Verschil tussen God - dienen en godsdienst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Verschil tussen God - dienen en godsdienst

Berichtdoor mohamed » 10 feb 2012 20:58

schaapje schreef:arme Mohamed.....kan je niet zo goed lezen,....schrijf ik wat anders

Ow ja ik zie het ook nu ik mijn goede bril opzet, nou dan heb ik niks gezegd hoor, maak ik het nu te bont? :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 feb 2012 21:00

schaapje schreef:.

Weet je, je hebt een punt! :-oo

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 12 feb 2012 11:05

schaapje schreef:.

mohamed schreef:Weet je, je hebt een punt! :-oo

Zowel letterlijk als figuurlijk! :lol: :lol: :lol:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 feb 2012 23:19

Zolang ik niet gedwongen wordt eerst bijna te verzuipen in een badkuip (als ik wil duiken, word ik wel lid van een duikvereniging) of van deur tot deur met die flodderboekjes van de Bijbelvorsers te gaan, vind ik het allemaal prima - ik weet mij thuis in Gods hand en ontmoet hem in de Hervormde Gemeente van Berkenwoude en den Achterbroek, in de Gereformeerde Kerk van Bergambacht en in de Oud-Katholieke parochie te Schoonhoven - en als ik eens elders ter kerke ga, dan ontmoet ik God ook daar. Ook in de Gereformeerde Gemeente. Ook in de Gereformeerde Gemeente in Nederland. Ook in de Oud-Gereformeerde Gemeente. Ook in de Anglicaanse kerk. Ook in de Rooms-Katholieke Kerk. Ook in een Afrikaanse kerk in het centrum van Kigali.

Ik zou nog wel eens een dienst in de Evangelische Broedergemeente (van de Hernhutters) willen meemaken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

HuibertJohannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor HuibertJohannes » 14 feb 2012 10:13

Optimatus schreef:Ik weet mij thuis in Gods hand en ontmoet hem in de Hervormde Gemeente van Berkenwoude en den Achterbroek, in de Gereformeerde Kerk van Bergambacht en in de Oud-Katholieke parochie te Schoonhoven - en als ik eens elders ter kerke ga, dan ontmoet ik God ook daar. Ook in de Gereformeerde Gemeente. Ook in de Gereformeerde Gemeente in Nederland. Ook in de Oud-Gereformeerde Gemeente. Ook in de Anglicaanse kerk. Ook in de Rooms-Katholieke Kerk. Ook in een Afrikaanse kerk in het centrum van Kigali.

Heerlijk, (de plaatsnamen moeten wat veranderd worden) ik heb die ervaring ook. En natuurlijk zijn er soms een helehoop (in mijn ogen vrij belangrijke) verschillen, maar gelukkig is God groter dan onze beperkingen.
Ik denk, dus ik besta......... denk ik.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 feb 2012 16:57

Optimatus schreef:Zolang ik niet gedwongen wordt eerst bijna te verzuipen in een badkuip (als ik wil duiken, word ik wel lid van een duikvereniging) of van deur tot deur met die flodderboekjes van de Bijbelvorsers te gaan, vind ik het allemaal prima - ik weet mij thuis in Gods hand en ontmoet hem in de Hervormde Gemeente van Berkenwoude en den Achterbroek, in de Gereformeerde Kerk van Bergambacht en in de Oud-Katholieke parochie te Schoonhoven - en als ik eens elders ter kerke ga, dan ontmoet ik God ook daar. Ook in de Gereformeerde Gemeente. Ook in de Gereformeerde Gemeente in Nederland. Ook in de Oud-Gereformeerde Gemeente. Ook in de Anglicaanse kerk. Ook in de Rooms-Katholieke Kerk. Ook in een Afrikaanse kerk in het centrum van Kigali.

Ik zou nog wel eens een dienst in de Evangelische Broedergemeente (van de Hernhutters) willen meemaken.

Ik ontmoet God elke dag bij mij thuis en zondags heeft hij het huis alleen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”