Bekeren van joden een belediging?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 16 nov 2012 11:15

Lichtzwaard schreef:Hoe meer missie onder de joden hoe beter dat is onze opdracht alle volken brengen in de ware schaapskooi onze Moeder de Heilige Kerk buiten Jezus Christus en Zijn Kerk geen zaligheid ;alleen in Hem die Verrezen is is eeuwige behoudenis. =D> =D> =D> =D> =D>

Riska schreef:Dat zeg je verkeerd.
Het moet zijn: "Buiten Jezus Christus geen behoud, buiten Jezus Christus geen kerk.

Exact! =D>

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 16 nov 2012 11:20

Wilsophie schreef:Dat hebben we meneer Pastoor en de zijnen al duizenden keren gezegd, maar zijn harde schijf heeft maar één klank en dat is wanklank.

Logisch als je moeder de kerk is en een hart van steen heeft.
Wilsophie schreef:Want het jodendom is sektarisch.

Maar dat wil niet zeggen dat God Zijn volk Israël verstoten heeft, maar dat is heel iets anders dan het jodendom.

Wie Jezus zegent zal God zegenen en die hem vloeken zal God vervloeken (Gen 12,3) iemands afkomst is totaal niet relevant (Joh 6,63; Mat 3,9; Luk 3,8) en zo staat het geschreven. Een beetje denken dat iemand die toevallig geboren is als jood een streepje voor heeft is racistische onzin. Vervang het woord jood maar eens met blanke als je me niet snapt. Feit blijft dat iemand een jood wordt door zijn goede daden maar nooit vanwege de besnijdenis die door mensenhanden geschiedt. Nee, nooit en te nimmer! Ken uw klassiekers zuster!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Race406 » 16 nov 2012 12:29

mohamed schreef:Wie Jezus zegent zal God zegenen en die hem vloeken zal God vervloeken (Gen 12,3) iemands afkomst is totaal niet relevant (Joh 6,63; Mat 3,9; Luk 3,8) en zo staat het geschreven. Een beetje denken dat iemand die toevallig geboren is als jood een streepje voor heeft is racistische onzin. Vervang het woord jood maar eens met blanke als je me niet snapt. Feit blijft dat iemand een jood wordt door zijn goede daden maar nooit vanwege de besnijdenis die door mensenhanden geschiedt. Nee, nooit en te nimmer! Ken uw klassiekers zuster!
In Genesis 12:3 spreekt God tegen Abram, en niet over Jezus, dat is teksten uit zijn verband rukken..
Een Jood ben je van geboorte of niet. Door goede dingen wordt je geen Jood. Je komt bij het geestelijke Israël te horen (wel wat vreemde uitdrukking vind ik altijd, maar dat terzijde) door genade, als God met Zijn Geest in je hart werkt.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Wilsophie » 16 nov 2012 12:57

Wie Jezus zegent zal God zegenen en die hem vloeken zal God vervloeken (Gen 12,3) iemands afkomst is totaal niet relevant (Joh 6,63; Mat 3,9; Luk 3,8) en zo staat het geschreven. Een beetje denken dat iemand die toevallig geboren is als jood een streepje voor heeft is racistische onzin. Vervang het woord jood maar eens met blanke als je me niet snapt. Feit blijft dat iemand een jood wordt door zijn goede daden maar nooit vanwege de besnijdenis die door mensenhanden geschiedt. Nee, nooit en te nimmer! Ken uw klassiekers zuster!

_________________


Zeg ik dat iemand die als jood geboren is een streepje voor heeft?
God verkiest geloof en Abraham was een Syriër dus ik denk dat we nu langs elkaar heen praten.
Wordt iemand een jood door goede daden?
Dat meen je toch niet.
Nee besnijdenis door mensenhanden is een ritueel wat onder het oude verbond een bepaalde betekenis had.
De eikel bloot leggen is een teken van NIeuw Leven, de eik ook en de eikenbossen van Mamré spreken over het nieuwe verbond.
Men werd immers besneden bij Gilgal, en dat betekent rad/rad 2 keer een omwenteling met dezelfde getalswaarde als Golgotha, bovendien ben ik geen jood en geen man en toch ben ik besneden in mijn hart.
Die uiterlijke dingen zijn niet meer nodig sinds de vervulling van al deze zaken in de dood en opstanding.

