Eeuwige ondergang

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Flight
Mineur
Mineur

Re: Eeuwige ondergang

Berichtdoor Flight » 12 jun 2013 12:35

Het woord 'weigerambtenaar' kan binnenkort uit het woordenboek worden geschrapt:

Grote Kamermeerderheid maakt einde aan weigerambtenaar

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 jun 2013 13:40

En deze opmerking komt voort uit de eeuwige ondergang van de weigerambtenaar?

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 12 jun 2013 14:35

Tante Pollewop schreef:En deze opmerking komt voort uit de eeuwige ondergang van de weigerambtenaar?

Zo mag je het van mij wel noemen ja.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 12 jun 2013 14:43

Flight schreef:Het woord 'weigerambtenaar' kan binnenkort uit het woordenboek worden geschrapt:

Grote Kamermeerderheid maakt einde aan weigerambtenaar

Eindelijk. Het zou eens tijd worden.

106644
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 106644 » 13 jun 2013 13:50

Ik geloof dat God liefde is. Ik kan er dan ook niet bij dat God mensen naar de hel kan 'sturen'. Aan de andere kant vind ik dit ook moeilijk, omdat ik ook de Bijbel niet af wil vallen.
Ik ben op dit moment een beetje van God aan het afdwalen. Ik ben misschien zelfs een beetje boos op God. Ik vind ik het egoistisch van God. Ik vraag me af waarom God niet gewoon alle mensen bij zich in de hemel zou laten komen. Daar is toch geen haat, verdriet of pijn. En waarom zou je dat als God niet doen? Waarom wil je als God dat iedereen je aanbid terwijl je miljarden mensen bij je kan laten komen en er samen een groot feest van kan maken.
Ik geloof dat God bestaat, maar ik hoop dat hij niet zo haatdragend is, als in de Bijbel beschreven word.

106607
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 106607 » 13 jun 2013 14:00

Heel veel mensen beweren heel stellig dat ze niet in God of in Jezus geloven, maar toch doen vaak de mensen die wij als zondig of ongelovig beschouwen de meeste dingen voor Christus. Koos Jezus geen tollenaar uit om bij te gaan eten in plaats van bij de hoge priesters? Waarom zouden mensen die zeggen niet in Jezus geloven verloren zijn? Petrus zei ook dat hij niet bij Jezus hoorde terwijl het wel zo was. Misschien zijn mensen wel bang om het toe te geven. Bang dat andere mensen het raar vinden. Misschien zijn ze er zelf wel niet over uit wat ze geloven. Er zijn ook mensen die niet per se in Jezus geloven of in God maar in energie. Wij mensen willen overal maar namen aan geven. Wij vinden het belangrijk dat onze God, God heet en dat zijn zoon Jezus Christus heet. Ik denk dat het erom gaat hoe je met elkaar omgaat. Wat je voor je medemens doet doe je voor God. En ik vind niet dat je mensen moet dwingen te geloven door ze met de hel en verdoemenis te bedreigen. Dat kan toch nooit Gods bedoeling zijn? God is een God van liefde en niet van straf. Ik geloof dat God van al zijn kinderen houdt en niemand naar de hel stuurt. ik ben niet iemand die klakkeloos de bijbel volgt. ik geloof dat de meeste verhalen een bedoeling hebben, ze proberen ons iets te leren. Ik denk niet dat God haatdrgend is.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 13 jun 2013 18:40

106607 schreef:Koos Jezus geen tollenaar uit om bij te gaan eten in plaats van bij de hoge priesters?

Omdat gezonde mensen geen dokter nodig hebben (Matt 9:11-13).

106607 schreef:Waarom zouden mensen die zeggen niet in Jezus geloven verloren zijn?

Omdat ze van Hem gehoord hebben maar Hem niet aan hebben willen nemen. Als er buiten Jezus om redding zou zijn dan zou Hij voor niets Zijn leven afgelegd hebben. Maar wij weten dat Jezus de enige Weg is (Joh 14,6).

106607 schreef:Ik geloof dat God van al zijn kinderen houdt en niemand naar de hel stuurt.

