Ons gebed tot God onze Vader.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Ons gebed tot God onze Vader.

Berichtdoor Wilsophie » 22 apr 2012 17:37

maar bidden is voor mij je openstellen voor de Geest en daarna kracht te ontvangen

Hoe kun je bidden om iets wat je zelf moet doen?

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 22 apr 2012 20:49

Ja, wij moeten het zelf doen. Ik heb het nog nooit meegemaakt, dat er iets ten goede of ten kwade gebeurt zonder dat je zelf of een ander of anderen daarvoor keuzes maakt en handelingen verricht. Verhalen die bestaan over gebeurtenissen die zomaar uit de lucht (hemel) komen vallen, geloof ik niet. Mijn overtuiging is, dat God werkt door en voor mensen via andere mensen. Maar het gebed is niet zinloos. Je vraagt dan om kracht om op tijd de juiste keuzes te maken en de juiste daden te verrichten.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 apr 2012 21:14

Ik begrijp het, dank je wel.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 23 apr 2012 15:04

jaapo schreef: Zo zal ik ook nooit bidden om genezing van mijzelf of een andere zieke, maar bidden om kracht, om alles wat er verder gebeurt te kunnen doorstaan en aanvaarden.

Ik zou wel vragen om genezing zonder "de kracht om te dragen" uit te sluiten. In de tijd dat Jezus op aarde was vroegen de mensen Hem heel concreet om genezing en kregen het ook, net zoals Hiskia in het O.T.
Ook Paulus bad concreet of de doorn in zijn vlees weggenomen mocht worden, maar hij kreeg in plaats daarvan de kracht om het te dragen: Mijn genade is u genoeg!
Of Hij geneest of kracht geeft om te dragen laat ik aan Hem over want Hij weet wat het beste voor ons is.
jaapo schreef:Dit soort gebeden om iets te verkrijgen wordt gelijkelijk wel en niet verhoord en daarin is geen grens te ontwaren tussen ongelovigen en gelovigen.

"U geschiedde naar uw geloof" heeft Jezus eens gezegd, dus als we niets van Hem verwachten hoeft het ons ook niet te verwonderen als we niets ontvangen.
Dat gelovigen en ongelovigen gelijkelijk rampen treft, ziek worden e.d. is waar, maar het is niet waar dat God niet geeft op het gebed.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 apr 2012 19:45

1a2b3c schreef:"U geschiedde naar uw geloof" heeft Jezus eens gezegd, dus als we niets van Hem verwachten hoeft het ons ook niet te verwonderen als we niets ontvangen.
Dat gelovigen en ongelovigen gelijkelijk rampen treft, ziek worden e.d. is waar, maar het is niet waar dat God niet geeft op het gebed.

Klopt, ik geloof ook dat God luistert naar onze wensen, maar op hetzelfde moment weten we niet wat we bidden zullen zie: Romeinen 8,26.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 23 apr 2012 20:21

Ik kan me goed voorstellen en weet ook dat het gebeurt, dat alle homo's die in refo kringen geboren worden en opgroeien, zekerlijk en veelvuldig gebeden hebben om verlossing daarvan.En toch heb ik nog nooit gehoord dat een dergelijk gebed ook verhoord is.Mensen hebben zich wel gesteund geweten om met Zijn hulp weerstand te bieden ertegen, b.v., maar ze zijn nooit hetero geworden, zeg maar.
Dit is een voorbeeld, ik wil niet het onderwerp de Jeewee kant opduwen ;-)
Somebody up there likes you

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 apr 2012 08:22

Elk mens heeft zijn kruis te dragen Ewan en dezelfde wet die homoseksualiteit verbiedt, zegt ons ook dat we niet mogen stelen, liegen, noch overspel plegen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 apr 2012 12:08

Ik draag geen kruis hoor. :?

WildKittyCat
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor WildKittyCat » 24 apr 2012 14:25

mohamed schreef:Elk mens heeft zijn kruis te dragen Ewan en dezelfde wet die homoseksualiteit verbiedt, zegt ons ook dat we niet mogen stelen, liegen, noch overspel plegen.

en toch gebeurt het in grote getalen , ook in de kerk en door kerkleiders zelf
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen,maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart

met een paard onder je kont kom je ook de wereld rond

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 apr 2012 09:09

Maar dat is toch niet de norm?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 apr 2012 13:19

Wilsophie schreef:Ik draag geen kruis hoor. :?

Ik ook niet maar je snapt me wel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 apr 2012 13:20

mohamed schreef:Elk mens heeft zijn kruis te dragen Ewan en dezelfde wet die homoseksualiteit verbiedt, zegt ons ook dat we niet mogen stelen, liegen, noch overspel plegen.

WildKittyCat schreef:en toch gebeurt het in grote getalen , ook in de kerk en door kerkleiders zelf

Dat is foute boel en een (kerk)leider hoort zich onberispelijk te gedragen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 14:50

Dat is foute boel en een (kerk)leider hoort zich onberispelijk te gedragen.

Waarom een kerkleider wel en wij niet? En als je dat stelt, vraag ik...is dat mogelijk dan?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 apr 2012 09:00

mohamed schreef:Dat is foute boel en een (kerk)leider hoort zich onberispelijk te gedragen.

Wilsophie schreef:Waarom een kerkleider wel en wij niet? En als je dat stelt, vraag ik...is dat mogelijk dan?

Titus 1
5 Om die reden heb ik u op Kreta achtergelaten, opdat u verder in orde zou brengen wat nog ontbrak, en van stad tot stad ouderlingen zou aanstellen, zoals ik u opgedragen heb.
6 Zo iemand moet onberispelijk zijn, de man van één vrouw, gelovige kinderen hebben, die niet te beschuldigen zijn van losbandigheid of opstandigheid.
7 Want een opziener moet onberispelijk zijn, als een beheerder van het huis van God, niet eigenzinnig, niet opvliegend, niet verslaafd aan wijn, niet vechtlustig, niet uit op oneerlijke winst,
8 maar gastvrij, goedwillend, bezonnen, rechtvaardig, heilig, beheerst,
9 iemand die zich houdt aan het betrouwbare woord, dat overeenkomstig de leer is, zodat hij bij machte is anderen te bemoedigen door het gezonde onderwijs en ook de tegensprekers te weerleggen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 apr 2012 10:58

Ok dank je wel, ik heb het gelezen.
Ik kom niet in aanmerking. :wink:

Terug naar “[Religie] - Open forum”