Macht die niet wil dat je gaat bidden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

anabana
Verkenner
Verkenner

Macht die niet wil dat je gaat bidden

Berichtdoor anabana » 26 jul 2013 15:40

Ik merk dat er een kracht is die niet wil dat je gaat bidden, of er komt een uil die enorm gaat roepen, of een mug, ik heb de laatste tijd dat ik iedere keer net wordt lastig gevallen.
Ik hoor het vaker van mensen dat er in de hemelse geweste een strijd aan de gang is en die ons tegenhoud.
In de EO Visie las ik ook dat je dan smoesjes krijgt van, ik ben moe, ik ben niet in mn humeur, ik stel het uit, ik moet wel goed in mn vel zitten enzovoort.

Wie merkt het ook?

Denk je dat Satan ons wilt afleiden van Gebed?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Re: Macht die niet wil dat je gaat bidden

Berichtdoor johannes1 » 26 jul 2013 15:45

ik heb wel eens horen zeggen dat de duivel het goed vind dat je bid en naar de kerk gaat, zolang je voor de rest maar niet te veel bezig bent met je geloof.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 26 jul 2013 15:50

anabana schreef:Ik merk dat er een kracht is die niet wil dat je gaat bidden, of er komt een uil die enorm gaat roepen, of een mug, ik heb de laatste tijd dat ik iedere keer net wordt lastig gevallen.
Ik hoor het vaker van mensen dat er in de hemelse geweste een strijd aan de gang is en die ons tegenhoud.
In de EO Visie las ik ook dat je dan smoesjes krijgt van, ik ben moe, ik ben niet in mn humeur, ik stel het uit, ik moet wel goed in mn vel zitten enzovoort.

Wie merkt het ook?

Waarom de oorzaak buiten jezelf zoeken in de eerste plek? Dat is een mens natuurlijk: alles de schuld van andere mensen of demonen noemen. Dit soort zaken zijn de zwakheden van je eigen vlees, die je geest tegenwerken. Dat heeft elke christen. Je zult zien dat je makkelijk oplossingen kunt bedenken om de problemen op te lossen (watjes in je oren, op tijd gaan slapen, meer bewegen, met andere mensen praten over het geloof). De vraag is of we de energie erin willen steken om onze smoesjes weg te werken. Maar eigenlijk willen we dat liever niet. We wachten liever af, en twijfelen nog wat door.
Je moet eens een van evangelien in zn geheel lezen, en dan op de houding van de discipelen letten. Het is verbazingwekkend hoeveel ongeloof en twijfel ze soms kunnen tonen kort achter elkaar, en op sommige mensen zit hun geloof op een piek. Verrassend herkenbaar in mijn ervaring, en niet iets om dan maar in te berusten, maar het kan op bepaalde tijden de nodige bemoediging geven, m.a.w. het staat niet voor niets in Gods Woord.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

anabana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor anabana » 26 jul 2013 15:51

Beter gewoon altijd bidden, beter een louw gebed dan geen

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 26 jul 2013 15:56

anabana schreef:De duivel wilt dat we louw zijn

Waar staat dat?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

anabana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor anabana » 26 jul 2013 16:05

Er staat dat Jezus het het erste vind als je louw bent. (ik spug je uit )

Was u maar koud of heet! Maar omdat u lauw bent, en niet koud en ook niet heet, zal ik u uit Mijn mond spuwen.

dus wat wil de duivel dan, die wil dat je louw bent

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 26 jul 2013 16:08

anabana schreef:Er staat dat Jezus het het erste vind als je louw bent. (ik spug je uit )

Was u maar koud of heet! Maar omdat u lauw bent, en niet koud en ook niet heet, zal ik u uit Mijn mond spuwen.

dus wat wil de duivel dan, die wil dat je louw bent
En wat betekent lauw in deze context, weet je dat?

anabana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor anabana » 26 jul 2013 16:15

JE kan niet 2 heren dienen, De wereldse zaken zijn helemaal verdwenen sinds ik er serieus om gebeden heb.
God kan je hart veranderen, zelfs in erg korte tijd, ben ik helemaal verandert door genade van God.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2013 17:00

anabana schreef:Ik merk dat er een kracht is die niet wil dat je gaat bidden, of er komt een uil die enorm gaat roepen, of een mug, ik heb de laatste tijd dat ik iedere keer net wordt lastig gevallen.

