Filosofical schreef:
Ik vraag me af of dat typisch christelijk is. Als ik zo boeken doorlees en dergelijke dan heeft het meer met inzicht van het getal te maken. Je komt het ook meer dan genoeg tegen bij niet-christenen. Ik ken genoeg christenen die niet overal ergens wat achter zoeken.
Dat is ook weer waar.
Sinds het christendom uiteen gevallen is niet meer. Maar de Bijbelse was toch behoorlijk eenduidig.
Nou, in mijn ogen niet. vandaar dat het christendom uit elkaar is gevallen. De RK heeft geprobeerd om mensen te verbieden de bijbel te lezen, maar dat was uiteindelijk ook geen haalbare zaak.
En aangezien de bijbel schrijvers verschillende visies hadden wat betreft de toekomst, hebben christenen dat ook.
Feiten? Redeneringen.
Ik begrijp niet zo goed hoe het feit dat wij dezelfde mutatie hebben, op dezelfde plek, als de chimp, een 'redenering' kan zijn. Of hoe dino fossiel met veren een 'redenering' kan zijn. Of hoe het feit dat een kameel en een lama naaste verwanten zijn een 'redenering' kan zijn. Of hoe het feit dat een ijsbeer binnen honderduizend jaar holle haren heeft gekregen een 'redenering' kan zijn.
Het is voor jongeren die creationistisch zijn opgevoed bijna niet te doen om medicijnen, biologie of geologie te studeren. Of zelfs maar gedragspsychologie. etc etc.
Ook feitelijk: hoe hoger het IQ, des te minder creationistisch. En daarom zijn er dus zoveel wetenschappers die het christelijk geloof combineren met de evolutietheorie.
Waarom zouden ze dat doen als de ET voor geen meter te bewijzen valt?
Ook gif is geschapen.