Waar ligt nu die Schelfzee?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: Waar ligt nu die Schelfzee?

Berichtdoor boer » 10 aug 2012 19:49

O maar dat zeg ik niet hoor, ik zeg alleen dat God's plan gaat zoals Hij wil dat het gaat.... en dat kan soms tegengestelde uitwerkingen opleveren.
het zou goed kunnen dat Israel, het land, nog verwoest zal worden...Pas dan, dáárna, komt ZIJN koninkrijk.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 10 aug 2012 21:41

boer schreef:Sinds er geen enkel bewijs gevonden is in de egypische Sinai, en Paulus ook al zegt dat de berg Sinai in Arabie ligt, lijkt me wel bewezen dat d'r droom dus niet klopte.

mohamed schreef:Lijkt mij ook!

Arabia omvatte in Paulus' tijd ook de huidige Sinaiwoestijn. Dus er is niks bewezen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 10 aug 2012 23:08

[quote="Trajecto"] Nebucadnezar kreeg tenslotte ook speciale dromen.
[quote]
Die dromen betekenden dan ook iets, wat vervolgens uitgelegd werd!
Helena droomde een betekenisloze droom, die nergens goed voor was, dat een bepaalde berg daar en daar staat, en hetzelfde voor Golgotha, het schijnt dat ze onder allerlei voorwenselen 3 eeuwen na dato zelfs het kruis van Jezus ineens vond en meenam naar Rome...
Dat zijn toch weer heel andere dromen dan die van de bakker en de schenker, b.v.
En Cicero, ook al viel het schiereiland onder Arabia, destijds, zegt dit NIETS over het feit dat de Sinai die Paulus bedoelde wel ten oosten van de Rode Zee lag.
Tenslotte deed het volk er bijna 2 maanden over er te komen, Sinai op het schiereiland zou veel eerder bereikt zijn, lijkt me. Verder zijn de bewijzen natuurlijk voldoende. Om over de paranoia van de saudische regering nog maar te zwijgen.
Want je komt dat land niet in, en zeker niet als je daar iets wilt gaan onderzoeken, religieus, heilig gebied heet het.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 11 aug 2012 11:06

En Cicero, ook al viel het schiereiland onder Arabia, destijds, zegt dit NIETS over het feit dat de Sinai die Paulus bedoelde wel ten oosten van de Rode Zee lag.
Nee, dat beweer ik ook niet. Ik zeg alleen dat je uit de benaming Arabia bij Paulus niet kunt afleiden dat Paulus dacht dat het niet op het huidige Sinai-schiereiland lag.

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 11 aug 2012 17:08

mohamed schreef:

boer:
Sinds er geen enkel bewijs gevonden is in de egypische Sinai, en Paulus ook al zegt dat de berg Sinai in Arabie ligt, lijkt me wel bewezen dat d'r droom dus niet klopte.

Lijkt mij ook!

Mij niet, want je moet eerst weten wat Paulus onder "Arabië" verstond. Je zou denken het schiereiland dat tussen de Rode Zee en de Persische Golf ligt en waar tegenwoordig o.a. Saoedie Arabië te vinden is, maar zolang ik niet weet of toentertijd misschien behalve dat gebied ook het schiereiland Sinaï onder het gebied "Arabië" viel weet ik het nog niet.
Nulla aetas ad discendum sera

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 11 aug 2012 17:35

boer schreef:
En Cicero, ook al viel het schiereiland onder Arabia, destijds, zegt dit NIETS over het feit dat de Sinaï die Paulus bedoelde wel ten oosten van de Rode Zee lag.

Jij stelt nu opeens zomaar plompverloren dat het een "feit" is dat de berg Sinai ten oosten van de Rode Zee (Golf van Akaba) zou liggen. Ja zo valt er niet te discussiëren natuurlijk. Als we iets proberen uit te zoeken en iemand komt opeens met zulke "feiten" dan is er geen echte discussie meer want dan staat die ander niet open voor argumenten die misschien iets anders aannemelijk kunnen maken.
Nulla aetas ad discendum sera

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 11 aug 2012 18:54

Tsja, de vindplaats die door een droom van tante Helena tot een ontegenzprekelijk Edict uitgroeit, geholpen door traditie, vind ik natuurlijk veel minder geloofwaardig dan de harde bewijzen die Saudi Arabie zijn uitgesmokkeld door mensen, heb je de foto's gezien, of wel eens goed ingezoomd op ''tabuk, saudi arabia'' in Google Maps? Tussen de Rode Zee en Tabuk zie je een ovaalvormige ''kale plek'' , zoom in op die omgeving!
Vergeet niet de foto's eens aan te klikken !

http://www.panoramio.com/photo/45742892
Laatst gewijzigd door boer op 11 aug 2012 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 aug 2012 19:08

boer schreef:Tsja, de vindplaats die door een droom van tante Helena tot een ontegenzprekelijk Edict uitgroeit, geholpen door traditie, vind ik natuurlijk veel minder geloofwaardig dan de harde bewijzen die Saudi Arabie zijn uitgesmokkeld door mensen, heb je de foto's gezien, of wel eens goed ingezoomd op ''tabuk, saudi arabia'' in Google Maps? Tussen de Rode Zee en Tabuk zie je een ovaalvormige ''kale plek'' , zoom in op die omgeving!
Vergeet niet de foto's eens aan te klikken !

Je ziet een rotsachtige woestijn alla de sinai

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 11 aug 2012 19:48

http://www.panoramio.com/photo/44893759
deze dame is er geweest en heeft wat pics laten zien

http://www.panoramio.com/user/612030

Terug naar “[Religie] - Open forum”