Eindtijd en Opname.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boaz
Kapitein
Kapitein

Re: Eindtijd en Opname.

Berichtdoor Boaz » 14 mei 2013 12:49

Teus schreef:
Dan moet men kiezen voor het teken, de chip, anders moet je het bekopen met onthoofding, staat ook in de bijbel

Lock&Stock schreef:
Jij denkt dat te lezen in de Bijbel, net zoals Harold Camping dacht de datum van de Opname uit de Bijbel te kunnen halen.

In Openbaring 13 staat:
'En hem werd macht gegeven om een geest te geven aan het beeld van het beest, opdat het beeld van het beest zelfs zou spreken, en zou maken dat allen die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven, een merkteken geeft op jun rechterhand of op hun voorhoofd, en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij ide dat merkteken heeft, of de naam van het beest of het getal van zijn naam.'

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 14 mei 2013 13:15

Waar staat dat onthoofden dan?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2013 13:29

elbert schreef:Daar ben ik niet op tegen, omdat dit niet zo intrusief is als een chip in je lichaam en je daarmee in het maatschappelijk verkeer je kunt bewegen zonder op elk moment van de dag in de gaten te worden gehouden. Dat is bij een chip wel anders.

Met de huidige technologie zie ik weinig verschil

De Voyager 1 en 2 sondes die zich op, wat is het: plusminus 15 miljard km van ons bevinden, zenden signalen uit die niet zo heel veel sterker zijn dan een RFID chip. Alle elektronische signalen zijn op te sporen, dus ook het signaal van een chip, mits je de juiste apparatuur hebt. En er zijn regeringen die die apparatuur in bezit hebben.

Het is nog wel een verschilletje of je 1 signaaltje wilt oppikken of signaaltjes wilt onderscheiden tussen 1 miljoen andere signaaltjes.

Ik laat hem soms thuis en als ik hem niet meer wil hebben, gooi ik hem in de kliko. Dat kan met een geïmplanteerde chip niet.

Tuurlijk wel, met een speld peuter je zo'n ding er zo uit.

Stel je eens voor dat ene Kim Jung Un je staatshoofd is. Wil je dan nog zo'n chip?
Dit is technologie waar Big Brother overheden likkebaardend naar uitzien.

Als er een Kim aan het hoofd van de regering komt, is zo'n chipje wel je minste probleem.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 14 mei 2013 13:52

Kvinna schreef:Waar staat dat onthoofden dan?

vers 15

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 14 mei 2013 14:39

Openbaring 13 vanaf vers 13 zegt het volgende

13 En het doet  grote tekenen, zodat het zelfs vuur uit de hemel laat neerkomen op de aarde, voor de ogen van de mensen.14 En  het misleidt hen die op de aarde wonen door middel van de tekenen die het gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tegen hen die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest dat de wond van het zwaard had en weer levend werd.15 En hem werd macht gegeven om een geest te geven aan het beeld van het beest, opdat het beeld van het beest zelfs zou spreken, en zou maken dat allen die  het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.16 En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven  een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd

Dat staat er volgens mij ook niet er staat gedood worden
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mei 2013 19:22

Openb.20:4
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 14 mei 2013 20:07

Voor de geïnteresseerden onder ons.

http://www.openbaring.org/666.htm

En http://www.jezuskomt.nl/ditisevangelie.php
Een geweldig mooie uitleg over Openbaring door Arie Kleine.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 14 mei 2013 21:53

@Lock&Stock: Dank voor uw reactie, zo uitgebreid hoefde echt niet hoor, ik wilde namelijk weten wat er leefde op het forum over dit onderwerp. U had ook kunnen schrijven "het speelt bij mij niet" en dan zou het klaar geweest zijn. Nu moet u er meer moeite voor doen en bovendien is het voor mij maar ik denk ook voor anderen op dit forum best wel vervelend. Ik heb getracht goed aan te geven wat ik wilde bespreken maar u heeft het niet goed gelezen of gaat uw eigen gang. Een klein beetje achting voor een medemens had ik op zijn minst van u verwacht. We zijn volwassen mensen dan moet dat kunnen, toch? Als ik eerlijk ben Lock&Stock heb ik de indruk dat u tegen uzelf zegt als u een bepaald onderwerp leest "kom op, de beuk erin". Het is niet fijn, als u het zegt tegen uw collega tijdens het werk is mooi maar als we het over Gods Woord hebben is het niet goed te doen. God wordt al zoveel geplaagd met zonden van ons laten we er rekening mee houden dat we het tegen een Heilig God hebben die u en mij gemaakt heeft om Hem te dienen. Ik vertrouw er op Lock&Stock, als volwassen kerels onder elkaar dat u er rekening mee gaat houden.
Niettegenstaande zal ik toch een keer reageren op uw schrijven.

