Het woord 'weigerambtenaar' kan binnenkort uit het woordenboek worden geschrapt:
Grote Kamermeerderheid maakt einde aan weigerambtenaar
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Tante Pollewop schreef:En deze opmerking komt voort uit de eeuwige ondergang van de weigerambtenaar?
Flight schreef:Het woord 'weigerambtenaar' kan binnenkort uit het woordenboek worden geschrapt:
Grote Kamermeerderheid maakt einde aan weigerambtenaar
106607 schreef:Koos Jezus geen tollenaar uit om bij te gaan eten in plaats van bij de hoge priesters?
106607 schreef:Waarom zouden mensen die zeggen niet in Jezus geloven verloren zijn?
106607 schreef:Ik geloof dat God van al zijn kinderen houdt en niemand naar de hel stuurt.
106607 schreef:Ik denk niet dat God haatdrgend is.
Nee alleen wat rondgekeken op de site, daarom vroeg ik je wat zijn conclusies waren.
hubert schreef:De conclusie van Van Lommel is dat er wellicht toch zoiets is als een doorstart.
Dood is dan niet dood misschien. Zeker weten doen we het nooit.
hubert schreef:Het NT is er duidelijk over.
Voor christenen is het geen vraag. Dood waar is uw prikkel? Dat weet je toch wel?
JHM schreef:
Omdat ze van Hem gehoord hebben maar Hem niet aan hebben willen nemen. Als er buiten Jezus om redding zou zijn dan zou Hij voor niets Zijn leven afgelegd hebben. Maar wij weten dat Jezus de enige Weg is (Joh 14,6).
JHM schreef:God is liefde, dat lezen we van het oude tot het nieuwe testament en daar is geen speld tussen te krijgen.
irmo schreef:Waarom zou ik Jezus aan willen nemen? Kun je mij dat nu eens kort en duidelijk uitleggen?
irmo schreef:Hoe uit die liefde zich dan? want in het oude testament zie ik daar niet zoveel van, eigenlijk.
gml schreef:Het is niet zo'n plezierig onderwerp, maar het is wel de realiteit waar geen enkel mens aan onderuit kan: zonder een waar geloof in Jezus Christus gaat een mens verloren, voor eeuwig verloren, dan gaat een mens naar de hel. Na de dood volgt het oordeel, het oordeel van God, dat is een vast oordeel. Een oordeel waar nooit en te nimmer iets aan te veranderen valt. Als we in dit leven niet gereinigd zijn door het bloed van Christus, dan is er na de dood geen omkering meer mogelijk. Dat geldt voor ieder mens op aarde, niemand uitgezonderd.
Maar er zijn zoveel mensen die Christus niet belijden als hun Zaligmaker. Overal waar je je bevindt, op straat, in winkels, in het openbaar vervoer etc. hoor je mensen praten over van alles en nog wat, maar het gaat zelden over het geloof in Christus. Dan denk ik, zonder een oordeel te willen vellen over deze mensen: beseffen deze mensen wel waar ze aan toe zijn? Mensen zijn aardsgericht, en van nature is ieder mens aardsgericht. Maar een ieder die in Jezus Christus gelooft, gaat niet verloren, maar heeft het eeuwige leven (Johannes 3:16). Treffend vind ik dat Johannes hier het "niet verloren gaan" voorop stelt, ten opzichte van "het eeuwige leven hebben".
Het is een groot probleem. Maar ik worstel met het feit wat je hieraan zou moeten doen. Vinden jullie dat we in gesprekken met mensen de nadruk moeten leggen op het feit dat in Christus het eeuwige leven is, of vinden jullie juist dat we moeten benadrukken dat je buiten Christus voor eeuwig verloren gaat? Ik denk vaak dat laatste, omdat dat het meeste afschrikt en dat mensen zo meer gaan nadenken over de realiteit van de eeuwigheid.
... Maar ik worstel met het feit wat je hieraan zou moeten doen
Johannes 4 schreef:48 Jezus zeide dan tot hem: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet, zult gij niet geloven.
49 De hoveling zeide tot Hem: Heer, kom af, eer mijn kind sterft.
50 Jezus zeide tot hem: Ga heen, uw zoon leeft! De man geloofde het woord, dat Jezus tot hem sprak, en ging heen.
51 En reeds terwijl hij afdaalde, kwamen zijn slaven hem tegemoet en zeiden, dat zijn kind leefde.
52 Hij vroeg hun naar het uur, waarop de beterschap was ingetreden; zij zeiden tot hem: Gisteren op het zevende uur werd hij vrij van koorts.
53 De vader dan bemerkte, dat het dat uur was, waarop Jezus tot hem gezegd had: Uw zoon leeft, en hij werd zelf gelovig en zijn gehele huis.
Marcus 16 schreef:15 En hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend.
16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld.
17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen,
18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’
19 Nadat hij dit tegen hen had gezegd, werd de Heer Jezus in de hemel opgenomen en nam hij plaats aan de rechterhand van God.
Matteüs 28 schreef:19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden AL wat Ik u bevolen heb.
Matteüs 7 schreef:21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. ...
23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”
JHM schreef:
Ik heb geen idee waarom jij Jezus aan zou willen nemen, geen belijdenis is immers hetzelfde.
JHM schreef:God laat Zijn volk niet in de steek, hoe vaak ze Hem ook verloochenen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten