Altijd een mening?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

feem
Verkenner
Verkenner

Altijd een mening?

Berichtdoor feem » 29 aug 2012 10:59

Ik lees al een poosje mee en ik verbaas me dat mensen hier altijd overal een mening over hebben.
Natuurlijk zijn er zaken die duidelijk zijn vooral vanuit bijbels perpectief, maar soms zijn de dingen
zo complex en zijn er zoveel kanten aan een vraagstuk, dat je er niet zomaar uitkomt door te zeggen zo en zo is het. Er zijn zoveel situaties en problemen die je niet met een bijbeltekst kan oplossen, het gaat ook vaak over wereldse zaken, een wereld waar wij deel van uitmaken, ook al zijn we niet van deze wereld.

Ook zie ik mensen zoveel posten die echt overal over meepraten, bijna in elk onderwerp kom je dezelfde naam tegen, .....verslaving? Een soort hobby of verveling? Of vind je het echt belangrijk om soms ongevraagd overal je mening en schuilnaam en zelf geschreven tekst te zien?

Wat en hoe wordt een mening gevormd, waarom vind je het belangrijk die persoonlijke mening te geven, vooral als het over onbelangrijke zaken gaan, hoe doen en zien jullie dat?

groetjes.

mohamed

Re: Altijd een mening?

Berichtdoor mohamed » 29 aug 2012 11:23

Het posten op fora is inderdaad een hobby van mij, omdat ik simpelweg houd van schrijven en bezig zijn met het geschreven woord. Is dat een nutteloos iets? Niet minder nutteloos dan gamen of het verzamelen van postzegels en bovendien bestaat de kans nog dat je er iets van opsteekt en het vergaren van kennis kan nooit een kwalijke zaak zijn. Overigens heb ik niet overal een mening over en post eveneens niet in ieder topic, maar hetgeen ik wel een mening over heb troost ik mij daarmee want het is een teken van groei om ergens standvastig in te zijn.

feem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor feem » 29 aug 2012 11:36

@Mohammed
Bedankt :D
Jouw mening lijkt me duidelijk en ook plausibel, forummen kan zo zeker een voordeel zijn.

Overigens betekent het woord fora niet iets heel anders?

groetjes

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 aug 2012 12:14

feem schreef:@Mohammed
Bedankt :D
Jouw mening lijkt me duidelijk en ook plausibel, forummen kan zo zeker een voordeel zijn.

Overigens betekent het woord fora niet iets heel anders?

groetjes

Het woord fora is meervoud van forum want ik heb aan een niet genoeg. ;)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 aug 2012 15:23

Ik ben aktief op een forum omdat ik graag over het geloof en de bijbel wilpraten.
Eigenlijk wil ik wel bekennen dat het een beetje verslavend is, ik volg de dicussies en wil de antwoorden die men aan elkaar geeft weten, vaak is het heel voorspellend.
Verder heb ik zeker niet overal een mening over, en persoonlijke meningen zijn vaak non-dicussies.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 07 sep 2012 11:01

De meeste meningen doen er ook niet toe waarde @Feem voorts zoek je vrienden hier zorgvuldig uit .En gewoon zeggen wat je te zeggen hebt en meer niet 6:) :)bezem [:]|
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “[Religie] - Open forum”