Brandoffers en vergiffenis

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Luke.
Mineur
Mineur

Brandoffers en vergiffenis

Berichtdoor Luke. » 20 dec 2011 08:49

Ik had laatst een discussie met iemand van de gereformeerd vrijgemaakte kerk, die beweerde dat ze bij hem in de kerk geloven dat de brandoffers van het oude testament daadwerkelijk de zonden van het volk van Israël wegnamen. Nou ja, niet zozeer de offers, maar God dóór de offers. Waar het op neer komt dus, is dat het volk in ieder geval die zonde kwijt zou zijn.

Persoonlijk geloof ik dat alleen het offer van Jezus goed genoeg is om zonde daadwerkelijk weg te nemen, maar ik ben nu wel benieuwd naar wat "de vrijgemaakt gereformeerden" en alle anderen op dit forum hiervan vinden.
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Brandoffers en vergiffenis

Berichtdoor schaapje » 20 dec 2011 14:24

quote="Luke."Ik had laatst een discussie met iemand van de gereformeerd vrijgemaakte kerk, die beweerde dat ze bij hem in de kerk geloven dat de brandoffers van het oude testament daadwerkelijk de zonden van het volk van Israël wegnamen. Nou ja, niet zozeer de offers, maar God dóór de offers. Waar het op neer komt dus, is dat het volk in ieder geval die zonde kwijt zou zijn.

Persoonlijk geloof ik dat alleen het offer van Jezus goed genoeg is om zonde daadwerkelijk weg te nemen, maar ik ben nu wel benieuwd naar wat "de vrijgemaakt gereformeerden" en alle anderen op dit forum hiervan vinden.

Als God zegt dat een brandoffer/zoenoffer/schuldoffer verzoening is met Hem dat was dat zo.
Maar dat alle schuld is weggenomen ook van die van inde toekomst dat is niet zo, er moest steeds weer opnieuw geofferd worden.

Het offer Jezus Christus is zo kostbaar voor God dat dat offer genoeg is voor het verleden, heden, en de toekomst, en waar we steeds opnieuw op mogen zien. Door Zijn werk is de zonde overwonnen.

Nog even een toevoeging, door het offeren van dieren ontving je verzoening van de begane zonde de schuld over die zonde was je kwijt
Door het kruis van Jezus neemt Hij niet alleen de schuld en zonde weg, maar de hele mens, want we zijn door geloof met Hem gestorven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 20 dec 2011 17:28

Luke. schreef: Persoonlijk geloof ik dat alleen het offer van Jezus goed genoeg is om zonde daadwerkelijk weg te nemen, maar ik ben nu wel benieuwd naar wat "de vrijgemaakt gereformeerden" en alle anderen op dit forum hiervan vinden.

Als jij deelneemt aan het Heilig Avondmaal kan je inderdaad zeggen dat Jezus óók voor jouw zonden gestorven is. Het gaat immers om het eten van het "Lam van God".

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 dec 2011 10:31

Als jij deelneemt aan het Heilig Avondmaal kan je inderdaad zeggen dat Jezus óók voor jouw zonden gestorven is. Het gaat immers om het eten van het "Lam van God".

Als je het bericht van luke goed leest dan weet hij dat al ! en dat vraagt hij ook niet.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 dec 2011 10:32

@ Moderator
Waarom staat dit onderwerp in een open forum ?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 21 dec 2011 17:34

schaapje schreef: Het offer Jezus Christus is zo kostbaar voor God dat dat offer genoeg is voor het verleden, heden, en de toekomst, en waar we steeds opnieuw op mogen zien. Door Zijn werk is de zonde overwonnen.

Nog even een toevoeging, door het offeren van dieren ontving je verzoening van de begane zonde de schuld over die zonde was je kwijt
Door het kruis van Jezus neemt Hij niet alleen de schuld en zonde weg, maar de hele mens, want we zijn door geloof met Hem gestorven.

Het mag duidelijk zijn uit jouw antwoord dat toekomstige zonden NIET meer bestaan wanneer we met Hem gestorven zijn.

Terug naar “[Religie] - Open forum”