Is christelijk geloof te combineren met de evolutietheorie?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Is christelijk geloof te combineren met de evolutietheor

Berichtdoor antoon » 19 feb 2012 17:53

Vaagheid is een goed kenmerk van pseudowetenschap en in dit geval dus van het creationisme.

Met een clubje dat toch niet wenst te luisteren en pseudo wetenschap praktiseert, is het ondoenlijk werk

Nogmaals de mens en dieren alsook plantenleven heeft de kenmerkende eigenschappen om te kunnen participeren op onze aarde, ook met elkaar en andere schepsels, toeval laat mij niet hard lachen
de meest voor de hand liggende oplossing is gewoon schepping, dat is ook wat de wetenschappelijke resultaten weergeven

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 19 feb 2012 18:24

antoon schreef:Met een clubje dat toch niet wenst te luisteren en pseudo wetenschap praktiseert, is het ondoenlijk werk

Haha, waar heb jij ook maar één wetenschappelijk argument geplaatst?

Nogmaals de mens en dieren alsook plantenleven heeft de kenmerkende eigenschappen om te kunnen participeren op onze aarde, ook met elkaar en andere schepsels, toeval laat mij niet hard lachen

Van toeval is weinig sprake hoor. De arend is een moordmachine. is dat volgens Genesis of niet? Geef jij ooit een antwoord?

de meest voor de hand liggende oplossing is gewoon schepping, dat is ook wat de wetenschappelijke resultaten weergeven

Ja hoor. vandaar elk doorgeleerd mens weet dat evolutie deel uitmaakt van onze wereld. Ook vooraanstaande creationisten weten dat. (zoals todd wood)
Ook gif is geschapen.

Iznogoodh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Iznogoodh » 19 feb 2012 18:37

antoon schreef:Met een clubje dat toch niet wenst te luisteren en pseudo wetenschap praktiseert, is het ondoenlijk werk
De wetenschap beslist wel wat wetenschap is. Niet een of andere christen met religieuze wensdromen die denkt dat zijn religie in het middelpunt van het universum staat en die de vaagheden die hij verkondigt beschouwt als accurate, wetenschappelijke feiten.

antoon

Berichtdoor antoon » 19 feb 2012 18:51

De wetenschap beslist wel wat wetenschap is

Juist en die wetenschap is geheel strijdig met de evo theorie, dus niet de weteschappers met hun wensdromen, maar de wetenschap daar gaat het om. dat moet men goed in de gaten houden.
Evo onderzoeken lopen vast
Mutaties in de zin van evolutie komen nooit voor
Het fossielen bestand laat zien dat alle soorten separaat van elkaar zijn er is geen evolutionaire link
Darwin was in de war met micro evolutie
De ET heeft een rijke historie van bedrog
Kunstenaars in opdracht van evolutionisten houden de ET gedachte levend met subjectieve tekeningen die nergens opslaan
En daar moeten de zgn. domme christenen dan in geloven, het is zoiets als op een forum geschreven werd ik heb niet genoeg geloof om een evolutionist te zijn

het was weer een bewogen dagin forumlamd
Laatst gewijzigd door antoon op 19 feb 2012 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 19 feb 2012 19:11

antoon schreef:De et heeft een rijke historie van bedrog

Haha. laat mij nou juist denken dat het creationisme één en al leugen en bedrog is.

Mutatie's komen zeer veel voor, zoals bekend, en als zo'n mutatie voordeel heeft blijft ie hangen... geen toeval.

http://www.nature.com/ng/journal/v39/n1/abs/ng1946.html

En Antoon. Weet je al waarom de arend een moordmachine is? Ja. om aan eten te komen. maar waarom heeft ie zulke goeie ogen? klauwen? snelheid? snavel? Geen Genesis te bekennen.
Ook gif is geschapen.

Iznogoodh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Iznogoodh » 19 feb 2012 21:13

antoon schreef:Juist en die wetenschap is geheel strijdig met de evo theorie, dus niet de weteschappers met hun wensdromen, maar de wetenschap daar gaat het om. dat moet men goed in de gaten houden.

