God heeft alle mensen lief ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: God heeft alle mensen lief ?

Berichtdoor boer » 09 nov 2011 21:08

Ik weet niet hoe sommigen de bijbel hier lezen, of hoe ze deze bijbel uitgelegd krijgen, maar voor mij is het onderzoek van het OT en NT, juist het bewijs dat Jezus wel degelijk God is.
Beide geschriften zijn echter voor verschillende groepen mensen geschreven onder verschillende omstandigheden.
Stoffelijk versus geestelijk, zinnebeeldig versus verwezenlijking.
het oude en het nieuwe, de eerste Adam en de laatste Adam.
het voorhang scheurde, we hebben nu allemaal toegang.
Wie geen gebruik maakt van deze uiterste poging van God om Zijn verzoening aan te nemen, zal nooit een poot om op te staan hebben.
Ons (geestelijk) koninkrijk is niet van deze wereld.
menig kerkgenootschap denkt te moeten heersen, maar wij moeten dienen.oordelen komt alleen Hem toe.

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 10 nov 2011 09:05

@ boer, Amen broeder.

Doordat Jezus voor ons gestorven is, en Zijn bloed voor ons vergoten is hoeven wij geen offerdieren meer te slachten. Zo worden wij door God in Jezus als schuldenvrij aangezien. (als je dat gelooft tenminste)

Wat betreft God als liefdevol en tegelijk rechtvaardig:

God is in volmaakte balans. Hij is even liefdevol als rechtvaardig.
Dus JA. Hij heeft alle mensen lief. (er staat nl ook in de Bijbel dat hij zondaars lief heeft en Hij niet wil dat daar enigen van verloren gaan). Maar tegelijkertijd HAAT Hij de zonde.
En mensen die in zonden blijven liggen zal Hij er aan overleveren.

Gisteren nog een Bijbelkring gehad over Romeinen 1:16-32
Moeilijk en zwaar onderwerp maar wel erg goed.
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 10 nov 2011 10:02

quote="knor183"@ boer, Amen broeder.

Doordat Jezus voor ons gestorven is, en Zijn bloed voor ons vergoten is hoeven wij geen offerdieren meer te slachten. Zo worden wij door God in Jezus als schuldenvrij aangezien. (als je dat gelooft tenminste)

Wat betreft God als liefdevol en tegelijk rechtvaardig:

God is in volmaakte balans. Hij is even liefdevol als rechtvaardig.
Dus JA. Hij heeft alle mensen lief. (er staat nl ook in de Bijbel dat hij zondaars lief heeft en Hij niet wil dat daar enigen van verloren gaan). Maar tegelijkertijd HAAT Hij de zonde.
En mensen die in zonden blijven liggen zal Hij er aan overleveren.

Gisteren nog een Bijbelkring gehad over Romeinen 1:16-32
Moeilijk en zwaar onderwerp maar wel erg goed.

Dat heb je goed verwoord knor183, dat is precies wat ik bedoel, dat God de zonden haat en mensen
die het kennelijk prettig vinden om daarin te blijven, Hij die aan de zonden zal overleveren.
Maar dat is wat anders om te beweren dat God mensen/ongelovigen haat.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 10 nov 2011 11:06

Klopt schaapje.

Soms denk ik wel eens dat God uit emotie iets zegt.
Bijvoorbeeld in de Bijbel dat Hij het zo gehad heeft met Israël dat Hij zegt ze te gaan vernietigen.

Mozes bid dan en brengt God op andere gedachten.

Dit is voor ons mensen een herkenbaar beeld. Dit hebben we allemaal wel eens.
Zou dit te maken hebben met dat wij naar Gods beeld zijn geschapen?
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 10 nov 2011 12:23

quote="knor183"Klopt schaapje.

Soms denk ik wel eens dat God uit emotie iets zegt.
Bijvoorbeeld in de Bijbel dat Hij het zo gehad heeft met Israël dat Hij zegt ze te gaan vernietigen.

Mijn beeld van God is....dat Hij dat wel kan, natuurlijk, maar we moeten niet vergeten dat er een tegenstander met zijn trawanten er op uit is het volk te verleiden, of te vernietigen, omdat die tegenstander van God gedeeltelijk weet wat Zijn plan is met het volk, dat God heeft geheiligd en gezegend. Tot vandaag de dag gaat die tegenstander rond als een briesende leeuw om te verslinden
wat hij verslinden kan. En door de eeuwen heen is Israël als volk zo vervolgd, maar ze bestaan nog steeds. En dat is Gods werk, zo zie ik dat.
Het volk van God wordt gezegend en beschermd door God als ze gehoorzamen, en vervloekt als ze andere goden achterna gaan, en wat is een vervloeking ...afgescheiden van God.
Dus als God zegt ik ga ze vernietigen, houdt dat voor mij in dat Hij zegeningen en bescherming inhoudt, en hoe kan het volk dan nog bestaan? dus God neemt de verantwoordelijkheid op zich omdat Hij rechtvaardig is.

Mozes bid dan en brengt God op andere gedachten.

Dat is zo prachtig aan onze God Hij laat zich verbidden, hoe liefdevol.

Dit is voor ons mensen een herkenbaar beeld. Dit hebben we allemaal wel eens.
Zou dit te maken hebben met dat wij naar Gods beeld zijn geschapen?

Ik denk dat God alle emoties die Hij heeft in ons heeft gelegd, alleen gaan wij daar door de zondeval
heel anders mee om, sterker we kunnen niet op een juiste manier met bepaalde emoties omgaan.
Wat wij toorn en boosheid noemen in ons zelf, bij de mens uit zich dat vaak in haat.
Bij God is dat heel anders, voor de slechte, boze en vijanden, is Hij de marteldood gestorven aan het kruis.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 11 nov 2011 17:44

schaapje schreef: Bij God is dat heel anders, voor de slechte, boze en vijanden, is Hij de marteldood gestorven aan het kruis.

Wanneer was jouw laatste gebed voor Mohamedanen die onze broeders vervolgen martelen en doodslaan?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 11 nov 2011 17:58

Laatst nog......Pasker, God vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen, deze zijn het instrument van de satan in eigen persoon.

Maar ik begrijp, jou kennende dat je vraag spottend is bedoeld en daar ben ik niet van gediend.
ook al vind je jezelf nog zo "volwassen" in geloof!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 nov 2011 18:04

schaapje schreef:Laatst nog......Pasker, God vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen, deze zijn het instrument van de satan in eigen persoon.

Maar ik begrijp, jou kennende dat je vraag spottend is bedoeld en daar ben ik niet van gediend.

Kennelijk zijn lieden die christenen martelen nog wel een gebed waard maar je eigen broeder wil je met de nek niet aankijken.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 11 nov 2011 18:07

quote="mohamed"
Kennelijk zijn lieden die christenen martelen nog wel een gebed waard maar je eigen broeder wil je met de nek niet aankijken.

Ik kan je even niet volgen mohamed, wil je uitleggen wat je bedoelt?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 11 nov 2011 18:25

Pasker schreef:Wanneer was jouw laatste gebed voor Mohamedanen die onze broeders vervolgen martelen en doodslaan?

Kan schaapje soms voor iedereen bidden? Wanneer heb jij voor het laatst gebeden voor die sextouristen in Thailand die onschuldige kinderen misbruiken? Er is zoveel kwaad op deze wereld, daarom bid ik iedere avond tot God dat zij die zich bezig houden met het kwaad tot inzich mogen komen wat zij doen slecht is en tot inkeer komen. En wanneer zij niet tot inkeer willen komen, God over hun zal oordelen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 11 nov 2011 22:10

schaapje schreef:Wat wil je nou....een oorlog?

Natuurlijk niet. Waar het om gaat is dat mensen die zulke wandaden niet met de meest heftige bewoordingen afkeuren daarop consequent en onophoudelijk worden aangesproken. En meer inzet voor investering in duurzame energie, zodat we minder afhankelijk worden van islamitische olie.

schaapje schreef:Nogmaals deze vervolging is voorzegd in de Bijbel, en in Ef.6:12 lezen we
want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen machten en wereldbeheersers, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.

Op aarde is Jezus zelf gemarteld aan het kruis voor onze verlossing en Hij is overwinnaar, de strijd gaat nu nog door in de mens, het absolute kwaad en goed is nog steeds aanwezig, en de belofte is dat er eens een einde aan zal komen dan zal Jezus met de adem van Zijn mond al de vijanden verslaan.

God is God en souverein, één knip van Zijn vingers één Woord van Hem en de wereld en al wat daarin is leeft niet meer, dat wij, de mensheid nog bestaat is uit liefde en verlangen om die mens te redden, en alles te herstellen.

Staat er ook dat wij schaapachtig passief moeten blijven in de bestrijding van het kwaad, wetende waar het kwaad wortelt en zich verspreidt?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 11 nov 2011 23:32

Staat er ook dat wij schaapachtig passief moeten blijven in de bestrijding van het kwaad, wetende waar het kwaad wortelt en zich verspreidt?

Lees Efeziërs 6;12 maar eens!
En je eigen onderschrift mat.5:7

Laat het oordeel aan God over.
Laatst gewijzigd door schaapje op 11 nov 2011 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 11 nov 2011 23:36

en 1 Cor 4 .

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 11 nov 2011 23:59

schaapje schreef:Laatst nog......Pasker, God vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen, deze zijn het instrument van de satan in eigen persoon.

Probeer slechts jou te volgen al zie jij dat als spotten.
Als ik jou goed begrijp dan vraag jij vergeving aan God voor de moordenaars en martelaars van je broerders die toch je naasten zijn.
Vraag mij trouwens ook af of de slachtoffers (jouw naasten) dankbaar zullen zijn voor jouw gebed voor hun moordenaars en martelaars.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 nov 2011 09:11

quote="Pasker"
Als ik jou goed begrijp dan vraag jij vergeving aan God voor de moordenaars en martelaars van je broerders die toch je naasten zijn.
Vraag mij trouwens ook af of de slachtoffers (jouw naasten) dankbaar zullen zijn voor jouw gebed voor hun moordenaars en martelaars.

Ik heb laatst nog een ducumentaire gezien van christenen die gevlucht waren uit Iran, er waren veel familieleden doodgeschoten tijdens een kerkdienst, door een christenhater, de overlevenden zijn allen gevlucht naar Frankrijk en hebben daar asiel gekregen.
Ik was diep onder de indruk dat er een dienst was waar ze allen aan het bidden waren tot God en hun moordenaars van hun geliefden wilden vergeven.

Kijk Pasker,dit waren in mijn ogen nou gelovigen die op de Zoon Jezus lijken, echt volwassenen in geloof. Niet met de mond maar met de daad!

Terug naar “[Religie] - Open forum”