splinter/balk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

splinter/balk

Berichtdoor Faramir » 07 aug 2012 12:59

Nav een vrij snel verwijderd gesprek wat deels ging over zelfreflectie binnen de reformatorische denominatie wou ik het volgende opmerken als reactie. Helaas was datgene waarop ik reageerde ook al weg:

Maar goed ik begrijp hieruit dat reformatorische christenen het liefst eerst naar de splinter in het oog van de ander kijken en pas als die weg is naar de balk in het eigen oog.

Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar dat klinkt me idd heel reformatorisch in de oren na een wat langre periode hier meegelezen en gepost te hebben.

Speedy
Majoor
Majoor

Re: splinter/balk

Berichtdoor Speedy » 07 aug 2012 13:02

Faramir schreef:Nav een vrij snel verwijderd gesprek wat deels ging over zelfreflectie binnen de reformatorische denominatie wou ik het volgende opmerken als reactie. Helaas was datgene waarop ik reageerde ook al weg:

Maar goed ik begrijp hieruit dat reformatorische christenen het liefst eerst naar de splinter in het oog van de ander kijken en pas als die weg is naar de balk in het eigen oog.

Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar dat klinkt me idd heel reformatorisch in de oren na een wat langre periode hier meegelezen en gepost te hebben.

Hier ben ik het mee eens.

Alleen wat er vooraf ging was gewoon crap!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 07 aug 2012 13:45

En wat was er dan zo "crap"...?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 aug 2012 15:25

Nou Faramir, ik heb jou hier lang genoeg meegemaakt om te weten dat jij genoeg hout bij je hebt om een koude winter van te stoken.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 aug 2012 15:38

Ik weet niet wat de aanleiding voor dit topic is, maar het is in elk geval geen discussietopic.
Het gaat dus dicht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “[Religie] - Open forum”