Een kleine scan van de wetenschappelijke wereld laat zien dat die in grote meerderheid de evolutietheorie steunt. Die honderdduizenden wetenschappers hechten niet zo veel aan jouw religieuze wensdromen en zouden hun neus ophalen voor je wat kinderlijke argumenten. Ze zijn dan ook heel water beter op de hoogte van hun vakgebied.
Het christendom volgens jouw smaak is echt niet het centrum van het universum waar de wetenschap zich naar zou moeten voegen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2012 21:46

antoon schreef:Evolutie geloof je dat zelf, denk toch zelf na, dit gaat tegen de rede in al eens nagedacht hoeveel mutaties er nodig zijn, mutaties die zo en zoal niet plaatsvinden

Nee, vertel eens hoeveel mutaties er precies nodig zijn, en welke? Jij hebt er blijkbaar zelf over nagedacht en dat is uiteraard stukken beter dan je daadwerkelijk in de materie verdiepen door zo nu en dan eens een boek te lezen - geen website, een echt boek!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2012 21:52

Daar zijn we het hartelijk over eens. We verschillen waarschijnlijk van mening om welk clubje het gaat.

Ja, wat dacht je dan? Hoe zie je een levensvorm voor je die NIET geschikt is om te 'participeren'? Nou ja, ik weet hoe je die zou beschrijven, namelijk als 'uitgestorven'. Het is geen toeval dat levensvormen geschikt zijn om te overleven. De levensvormen die NIET geschikt zijn om te overleven, overleven namelijk niet. Dat is niet toevallig, dat is nou natuurlijke selectie.

En dat participeren, dat klinkt wel erg vriendelijk. Zit je nog een beetje met een paradijslijk beeld van de natuur? Nog nooit van 'Nature red in tooth and claw' gehoord?

Herhalen maakt het niet ineens op magische wijze waar...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2012 22:03

antoon schreef:Evo onderzoeken lopen vast

Wat bijzonder. Snel, schrijf een brief naar alle universiteiten en laboratoria.

Echt waar? Wat bijzonder... Ik kan er anders zo een paar opnoemen.

Het fossielen bestand laat zien dat alle soorten separaat van elkaar zijn er is geen evolutionaire link

Wat bijzonder... Wist je trouwens dat bloemen een zeer recente ontstaansgeschiedenis hebben? Dino's stonden al op het punt van uitsterven voordat de eerste bloem werd 'geschapen'. Hoe krijg je dat in Genesis gepast.

Nee, dat was hij niet. Lees eens een boek.

Zullen we eens een lijstje geven van gedocumenteerde creationistische leugens?

Kunstenaars in opdracht van evolutionisten houden de ET gedachte levend met subjectieve tekeningen die nergens opslaan

Het is goed je te beseffen dat artists impressions nou niet bepaald op hetzelfde niveau zitten als wetenschappelijke papers.

Iznogoodh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Iznogoodh » 19 feb 2012 22:13

antoon schreef:Kunstenaars in opdracht van evolutionisten houden de ET gedachte levend met subjectieve tekeningen die nergens opslaan
En vergeet vooral de Illuminati en Vrijmetselaars niet die het allemaal sponsoren om de kudde naar Satan te leiden.

Filosofical
Luitenant
Luitenant
Locatie: Een prachtige plaats in het midden-oosten des lands.

Berichtdoor Filosofical » 20 feb 2012 07:31

hettys schreef:Het is typisch christelijk om achter elk fenomeen iets te zoeken.
Blijkbaar heb jij helemaal niets met een oude aarde, dus waarom zoek je iets 'in het midden van de tijd'?

Ik vraag me af of dat typisch christelijk is. Als ik zo boeken doorlees en dergelijke dan heeft het meer met inzicht van het getal te maken. Je komt het ook meer dan genoeg tegen bij niet-christenen. Ik ken genoeg christenen die niet overal ergens wat achter zoeken.

hettys schreef:Er is geen éénduidige christelijke toekomstvisie.

Sinds het christendom uiteen gevallen is niet meer. Maar de Bijbelse was toch behoorlijk eenduidig.

hettys schreef:Begrijp jij zelf wel dat een christen die doorgeleerd heeft bepaalde feiten niet meer kan negeren?

Feiten? Redeneringen.
Er zijn 3 soorten mensen in de wereld:
zij die kunnen tellen,
en zij die niet kunnen tellen.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 20 feb 2012 09:49

Feiten? Redeneringen.