Wie de Geest ontvangen worden kinderen Gods genoemd (Rom 8:15-16).

106607 schreef:Ik denk niet dat God haatdrgend is.

God is liefde, dat lezen we van het oude tot het nieuwe testament en daar is geen speld tussen te krijgen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 jun 2013 21:23

Nee alleen wat rondgekeken op de site, daarom vroeg ik je wat zijn conclusies waren.

hubert schreef:De conclusie van Van Lommel is dat er wellicht toch zoiets is als een doorstart.
Dood is dan niet dood misschien. Zeker weten doen we het nooit.

Waar baseert hij zich op?
hubert schreef:Het NT is er duidelijk over.
Voor christenen is het geen vraag. Dood waar is uw prikkel? Dat weet je toch wel?

Vraag je het voor de vorm of wil je het echt weten?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 14 jun 2013 08:59

Als je er echt in geïnteresseerd ben Mohamed kun je het beste dat boek lezen.
Ik heb dat ook gedaan en we hebben het met een groepje besproken.
Mijn geloof in het hiernamaals is er eerder door bevestigd dan geslonken.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 15 jun 2013 22:42

JHM schreef:
Omdat ze van Hem gehoord hebben maar Hem niet aan hebben willen nemen. Als er buiten Jezus om redding zou zijn dan zou Hij voor niets Zijn leven afgelegd hebben. Maar wij weten dat Jezus de enige Weg is (Joh 14,6).

Waarom zou ik Jezus aan willen nemen? Kun je mij dat nu eens kort en duidelijk uitleggen?

JHM schreef:God is liefde, dat lezen we van het oude tot het nieuwe testament en daar is geen speld tussen te krijgen.

Hoe uit die liefde zich dan? want in het oude testament zie ik daar niet zoveel van, eigenlijk.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 16 jun 2013 00:22

irmo schreef:Waarom zou ik Jezus aan willen nemen? Kun je mij dat nu eens kort en duidelijk uitleggen?

Ik heb geen idee waarom jij Jezus aan zou willen nemen, geen belijdenis is immers hetzelfde.

irmo schreef:Hoe uit die liefde zich dan? want in het oude testament zie ik daar niet zoveel van, eigenlijk.

God laat Zijn volk niet in de steek, hoe vaak ze Hem ook verloochenen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

106490
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 106490 » 16 jun 2013 15:26

gml schreef:Het is niet zo'n plezierig onderwerp, maar het is wel de realiteit waar geen enkel mens aan onderuit kan: zonder een waar geloof in Jezus Christus gaat een mens verloren, voor eeuwig verloren, dan gaat een mens naar de hel. Na de dood volgt het oordeel, het oordeel van God, dat is een vast oordeel. Een oordeel waar nooit en te nimmer iets aan te veranderen valt. Als we in dit leven niet gereinigd zijn door het bloed van Christus, dan is er na de dood geen omkering meer mogelijk. Dat geldt voor ieder mens op aarde, niemand uitgezonderd.

Maar er zijn zoveel mensen die Christus niet belijden als hun Zaligmaker. Overal waar je je bevindt, op straat, in winkels, in het openbaar vervoer etc. hoor je mensen praten over van alles en nog wat, maar het gaat zelden over het geloof in Christus. Dan denk ik, zonder een oordeel te willen vellen over deze mensen: beseffen deze mensen wel waar ze aan toe zijn? Mensen zijn aardsgericht, en van nature is ieder mens aardsgericht. Maar een ieder die in Jezus Christus gelooft, gaat niet verloren, maar heeft het eeuwige leven (Johannes 3:16). Treffend vind ik dat Johannes hier het "niet verloren gaan" voorop stelt, ten opzichte van "het eeuwige leven hebben".

Het is een groot probleem. Maar ik worstel met het feit wat je hieraan zou moeten doen. Vinden jullie dat we in gesprekken met mensen de nadruk moeten leggen op het feit dat in Christus het eeuwige leven is, of vinden jullie juist dat we moeten benadrukken dat je buiten Christus voor eeuwig verloren gaat? Ik denk vaak dat laatste, omdat dat het meeste afschrikt en dat mensen zo meer gaan nadenken over de realiteit van de eeuwigheid.