Een Jood is iemand die het in het verborgene is en niet in riten en religie.
Een jood wordt op dezelfde wijze behouden als wie dan ook, dus ik ben absoluut niet rascistisch, maar heb geen respect voor een leer of een religie waar de Here Jezus buiten staat.
En Hij staat erbuiten, Hij is de Heer, Die buitenslands is gereisd.
Want in Juda moest men Hem niet, dus ging Hij naar het Galilea der heidenen.

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 16 nov 2012 13:44

mohamed schreef:Wie Jezus zegent zal God zegenen en die hem vloeken zal God vervloeken (Gen 12,3) iemands afkomst is totaal niet relevant (Joh 6,63; Mat 3,9; Luk 3,8) en zo staat het geschreven. Een beetje denken dat iemand die toevallig geboren is als jood een streepje voor heeft is racistische onzin. Vervang het woord jood maar eens met blanke als je me niet snapt. Feit blijft dat iemand een jood wordt door zijn goede daden maar nooit vanwege de besnijdenis die door mensenhanden geschiedt. Nee, nooit en te nimmer! Ken uw klassiekers zuster!

Race406 schreef:In Genesis 12:3 spreekt God tegen Abram, en niet over Jezus, dat is teksten uit zijn verband rukken..

Maar als een jood het op Israël naar het vlees betrekt race je er langs zonder wat te zeggen wat dan ook afbreuk aan de ware betekenis doet. Weet je dan niet dat meten met twee maten God een gruwel is (Spr 20,10) en dat is precies wat jij doet. Dat heb je met christen zionisten, ze zien niet goed doordat hun oog verduisterd is (Klaagl 5,17) en daarvan wordt je hart ziek.
Race406 schreef:Een Jood ben je van geboorte of niet. Door goede dingen wordt je geen Jood. Je komt bij het geestelijke Israël te horen (wel wat vreemde uitdrukking vind ik altijd, maar dat terzijde) door genade, als God met Zijn Geest in je hart werkt.

En weer hebben we te maken met een mens die zich christen noemt maar doodleuk het evangelie van Paulus verwerpt.

'Want niet híj is Jood die het in het openbaar is, en niet dát is besnijdenis die in het openbaar in het vlees plaatsvindt, maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is, naar de geest, niet naar de letter. Zijn lof is niet uit mensen maar uit God.' (Rom 2,28-29)

Wie het evangelie verwerpt die verwerpt niet een mens maar God (1 Thess 4,8) doe er mee wat je wilt!

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 16 nov 2012 23:45

Wilsophie schreef:Wordt iemand een jood door goede daden?
Dat meen je toch niet.

Jazeker meen ik dat lees Joh 8,39 maar:

'Zij antwoordden en zeiden tegen Hem: Abraham is onze vader. Jezus zei tegen hen: Als u Abrahams kinderen was, zou u de werken van Abraham doen.'
Wilsophie schreef:Nee besnijdenis door mensenhanden is een ritueel wat onder het oude verbond een bepaalde betekenis had.
De eikel bloot leggen is een teken van NIeuw Leven, de eik ook en de eikenbossen van Mamré spreken over het nieuwe verbond.

Lieve Wilsophie, in die tijd besneden de joden zich nog niet zo diep als tegenwoordig, zie 1 Mak 1,15 en 1 Kor 7,18.
Wilsophie schreef:Men werd immers besneden bij Gilgal, en dat betekent rad/rad 2 keer een omwenteling met dezelfde getalswaarde als Golgotha, bovendien ben ik geen jood en geen man en toch ben ik besneden in mijn hart.
Die uiterlijke dingen zijn niet meer nodig sinds de vervulling van al deze zaken in de dood en opstanding.

Wat betreft innerlijke besnijdenis, amen, maar dat gegoochel met woorden is aan mij niet besteed. Wat krijg je als je tuk omdraait? De andere kant van het koekje! :lol:
Wilsophie schreef:Een Jood is iemand die het in het verborgene is en niet in riten en religie.
Een jood wordt op dezelfde wijze behouden als wie dan ook, dus ik ben absoluut niet rascistisch, maar heb geen respect voor een leer of een religie waar de Here Jezus buiten staat.
En Hij staat erbuiten, Hij is de Heer, Die buitenslands is gereisd.
Want in Juda moest men Hem niet, dus ging Hij naar het Galilea der heidenen.

