Flight
Ik zal heel eerlijk zijn: het is mij, als ongelovige, een compleet raadsel dat er nog mensen in goed ontwikkelden landen rondlopen die nog werkelijk geloven in een pratende slang, een wereldwijde zondvloed, de ark met zijn dieren, een pak 'm beet 6000 jaar oude aarde etc, etc. Ik kan geen enkel respect opbrengen voor de homofobe houding (vaak gelezen op dit forum helaas) van sommige christenen en dat menen te moeten verdedigen met wat er in de bijbel staat geschreven. Allemaal zaken die hier en daar worden geridiculiseerd.
Eerlijk gezegd is dit voor mij als gelovige ook een raadsel. Je reactie is namelijk echt een karikatuur van wat gelovigen geloven. Blijkbaar ben je, zoals zoveel van mijn vrienden, stil blijven staan op een bepaald punt, terwijl de kerk, mijn kerk, door is gegaan op de weg van de Messias.
Het geloof en de uitleg van de Bijbel is ook geëvolueerd.
Mijn stelling is dat je heel goed kunt geloven als je de Bijbel niet letterlijk leest. De evolutie aanvaard. Oog hebt voor de cultuur waarin de Bijbel geschreven is en ook de context niet vergeet. Homo's net zo vanzelfsprekend vind als hetero's.
'God is Liefde' is nog steeds actueel en ik zie in de seculiere wereld nog steeds geen goede opvolger van dit mooie en praktische geloof.
Wat je op dit forum leest is echt niet normatief voor de christelijke wereld. Je zou bijvoorbeeld eens een poosje naar een 'intelligente' kerk kunnen gaan om van je vooroordelen bevrijd te worden. Denk je nu echt dat al die miljarden christenen gek zijn (geweest)? Kom op!