Ik denk dat dat we het allebei zouden moeten doen, want alleen mensen afschrikken kan juist het tegenovergestelde effect veroorzaken. Mensen denken dan dat onze religie niet iets moois is, maar iets verschrikkelijks.
En ook al willen we gesprekken voeren over Christus, wij zelf kunnen ze niet bekeren tot geloof. Dit kan alleen God.

106607
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 106607 » 16 jun 2013 15:48

ik zou zeggen benadruk het positieve
als je zegt zonder Jezus weg te volgen ben je eeuwig verloren trekt dat mensen niet echt aan. Je kunt beter zeggen dat als je Jezus volgt je het eeuwige leven ontvangt. Ik denk dat meer mensen zich tot het christendom bekeren als je dat zegt. Mensen handelen liever in de wetenschap dat ze er iets moois voor terugkrijgen dan in de wetenschap dat als ze iets niet doen ze eeuwig verloren zijn.
En Jezus boodschap is toch iets prachtigs, daarom is het beter dat positief aan te duiden

sponsy

Berichtdoor sponsy » 16 jun 2013 16:13

... Maar ik worstel met het feit wat je hieraan zou moeten doen

Ik denk omdat mensen al heel veel religieuze theorie hebben gehoord, en weten dat religie vele oorlogen tot gevolg had, en het feit dat aan geloof geen formule gehangen kan worden, denkt men dat het niets brengt. Het enige wat ik kan verzinnen wat mensen toch aan het denken zal zetten is:
Johannes 4 schreef:48 Jezus zeide dan tot hem: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet, zult gij niet geloven.
49 De hoveling zeide tot Hem: Heer, kom af, eer mijn kind sterft.
50 Jezus zeide tot hem: Ga heen, uw zoon leeft! De man geloofde het woord, dat Jezus tot hem sprak, en ging heen.
51 En reeds terwijl hij afdaalde, kwamen zijn slaven hem tegemoet en zeiden, dat zijn kind leefde.
52 Hij vroeg hun naar het uur, waarop de beterschap was ingetreden; zij zeiden tot hem: Gisteren op het zevende uur werd hij vrij van koorts.
53 De vader dan bemerkte, dat het dat uur was, waarop Jezus tot hem gezegd had: Uw zoon leeft, en hij werd zelf gelovig en zijn gehele huis.

An als klap op de vuurpijl zei Jezus dit precies voordat Hij opgenomen werd;
Marcus 16 schreef:15 En hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend.
16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld.
17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen,
18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’
19 Nadat hij dit tegen hen had gezegd, werd de Heer Jezus in de hemel opgenomen en nam hij plaats aan de rechterhand van God.

Dus.. als iemand zegt te geloven, zullen die tekenen moeten volgen :-oo
En ja, dat is alle discipelen(=leerlingen) opgelegd;
Matteüs 28 schreef:19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden AL wat Ik u bevolen heb.

Hierbij een gemeente, waar de tekenen wel volgen.. (jglm.org komt in juli in NL )

Helaas roepen velen Matteüs 7: 21-27, als excuus om het helemaal niet te doen?! in plaats van onder leiding van de Heilige Geest te gaan, en dit te mogen doen. JGLM is gelukkig van een heel ander kaliber dan bijv. Benny Hinn etc.
Matteüs 7 schreef:21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. ...
23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 16 jun 2013 22:26

JHM schreef:
Ik heb geen idee waarom jij Jezus aan zou willen nemen, geen belijdenis is immers hetzelfde.

Dus, je weet niet waarom ik Jezus aan zou moeten nemen, maar je weet wel heel zeker dat ik naar de hel ga als ik het niet doe? Waarom is dat? En is dat niet vreselijk onlogisch?

JHM schreef:God laat Zijn volk niet in de steek, hoe vaak ze Hem ook verloochenen.

Hoe uit zich dat?

Terug naar “[Religie] - Open forum”