Wie merkt het ook?

Ik vind het idee dat Satan een mug zou sturen om je dwars te zitten behoorlijk vergezocht. En verder, die mug gaat echt wel weer weg, die uil ook wel. En zo niet, dan is dat jammer, maar is het iets waar je mee moet werken.

Ik maak tijdens het mediteren steeds hetzelfde patroon door: slaperigheid, ongeduld, impulsen. Allemaal zaken die van binnenuit komen. En al die zaken gaan allemaal vanzelf over als je maar gewoon blijft zitten. En een mug? Ach, als je je daardoor laat weerhouden, moet je je misschien eens achter de oren krabben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 26 jul 2013 19:27

Bij ons was er laatst een dienst waar de voorganger sprak over hoe moeilijk het gebed is. Dat ook hij het soms moeilijk vindt om te bidden, en ook wat te bidden? Zelf heb ik ook wel eens een dag dat ik me moeilijk tot gebed kan zetten, dan doe ik gewoon een korter gebed. Het leven gaat nu eenmaal met onregelmatigheden, sommige periodes zit je lekkerder in je vel dan andere periodes. Drukke tijd op het werk, stress, een collega waar je niet mee door de deur kan. Problemen binnen huiselijke kringen, zo zijn er tal van factoren die onze stemming kunnen beïnvloeden. Juist in zulke periodes is het belangrijk om tijd voor God vrij te maken. Misschien lijkt God soms stil voor ons gevoel, toch is Hij er altijd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 28 jul 2013 11:54

Ik mag het in het kort samenvatten.

Alles wat niet van God is, is van de duivel.
Als je dit in ogenschouw neemt haalt het veel twijfel weg.
God wilt dat we Hem aanbidden, als het niet lukt door welke reden dan ook, komt het door de duivel.
We kunnen niet altijd achter de duivel schuilen, in veel gevallen roepen we de duivel over onszelf af.
Mijn ervaring is als bidden niet lukt om er toch in te volharden en het hardop te doen.
De duivel kan niet onze gedachten lezen maar ziet wel aan ons of we bidden en wil het altijd verhinderen.
Als je hardop bidt jaag je de duivel weg, hij wil het niet horen.
Heb wel gehad dat het niet lukte en toch door ging, niet door de duivel, indirect wel, maar voelde dat God niet hoorde en toch kwam het goed. Ik begon met het verstand maar het ging eigenlijk vanzelf met het hart.
Daarom zegt God ook:

Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand.

anabana schreef: Denk je dat Satan ons wilt afleiden van Gebed?

Absoluut!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jul 2013 16:47

Het belang van bidden wordt behoorlijk overschat denk ik de heilige Paulus er op naslaande, wat ik graag doe bij deze en menig andere kwestie.

'En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.' (1 Kor 13,13)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 28 jul 2013 17:22

mohamed schreef:Het belang van bidden wordt behoorlijk overschat denk ik de heilige Paulus er op naslaande, wat ik graag doe bij deze en menig andere kwestie.

'En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.' (1 Kor 13,13)

Het gebed kan niet overschat worden. De Heere Jezus bad de gehele nacht (Luc 6,12), en onderrichte Zijn discipelen onophoudelijk te bidden (Luc 21,36). Ook bemoedigde de apostel Paulus de gemeenten onophoudelijk te bidden (Rom 12:12; 1Tess5:17-18).
Laatst gewijzigd door JHM op 28 jul 2013 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 28 jul 2013 18:34

En de christenen maar roepen dat je als christen echt vrij bent. Maar altijd ligt die Satan op de loer in je achtertuin. Toen ik nog heel erg christelijk was kreeg ik er nachtmerries van. Nooit deed ik het goed, want ik viel altijd in slaap voor het bidden en bijbellezen vergat ik gewoon. en dan moest ik van die enge films kijken over de eindtijd... brrr. Satan ging pas weg toen ik besefte dat ie niet bestond.
Ook gif is geschapen.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 28 jul 2013 19:10

Als je het gebed niet belangrijk of overschat vindt, heb je God niet nodig.
Dan zou ik me druk gaan maken over evolutieleer of de oerknal dan weet je zeker dat je doelloos is bezig ben.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “[Religie] - Open forum”