Jezus is uniek

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Jezus is uniek

Berichtdoor schaapje » 24 dec 2011 13:15

http://www.refoweb.nl/nieuws/912/jezus-is-uniek-video-/

Dit maakt mij blij.
Jezus is uniek....wie is als Hij....wie heeft zo'n volmaakte onvoorwaardelijk liefde....wie zal willen sterven voor zijn vijanden.....Jezus..... want Hij is uniek.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Re: Jezus

Berichtdoor Flavius » 05 jan 2012 21:09

Elk mens is uniek, genetisch toch zeker... :)
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Ayan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ayan » 29 mar 2012 23:02

Hij is voor ons uniek maar ook wij zijn ieder op onszelf voor Hem uniek. We zijn met zovelen maar toch kent Hij ieder van ons persoonlijk. Hij kijkt in ons hart en in onze ziel en daardoor kent Hij ons beter dan dat wij onszelf kennen. Ieder van ons is waardevol in zijn ogen. :D

MarcMichel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor MarcMichel » 31 mar 2012 20:46

Ayan schreef:Hij is voor ons uniek maar ook wij zijn ieder op onszelf voor Hem uniek. We zijn met zovelen maar toch kent Hij ieder van ons persoonlijk. Hij kijkt in ons hart en in onze ziel en daardoor kent Hij ons beter dan dat wij onszelf kennen. Ieder van ons is waardevol in zijn ogen. :D

Maar Hij wil wel graag dat wij een persoonlijke band met Hem hebben. :D

Ayan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ayan » 02 apr 2012 21:20

Dat is waar, MarcMichel! :D

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 apr 2012 21:05

Hij kijkt in ons hart en in onze ziel en daardoor kent Hij ons beter dan dat wij onszelf kennen.

En dan nog heeft Hij ons lief, ........
Maar willen wij ons zelf leren kennen,....dat kan alleen dóór Hem

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Jezus is uniek

Berichtdoor Wilsophie » 15 apr 2012 18:58

="Schaapje " Maar willen wij ons zelf leren kennen,....dat kan alleen dóór Hem

Toen ik het destijds las, dacht ik: "ach laat maar". Maar nu deze topicschrijver blijkbaar met de titel iets wil zeggen, kan ik het toch niet nalaten dat het mij verbaast dat als je de Here Jezus "uniek" noemt, iets wat ik zelf nooit zo zal zeggen, maar dat ligt aan de woordkeus dat je dan stelt dat je jezelf leert kennen door Hem.
Bedoel je dan via Hem of omdat Hij dat doet.
Is het de bedoeling van ons geloof dat wij onszelf leren kennen, of is het juist andersom, dat wij Hem moeten leren kennen?
Misschien valt daar nog wat meer over te zeggen dan vast te stllen dat Jezus uniek is.
Ik vind het net een reclame slogan, maar misschien krijgt het woord meer inhoud als het uitgelegd wordt waarom Hij uniek is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 apr 2012 19:29

Uniek een reklame slogan?
In ieder geval respectvoller dan jouw woorden ergens op het forum dat Jezus niet als God verkleed rondliep....of zoals akh zegt in zijn studie dat Jezus niet als God vermomt was.
viewtopic.php?f=31&t=25706&p=1849294&hilit=verkleed#p1849294

Uniek= enig, onvergelijkbaar, formidabel, buitengewoon, eindeloos, enorm, fantastisch, machtig, prachtig,reusachtig,heerlijk, wonderlijk enz. enz.

1 Tes. 5: 19-23
Dooft de Geest niet uit
veracht de profetieën niet
maar toets alles en behoudt het goede onthoudt u van alle kwaad
en Hij de God des vredes heilige u geheel en al en geheel
uw GEEST ZIEL EN LICHAAM moge bij de komst
van onze Here Jezus Christus blijken in allen
delen onberispelijk bewaard te zijn.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 15 apr 2012 20:03

Ach Jezus is uniek............
Laten we ook in deze maar Gods Woord laten spreken.

Jes.9-5 Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst.

Hooglied5-16b en al wat aan Hem is, is gans begeerlijk.Zulk een is mijn Liefste; ja zulk een is mijn Vriend, gij dochters van Jerusalem.

Meer hoeft niet en minder kan niet toch?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 apr 2012 20:13

="Schaapje" Maar willen wij ons zelf leren kennen,....dat kan alleen dóór Hem

Jezus is uniek vind ik een beetje een bannerachtig iets, dat mag ik toch vinden?

Waarom de Here Jezus niet aanspreken met de titels die Hij verdient.
Je zegt tegen je dokter toch ook geen Piet>
Je zegt tegen de dominee toch ook geen Jan.
En je zegt toch netjes mevrouw of meneer tegen mensen , nou tegen Jezus zeg ik de Heere Jezus uit eerbied en ontzag en fatsoen.
Verder is Hij de Allerhoogste God en mensen die Jezus op aarde God betitelen kunnen deze benaming niet waar maken en het woord "vermomt" komt denk ik van jouw hand. Ik lees dat nooit, ik gebruikte het woord "verkleed als God" en dat schrijf ik aan de mensen toe die ermee spotten en ontkennen dat de Here Jezus de mensen gelijk is geworden maar kleine trucjes kon uithalen of kleine wondertjes kon doen om te pijn niet te voelen, zij spotten met het feit dat Hij Zijn Godheid juist heeft afgelegd omdat Hij kwam om te dienen als de Knecht des Heeren , want nogmaals die mensen ontkrachten de intense helse pijn die de Heiland leed als Zoon des Mensen.

