maar bidden is voor mij je openstellen voor de Geest en daarna kracht te ontvangen
Hoe kun je bidden om iets wat je zelf moet doen?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
maar bidden is voor mij je openstellen voor de Geest en daarna kracht te ontvangen
jaapo schreef: Zo zal ik ook nooit bidden om genezing van mijzelf of een andere zieke, maar bidden om kracht, om alles wat er verder gebeurt te kunnen doorstaan en aanvaarden.
jaapo schreef:Dit soort gebeden om iets te verkrijgen wordt gelijkelijk wel en niet verhoord en daarin is geen grens te ontwaren tussen ongelovigen en gelovigen.
1a2b3c schreef:"U geschiedde naar uw geloof" heeft Jezus eens gezegd, dus als we niets van Hem verwachten hoeft het ons ook niet te verwonderen als we niets ontvangen.
Dat gelovigen en ongelovigen gelijkelijk rampen treft, ziek worden e.d. is waar, maar het is niet waar dat God niet geeft op het gebed.
mohamed schreef:Elk mens heeft zijn kruis te dragen Ewan en dezelfde wet die homoseksualiteit verbiedt, zegt ons ook dat we niet mogen stelen, liegen, noch overspel plegen.
Wilsophie schreef:Ik draag geen kruis hoor.
mohamed schreef:Elk mens heeft zijn kruis te dragen Ewan en dezelfde wet die homoseksualiteit verbiedt, zegt ons ook dat we niet mogen stelen, liegen, noch overspel plegen.
WildKittyCat schreef:en toch gebeurt het in grote getalen , ook in de kerk en door kerkleiders zelf
Waarom een kerkleider wel en wij niet? En als je dat stelt, vraag ik...is dat mogelijk dan?Dat is foute boel en een (kerk)leider hoort zich onberispelijk te gedragen.
mohamed schreef:Dat is foute boel en een (kerk)leider hoort zich onberispelijk te gedragen.
Wilsophie schreef:Waarom een kerkleider wel en wij niet? En als je dat stelt, vraag ik...is dat mogelijk dan?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten