Ik zal wel ongenuanceerd over komen, maar goed, hier is mijn mening:
Na 23 jaar van trouwe kerkgang en de Bijbel lezen volgens de kerk heb ik me bekeerd tot een grotere godsdienst. Namelijk:
God is Liefde, en Hij heeft alle geloven geestelijk geïnspireerd.Dat wil zeggen: Er zijn mensen geweest die vroeger het grote geheel van alles zagen, en dat aan andere mensen overbrachten. Maar hoe langer die mensen er niet meer zijn, hoe meer menselijkheid erin aangebracht is. Zo bidden Boeddhisten ineens tot Boeddha, en zo noemen Christenen Jezus God. Maar bekijk je het zonder oordeel, dan heeft Boeddha niet verteld om tot hem te bidden (hij vertelde zelfs dat hem geen godheid geopenbaard was) en nergens in de Bijbel verteld Jezus dat hij God zelf was. Hij heeft het expliciet over de zoon van God. En verteld nog dat de Joden verteld is dat zij goden zijn. Dat maakt van Jezus dus de zoon van god.
Hierbij moet verteld worden dat in de evangeliën die geschreven en gekopieerd zijn, niet met hoofdletters geschreven is. Dus er staat dan: zoon van god, in plaats van Zoon van God.
De mensen die staan voor de godsdiensten hebben dus zelf nooit verteld dat er maar een weg is naar de hemel of naar de hel. Dat is er later allemaal bij gehaald.
Die paar miljard Christenen en paar miljard Moslims zijn dus een in God, al hebben ze dat zelf niet door. En dat is (makkelijk gezegd) nogal jammer.
Maar dit is mijn simpele mening, na onderzoek