HuibertJohannes schreef:Is het te combineren?
Binnen de evolutietheorie is veel gebaseerd op het uitgangspunt: God bestaat niet dus...... dit is de meest logische verklaring en dus.... etc, etc. Maar er is ook veel wetenschappelijk bewezen.
Niet echt. Eerder: wat is de natuurlijke verklaring voor dit natuurlijke fenomeen. Dat is positiever geformuleerd dan de negatieve draai die jij eraan geeft. Zo voorkom je dat het beeld ontstaat van konkelende wetenschappers die allemaal God proberen te onttronen.
Als astrophisicus heb ik het ook zonder probleem over miljoenen lichjaren. Zonder er een verklaring voor te hebben hoe dat tot stand is gekomen door middel van de schepping.
Ah, een kenner. Altijd fijn om dat soort expertise te hebben.

Iemand zoals dr. Hovind vind ik soms erg leuk en soms een beetje jammer, maar ik hecht er zeker niet veel waarde aan. Het resultaat is namelijk meestal dat het een soort gratis prijsschieten is voor "evolutionisten".
Het is niet voor niets dat er nergens in de Bijbel staat dat we God(s daden) moeten verklaren. Als christenen moeten we getuigen, over iets dat een dwaasheid is in de ogen van de wereld.
Genesis 1 is voor mij een groot voorbeeld. Ik heb mijn hersens erover gebroken en er vanalles over gelezen (onder andere Hovind), en uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat het niet te snappen valt.
Als je daadwerkelijk in het vak zit, moet je toch herkennen dat Hovind een enorme JanDoedel is? Ik zeg altijd: wanneer weet je zeker dat Hovind aan het liegen is? Als zijn mond beweegt (of als hij een belastingformulier invult