Boaz schreef:
Ik begrijp die opwinding wel. Zo stoor ik mij ook mateloos aan de zogenaamde opschriften boven Bijbelgedeeltes. Dit zijn ook menselijke toevoegingen, die de plank soms behoorlijk mis slaan.
Die opschriften en kanttekeningen staan er bij in het door God gegeven Woord, je zou ze de kost moeten geven die denken dat het geinspireerd is.
Boaz historie’s gezien werd er bij opmaak van de bijbel al de richting/visie bepaald van lieden dat kan door kanttekeningen/opschriften/vertalingen/ te plaatsen om de gelovigen in een bepaalde richting te duwen, zo heeft een ieder zijn argumenten om een geloofsvisie te deponeren op menselijke gedachten, terwijl God het liefst rechtstreeks door Zijn Geest de richting wil geven in ons leven zonder tussen personen van sterfelijke mensen die uit eigen parochie prediken.
Jij zal ook een bepaalde gedachte en geloofsvertrouwen uit Gods woord halen waar de ander het helemaal niet mee eens is, daarom gaf ik als voorbeeld ‘Abraham’ /Kanaän/Israel.
De tendens van vertalingen van de bijbel kan God ook op gelijke voet geplaatst worden met menselijke gedachten en invloeden, is ook richting/duwend/ bepalend.