?
Ook mensen die op het oog een standvastig leven hebben hun worstelingen, de een meer dan de ander. Niet iedereen is daar even open over. Ik denk dat het belangrijker is dat we niet blijven hangen in de dingen die we niet goed doen, want daarvoor heeft God ons teveel lief.