Maar goed Schaapje de vraag was dat jij zegt: "Maar willen wij onszelf leren kennen, dat kan alleen dóór Hem en daar heb ik op gereageerd dus graag een antwoord op mijn toelichting.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 apr 2012 20:20

Marloes1g schreef:Ach Jezus is uniek............
Laten we ook in deze maar Gods Woord laten spreken.

Jes.9-5 Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst.

Hooglied5-16b en al wat aan Hem is, is gans begeerlijk.Zulk een is mijn Liefste; ja zulk een is mijn Vriend, gij dochters van Jerusalem.

Meer hoeft niet en minder kan niet toch?

Helemaal mee eens, maar Hij verdient wel de allerhoogste eer. Hij is immers Koning.

ER zijn vele benamingen om Hem te eren in de Bijbel en vele titels.
En het eenvoudigste is om Hem aan te spreken als De Heere Jezus Christus. Of De Heere Jezus.
Je roept toch ook : "Leve de koningin" en je roept toch niet "Trix is niet niks, Trix is ook niet ziek, ze is uniek"

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 16 apr 2012 07:26

http://www.bijbels-panorama.nl/S03_wie_ ... tus_2.html

Wij als gelovigen en volgelingen van Jezus Christus worden in de vele brieven opgeroepen Hem te volgen, en de loopbaan te lopen die ook Jezus gelopen heeft. Dit betekent dat ook wij ons zouden moeten richten op wat de Schrift ons te zeggen heeft en net als de Heere Jezus zouden moeten gehoorzamen (= geloven) wat God in Zijn Woord wil openbaren. Het lopen van deze loopbaan is echter alleen voor ons mogelijk als de Heere Jezus een mens was zoals u en ik. Indien de Heere Jezus in de dagen Zijns vleses (zijn aardse optreden) de Zoon van God zou zijn geweest dan is het voor ons onmogelijk om deze loopbaan te kunnen lopen. Maar gelukkig was Hij niet God in een menselijke vermomming, maar was Hij een normaal mens zoals u en ik.

Dus niet van mijn hand

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 apr 2012 09:41

="Schaapje " Maar willen wij ons zelf leren kennen,....dat kan alleen dóór Hem

Geef eens antwoord op mijn vraag wat je hiermee bedoelt.

En ik maak me drukker om mensen die zich vermommen als God dan andersom.
Het is volstrekt Bijbels dat God Zich openbaart via verschillende gedaanten.
Hij is de Engel des Heeren, Hij is Hogepriester naar de ordening van Melchizédek, en wat dacht je van Elia die aan de Baàl priesters vraagt of hun god soms naar toilet is.
Dat moet je eens tegen een moslim zeggen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 16 apr 2012 12:54

Jezus is uniek maar niet in de reformatorische kerken volgens SMS en Omega op Refoweb Dwars:
"Streng, grijs en grauw".
http://refoweb.nl/dwars/949/-streng-grijs-en-grauw-/

Ene SMS schreef een column over "Zo dichtbij en toch zo ver weg". Omega verdedigd deze column fel op waarheidsgehalte. De column gaat over de genoemde titel van een zojuist gepresenteerd profielwerkstuk van twee niet-gelovige middelbare scholieren Tanja en Emmy over refo's. Doel van het onderzoek was om te bezien of de vooroordelen (streng, grijs en grauw) over deze doelgroep die beide Wageningse studentes zelf ook hadden, op waarheid berusten.

Omega verdedigd SMS op zijn felst dat Jezus uit de reformatorische kerken verdwenen is.
Mijn vraag is of Omega het bij het juiste eind heeft. Persoonlijk vind ik van niet maar Omega heeft wel een groot punt. Jezus is in de reformatorische kerken op de achtergrond of zoals zij, die reformatorische, het zelf zo graag verwoorden ‘door de traliën van het woord’ wordt jezus gepredikt. Die reformatorische mensen zeggen zelf dat je oren hier voor geopend moeten worden door de werking van Zijn Geest anders hoor je het niet.

Ik vind wel dat Omega een punt heeft over Jezus.
Moet Jezus letterlijk en altijd voorop besproken c.q. verkondigd worden zoals b.v. de evangelische gemeenten dit doen of moet dit, zoals ik hier boven zei, ‘door de traliën van het woord’ en dan nog door de werking van Gods Geest zijn, zoals de reformatorische gemeenten dit zeggen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 apr 2012 16:03

. Die reformatorische mensen zeggen zelf dat je oren hier voor geopend moeten worden door de werking van Zijn Geest anders hoor je het niet.

Dat zeggen die reformatorische mensen, en dat kom ik op het forum ook veel tegen, maar niemand zegt hoe je dan je oren moet openen.
Je leest dat de naam van de Here Jezus nauwelijks genoemd werd in die hele week, maar alles gaat om uiterlijkheden. Waar heb ik dat meer gehoord en gelezen?
De Here Jezus mag dan "uniek" zijn, het grondpersoneel loopt met gebogen hoofden naar het onbekende land.

Terug naar “[Religie] - Open forum”