Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
kleinschaapje schreef:Mn oude leven was zo vol met fouten en dwaasheid, ik ben blij dat God mij nog wilde hebben als zijn schaapje.
Nu lach ik heel hard om mn eigen verleden.
De rust van God moet iedereen hebben, je wordt helemaal vrij gemaakt van vlees en wereld
kleinschaapje schreef:
Mijn ervaring is dat God soms humor gebruikt om stukken van mn oude leven los te laten, god wil dat we ons oude levenstijltje achter ons laten en gebruikt daar verschillende middelen voor, God is heel creatief in het proces van overgave aan Zijn wil
kleinschaapje schreef:
Heb in rare situaties gezien dat er van mijn trotse egootje niks terecht kwam.
God wil dat we arm van geest zijn en bracht mij in situaties waar ik zelf niet uit kon komen.
Nu kan ik er om lachen , is niet verboden, vrucht van de Geest is vreugde blijdschap (Galaten 5)
Die vrede die ik ontvangen heb van God is zoveel waard, meer dan geld , roem , status imago enzovoort, zorg dat je dicht bij god leeft.alles met Hem bespreekt en vaak bid als een kind die hulp nodig heeft / afhankelijk is van God, vertrouw niet je eigen trots en wees nooit bang om te bidden, vraag ook hulp van de Heilige Geest en verwacht de genade van God. Nooit van je eigen daden , kennis , IQ , Geld enzovoort wijzelf redden het nooit zonder de genade van God.
A prayerless Christian is a powerless Christian.
Ik heb er moeite mee dat de bijdrage van kleinschaapje nu gefileerd en onder de microscoop gelegd worden. Dat is geen manier van omgaan met iemand die iets over zijn/haar geloof vertelt.
Als je denkt dat er iets mist, vertel dan wat over je eigen geloofsleven, en bevraag ks op een vriendelijke manier. Maar ga er geen dogmatiek naast leggen en dan iemands verhaal afbranden, en zelf met je eigen geloof buiten schot blijven.
boer schreef:
Volgens Schelp kan je niet diep genoeg door het stof gaan, alsof je het heil kunt verdienen door (gewilde) nederigheid.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 18 gasten