De echte joden zijn de christenen, want Paulus schreef:

'Want wij zijn de besnijdenis, wij die God in de Geest dienen en in Christus Jezus roemen en niet op het vlees vertrouwen.' (Fil 3,3)

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Wilsophie » 17 nov 2012 00:16

Zij antwoordden en zeiden tegen Hem: Abraham is onze vader. Jezus zei tegen hen: Als u Abrahams kinderen was, zou u de werken van Abraham doen.'


Wat denk je dat de werken van Abraham waren dan?
Dat staat toch elders in de Bijbel.
"Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend"
Wat God vraagt en Paulus legt het uit, zijn de werken des geloofs dat zijn de werken, die Hij voorbereid heeft.

Ik ben benieuwd welke werken jij dan bedoelt. Er staat namelijk niet dat zij kinderen van Abraham zijn. Er staat als je dat zou zijn dan.....
Ken je klassieken broertje.

Abraham was geen Jood dus hoe kunnen zij zichzelf Abrahams kinderen noemen dan?
Abraham was een verdorven Syriër.

Over de besnijdenis ga ik het niet hebben, je komt met zulke rare koekjes aan.

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 17 nov 2012 10:25

Wilsophie schreef:Over de besnijdenis ga ik het niet hebben, je komt met zulke rare koekjes aan.

Rare koekjes? Lol, je kan wel nagaan dat als de joden zich in de oudheid operatief een voorhuid konden laten maken de besnijdenis van een andere allure was als tegenwoordig. Paulus schreef: 'Is iemand, besneden zijnde, geroepen, die late zich geen voorhuid aantrekken...' (1 Kor 7,18) Hoe wou je dat doen in die tijd indien men toen joodse jongetjes op dezelfde manier besneed als nu? En Paulus bedoelde dat niet louter als metafoor, want zoals ik aantoonde lieten sommige Makkabeeën hun besnijdenis operatief (1 Mak 1,15) ongedaan maken. Pas veel later besloten rabbijnen om joodse jongetjes dieper te besnijden zoals dat nu nog gebeurt, wat in beginsel bedoeld was om masturbatie tegen te gaan.

Klaas Vroegop
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2012 09:05

Re:

Berichtdoor Klaas Vroegop » 06 dec 2012 21:47

Cathy schreef:Ik begrijp het ook wel. De joden aanbidden toch al de enige ware God?
Hoezo bekeren?
Volgens Paulus zullen wij hen tot jaloersheid verwekken. (Rom 11:11) Ik heb ernstig mijn twijfels of dat op deze manier gaat lukken. :?

De stelling "bekeren van joden is een belediging" snijdt hout omdat het juist christenen zijn die veronderstellen dat de Joden zich dienen te bekeren. "De ballingschap is immers een straf op de zonde, het ongeloof van de Joden als het ging om de Messias, en dus!".

Inmiddels is het christendom tweeduizend jaar oud en uitgaand van de geschiedenis van het christendom zijn wij inmiddels ook wel aan een ballingschapje toe. Als er in de kerk dus eenzijdig gebeden wordt voor de bekering van de joden dan getuigt dat m.i. van boter op het hoofd van de bidder. "Een belediging" is misschien een te groot woord.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Wilsophie » 09 dec 2012 20:32

Deuteronomium zegt duidelijk dat God Zijn volk tot jaloersheid zal wekken en dan gaat het nog altijd over alle 12 stammen. Dus zal dat gebeuren als die 12 stammen weer verenigd zijn. In de verzen ervoor staat dat God Zich eerst zal verbergen en in die periode leven wij nu.
Voor de Joden geldt nu hetzelfde als voor de heidenen namelijk dat zij door genade behouden zullen worden.
Dus voor de Joden geldt hetzelfde evangelie. En elke gelovige wordt opgeroepen om het "verloorne" de Blijde boodschap te prediken.
Ik zou niet weten waarom dat voor dit volk niet nodig zou zijn.
Ervoor bidden is een andere zaak. Niet verboden, maar wel erg makkelijk.