Ook nog niet eens, maar wel empirische data. Oftwel vastgelegde observaties=feiten.
En natuurlijk hebben we geen giraffe in een zeekoe zien veranderen, omdat als het gebeurt niet in 3 generaties gepiept is.

Er bestaat geen enkel gen geen enkele dat speciaal gemaakt is voor een bepaald beest. als cretie zou moeten kloppen dan heeft elk wezen zijn eigen database met nuttige genen, die alleen voor dat specifieke organisme geschikt zouden moeten zijn.

Maar wat blijkt elk gen heeft voorgaande functies, maar dan ook echt elk gen. Dat is geen raden of redeneren maar emprische data.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 20 feb 2012 19:33

Filosofical schreef:
Ik vraag me af of dat typisch christelijk is. Als ik zo boeken doorlees en dergelijke dan heeft het meer met inzicht van het getal te maken. Je komt het ook meer dan genoeg tegen bij niet-christenen. Ik ken genoeg christenen die niet overal ergens wat achter zoeken.

Dat is ook weer waar.

Sinds het christendom uiteen gevallen is niet meer. Maar de Bijbelse was toch behoorlijk eenduidig.

Nou, in mijn ogen niet. vandaar dat het christendom uit elkaar is gevallen. De RK heeft geprobeerd om mensen te verbieden de bijbel te lezen, maar dat was uiteindelijk ook geen haalbare zaak.
En aangezien de bijbel schrijvers verschillende visies hadden wat betreft de toekomst, hebben christenen dat ook.

Feiten? Redeneringen.

Ik begrijp niet zo goed hoe het feit dat wij dezelfde mutatie hebben, op dezelfde plek, als de chimp, een 'redenering' kan zijn. Of hoe dino fossiel met veren een 'redenering' kan zijn. Of hoe het feit dat een kameel en een lama naaste verwanten zijn een 'redenering' kan zijn. Of hoe het feit dat een ijsbeer binnen honderduizend jaar holle haren heeft gekregen een 'redenering' kan zijn.

Het is voor jongeren die creationistisch zijn opgevoed bijna niet te doen om medicijnen, biologie of geologie te studeren. Of zelfs maar gedragspsychologie. etc etc.
Ook feitelijk: hoe hoger het IQ, des te minder creationistisch. En daarom zijn er dus zoveel wetenschappers die het christelijk geloof combineren met de evolutietheorie.
Waarom zouden ze dat doen als de ET voor geen meter te bewijzen valt?
Ook gif is geschapen.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 20 feb 2012 20:33

Evo onderzoeken lopen vast

Heb je een paar voorbeelden?

Waar blijkt dat uit?

O? Hoe laat het fossielenbestand dat dan zien?

Waarom?

Geef eens wat voorbeelden?

:lol: :lol: :lol:

Dit is wel een heel erg sterk staaltje van ongefundeerde mening neerplemplen... Kom op, laat eens zien dat je deze redeneringen met wat bewijzen kunt staven want dit zijn slechts losse flodders
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

antoon

Berichtdoor antoon » 21 feb 2012 07:32

Je zal meer moeten studeren en onderzoeken, wat ik schrijf weet iedereen. zo kom je wel wereldvreemd over

weinig zin om als een schoolmeester te herhalen
Mutalie onderzoek onder gunstige omstandigheden tientalle jaren leveren 0 wetenschappelijke data'

Darwin zag snavels van vinken aan voor evolutie de man had daar in die tijd geen begrip van, wij weten beter

Het fossielen onderzoek laat zien dat er geen evolutionaire linken zijn, de fossielen worden opgegraven zo als je van Genesis kunt aannemen , in complete staat en maken van de evo een geheel ombewezen theorie

bedrog op mega schaal in fossielen schoolboeken en tekeningen.
ik lach nu al dubbel
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Als tekenaars behaarde gedrochten laten zien als voorouders of aapmensen is dat uit de luchtgegrepen en tegen de realiteit in
mensen die niet onderzoeken trappen daarin, het is om te lachen maar ook een zeer ernstige zaak van oplichting
ik vraag mij verder af wat jij precies wil.

Terug naar “[Religie] - Open forum”