Er staat letterlijk dat de werken van de duivel verbroken zijn en dat beteken dus WEL dat hij nu geen macht meer heeft,
Dat is wat ik zeg en wat ik lees in Rom.4:8 opdta de eis der wet vervuld (dood v,d, oude mens of
vlees) in ons die naar de Geest wandelen.
hij heeft geen macht meer over ons alleen, zullen wij jij en ik nog wel dingen doen en verlangens
hebben die ("vleselijk iets van de oude mens) niet naar de Geest zijn. Dat kan je toch niet ontkennen!
of anderzijds, als hij nog steeds macht heeft is
hij heeft nog macht over mensen die ongelovig zijn niet wedergeboren, zie mijn vorige bericht
hierover; al het vreselijk kwaad dat nog steeds gebeurt.
En ik wil er bij zeggen dat ik dit niet toeschrijf aan de werken v.d. duivel alleen maar zeker ook aan
de mens die verantwoordelijk wordt gesteld.
Feitelijk gaat een ongeveinsd geloof in Christus niet samen met het geloof in een machtige duivel.
Wij weten dat Jezus hem overwonnen heeft op en zijn macht is verbroken juist door het ongeveinsd
geloof, door alles van Hem te verwachten en in alles gehoorzaam te zijn....maar dat is juist
de moeilijkheid, daar is een heel leven voor nodig.
Hoe anders kunnen wij leven zoals Jezus geleeft heeft, hoe anders kunnen wij lief hebben zoals Jezus
heeft lief gehad, soms lijkt het een onmogelijke opdracht en zeker kunnen wij dat niet in die oude
mens die nog leeft, maar kunnen wij dat alleen door de Heilige Geest.
Wie zijn leven wil verliezen zal het vinden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.