God zal hen Zelf tot jaloersheid wekken op Zijn tijd, wij hoeven Hem daar geen handje bij te helpen.
Wij zouden wel een taak hebben t.z.t. als zij vluchten naar Petra, de rotsen in. Maar dat betreft uitsluitend gelovigen Joden. Maar dat is een volgende bedeling.

mohamed

Re: Re:

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2012 01:59

Cathy schreef:Ik begrijp het ook wel. De joden aanbidden toch al de enige ware God?
Hoezo bekeren?

Klaas Vroegop schreef:De stelling "bekeren van joden is een belediging" snijdt hout omdat het juist christenen zijn die veronderstellen dat de Joden zich dienen te bekeren.

Degene die dat als eerste veronderstelde is God zelf (Jes 4,1; Hos 14,2-3) maar als zij reeds de enige ware God aanbidden is dat behoorlijk misplaatst. :roll:

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2012 02:02

Wilsophie schreef:Deuteronomium zegt duidelijk dat God Zijn volk tot jaloersheid zal wekken en dan gaat het nog altijd over alle 12 stammen. Dus zal dat gebeuren als die 12 stammen weer verenigd zijn. In de verzen ervoor staat dat God Zich eerst zal verbergen en in die periode leven wij nu.

Waar dat allemaal staat is me een raadsel, maar dat boeit ook niet, we maken de joden gewoon zo jaloers dat ze spontaan opstaan uit de dood! :-$

Trajecto
Sergeant
Sergeant
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 jan 2012 12:26

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Trajecto » 10 dec 2012 03:04

mohamed schreef:Waar dat allemaal staat is me een raadsel, maar dat boeit ook niet, we maken de joden gewoon zo jaloers dat ze spontaan opstaan uit de dood! :-$

Hmmm, Deuteronomium 32:21 misschien.
Men steunt vaak op een nogal twijfelachtige greep van een paar verzen.
Nulla aetas ad discendum sera

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2012 10:02

mohamed schreef:Waar dat allemaal staat is me een raadsel, maar dat boeit ook niet, we maken de joden gewoon zo jaloers dat ze spontaan opstaan uit de dood! :-$

Trajecto schreef:Hmmm, Deuteronomium 32:21 misschien.
Men steunt vaak op een nogal twijfelachtige greep van een paar verzen.

Om misverstanden te voorkomen: dát God de joden op een zeker moment in de geschiedenis tot jaloersheid zou wekken betwist ik zeer zeker niet, want daar is de Bijbel duidelijk over en ook de tekst die jij citeert, alleen vraag ik me af wanneer hij dat zou doen snap je? Hoe langer hij wacht namelijk, hoe meer dode joden voor wie het te laat is om zich te bekeren.

Afbeelding
Hoe moeten al dezen tot jaloersheid worden gewekt?

Indien het tot jaloersheid wekken van de joden nog in de toekomst ligt zoals negen van de tien christenen belijden, hoe zit dat dan met die 6 miljoen doden om maar eens een zijweg te noemen? Moeten er kampen komen waar zij weer tot leven - en vervolgens tot jaloersheid worden gewekt door de prediking van christenen zoals Cathy en Wilsophie?

Als zes miljoen doden God niet motiveerden om zich met het joodse volk te verzoenen, zoals wij genoodzaakt zijn te concluderen als de joden in de toekomst nog tot jaloersheid moeten worden gewekt, wanneer dan wel?

'Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door de dood van Zijn Zoon, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.' (Rom 5,10)

Waarom bestuderen we de mogelijkheid niet eens dat dit alles reeds vervuld is? Dat is de meest humane optie en dat is een overweging die elke christen moet maken vind ik.

Riska

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Riska » 10 dec 2012 10:32

mohammed schreef:Waarom bestuderen we de mogelijkheid niet eens dat dit alles reeds vervuld is? Dat is de meest humane optie en dat is een overweging die elke christen moet maken vind ik.
Helemaal mee eens.
Er wordt teveel in het heden gedacht door een aantal mensen. Dat is een vorm van inlegkunde.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten