Kanttekeningen voetnoten ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

marin
Luitenant
Luitenant

Re: Kanttekeningen voetnoten ?

Berichtdoor marin » 15 jul 2012 10:09

Boaz schreef:
Ik begrijp die opwinding wel. Zo stoor ik mij ook mateloos aan de zogenaamde opschriften boven Bijbelgedeeltes. Dit zijn ook menselijke toevoegingen, die de plank soms behoorlijk mis slaan.

Die opschriften en kanttekeningen staan er bij in het door God gegeven Woord, je zou ze de kost moeten geven die denken dat het geinspireerd is.

Boaz historie’s gezien werd er bij opmaak van de bijbel al de richting/visie bepaald van lieden dat kan door kanttekeningen/opschriften/vertalingen/ te plaatsen om de gelovigen in een bepaalde richting te duwen, zo heeft een ieder zijn argumenten om een geloofsvisie te deponeren op menselijke gedachten, terwijl God het liefst rechtstreeks door Zijn Geest de richting wil geven in ons leven zonder tussen personen van sterfelijke mensen die uit eigen parochie prediken.

Jij zal ook een bepaalde gedachte en geloofsvertrouwen uit Gods woord halen waar de ander het helemaal niet mee eens is, daarom gaf ik als voorbeeld ‘Abraham’ /Kanaän/Israel.

De tendens van vertalingen van de bijbel kan God ook op gelijke voet geplaatst worden met menselijke gedachten en invloeden, is ook richting/duwend/ bepalend.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 15 jul 2012 10:41

boer schreef:Je hebt gelijk.
Maar de bril waardoor gekeken wordt is sterk beinvloed door hoe de kanttekenaren tegen bepaalde zaken aankeken.
Ik heb nog het meeste moeite met het feit dat beiden, God's Woord, én de interpretatie van een paar (feilbare) mannen, in 1 Boek kunnen en mogen staan.
Het is een negeren van het bijbelse verbod op toevoeging.
(zo zeggen de kanttekenaren ook dat de dag des Heeren de zondag is , in Openb 1:10)
En zo wordt hun interpretatie tot een indoctrinatie.
of vragen we ons nooit eens af waarom Jezus zei te bidden, dat de dag der verwoesting niet op een sabbat zou vallen???
daar staat echt sabbat/zaterdag hoor, geen ''eerste dag der week'' !

Boer ik ben het volkomen met je eens, bomen die door de noordwester stormen scheef zijn gaan staan zijn moeilijk meer recht te krijgen, die blijven scheef staan!

Als de mens bewust wordt van Gods beginselen van de sabbat, en de werkelijke rust gaat vinden in Christus en daadwerkelijk de sabbat gaat vieren dan zou de wereld er anders uitzien.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 15 jul 2012 11:26

Hebben degenen die problemen hebben met kanttekeningen ook problemen met een studiebijbel?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 jul 2012 13:13

Boaz schreef:Nieuw topic starten boer, over shabbat - zondag?

Hierover zijn al ongeveer vijftien topics op dit forum te vinden :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “[Religie] - Open forum”