Teus schreef:De tekenen der tijd zijn er de R.F.I.D chip ontwikkeling is in volle gang en toepassing is al gaande.
De chip het teken van het beest 666 geplaatst in het voorhoofd of de hand. Het staat duidelijk in de bijbel.

Al zou de duivel bestaan, denk je dan echt dat ie een menselijke uitvinding, de RFID chip, nodig zou hebben om iedereen in de gaten te houden?

U begrijp het blijkbaar niet helemaal Lock&Stock, De duivel gebruik juist ook dingen die door mensen gemaakt zijn, er zijn er talloze. Als God het zegt zal het gebeuren.

Teus schreef:Dan moet men kiezen voor het teken, de chip, anders moet je het bekopen met onthoofding, staat ook in de bijbel

Jij denkt dat te lezen in de Bijbel, net zoals Harold Camping dacht de datum van de Opname uit de Bijbel te kunnen halen.

U leest weer niet Correct Lock&Stock, Ik schreef dat niemand het weet zelfs de Heere Jezus niet, alleen God, Zijn Vader zal hem zeggen wanneer Hij mag gaan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 15 mei 2013 18:06

Teus schreef:Voor de geïnteresseerden onder ons.

http://www.openbaring.org/666.htm

En http://www.jezuskomt.nl/ditisevangelie.php
Een geweldig mooie uitleg over Openbaring door Arie Kleine.

Teus, Feike ter Velde heeft eens een prachtige serie lezingen gehouden over Openbaring. Volgens mij gaf hij die bij De Ark, in Nijkerk, maar ik kan niets meer vinden op hun site.
Als je geinteresseerd bent en Feike mailt (via zijn eigen website) krijg je beslist antwoord, misschien dat hij je een link weet te geven.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 mei 2013 18:48

Boaz schreef:
Teus, Feike ter Velde heeft eens een prachtige serie lezingen gehouden over Openbaring. Volgens mij gaf hij die bij De Ark, in Nijkerk, maar ik kan niets meer vinden op hun site.
Als je geinteresseerd bent en Feike mailt (via zijn eigen website) krijg je beslist antwoord, misschien dat hij je een link weet te geven.

Oke Boaz bedankt, ik zal eens kijken wat ik kan doen. De lezingen van Arie Kleine zijn overigens ook op cd's verkrijgbaar tegen verzendkosten en een vrije gift, ik heb ze ook. 12 stuks dacht ik.

kleinschaapje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kleinschaapje » 23 mei 2013 14:16

We moeten rein zijn voor de bruiloft

haar is gegeven zich te bekleden met schitterend, rein, fijn linnen! Want het fijne linnen zijn de rechtvaardige daden van de heiligen. Openb.19:6

Ze hebben hun kleren wit gewassen met het bloed van het lam. Openb.7

We zijn rein door het bloed van het Lam. Er is zoveel kracht in het bloed van het Lam. Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, dan hebben wij gemeenschap met elkaar en het bloed van Jezus Christus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde. 1 Joh. 1:7.

Het kleed moet rein zijn, onbesmet. Het is een wit kleed, elke vlek zie je. Elke zonde geeft een vlek.
Johannes ziet op Patmos in het visioen, hoe het er uit ziet: Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het lam.

http://www.broedersinchristus.nl/Bruiloft-van-het-Lam

http://www.brunstad.org/nl/christen-zij ... r-bruiloft

http://www.huisvangebedtwente.nl/artike ... ftskleedal

Terug naar “[Religie] - Open forum”