Aanname: paar miljard Christenen en paar miljard Moslims

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 21 aug 2008 23:32

Cicero schreef:Wie beweert 'Jezus is God' is hoogst ongenuanceert bezig. Zo hebben de vroegchristelijke concilies beslist niet over Jezus Christus gesproken

Op die concilies, valt wel wat af te dingen --- maar je zou toch heel genuanceerd mogen stellen, dat : Jezus vanaf zijn geboorte als mens, een heuse ontwikkeling heeft doorgemaakt ...?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 22 aug 2008 10:19

Ongetwijfeld, net als ieder ander mens. Vreemd genoeg lezen we daar nauwelijks iets over in de Bijbel. Hoewel, vreemd, het is heel modern naar iemands 'ontwikkeling' te vragen.

eml

Re:

Berichtdoor eml » 19 jan 2010 23:03

Invincible schreef:
eml schreef:Een paar miljard mensen zit er dus zeker weten naast.

waarnaast?

Naast de voor jou enige waarheid misschien??

Berjan

Re: Aanname: paar miljard Christenen en paar miljard Moslims

Berichtdoor Berjan » 07 mar 2010 14:51

Ik zal wel ongenuanceerd over komen, maar goed, hier is mijn mening:

Na 23 jaar van trouwe kerkgang en de Bijbel lezen volgens de kerk heb ik me bekeerd tot een grotere godsdienst. Namelijk: God is Liefde, en Hij heeft alle geloven geestelijk geïnspireerd.
Dat wil zeggen: Er zijn mensen geweest die vroeger het grote geheel van alles zagen, en dat aan andere mensen overbrachten. Maar hoe langer die mensen er niet meer zijn, hoe meer menselijkheid erin aangebracht is. Zo bidden Boeddhisten ineens tot Boeddha, en zo noemen Christenen Jezus God. Maar bekijk je het zonder oordeel, dan heeft Boeddha niet verteld om tot hem te bidden (hij vertelde zelfs dat hem geen godheid geopenbaard was) en nergens in de Bijbel verteld Jezus dat hij God zelf was. Hij heeft het expliciet over de zoon van God. En verteld nog dat de Joden verteld is dat zij goden zijn. Dat maakt van Jezus dus de zoon van god.

Hierbij moet verteld worden dat in de evangeliën die geschreven en gekopieerd zijn, niet met hoofdletters geschreven is. Dus er staat dan: zoon van god, in plaats van Zoon van God.

De mensen die staan voor de godsdiensten hebben dus zelf nooit verteld dat er maar een weg is naar de hemel of naar de hel. Dat is er later allemaal bij gehaald.

Die paar miljard Christenen en paar miljard Moslims zijn dus een in God, al hebben ze dat zelf niet door. En dat is (makkelijk gezegd) nogal jammer.

Maar dit is mijn simpele mening, na onderzoek :-({|=

Neestemmer

Berichtdoor Neestemmer » 07 mar 2010 21:30

Berjan schreef:Ik zal wel ongenuanceerd over komen, maar goed, hier is mijn mening:

Na 23 jaar van trouwe kerkgang en de Bijbel lezen volgens de kerk heb ik me bekeerd tot een grotere godsdienst. Namelijk: God is Liefde, en Hij heeft alle geloven geestelijk geïnspireerd.
Dat wil zeggen: Er zijn mensen geweest die vroeger het grote geheel van alles zagen, en dat aan andere mensen overbrachten. Maar hoe langer die mensen er niet meer zijn, hoe meer menselijkheid erin aangebracht is. Zo bidden Boeddhisten ineens tot Boeddha, en zo noemen Christenen Jezus God. Maar bekijk je het zonder oordeel, dan heeft Boeddha niet verteld om tot hem te bidden (hij vertelde zelfs dat hem geen godheid geopenbaard was) en nergens in de Bijbel verteld Jezus dat hij God zelf was. Hij heeft het expliciet over de zoon van God. En verteld nog dat de Joden verteld is dat zij goden zijn. Dat maakt van Jezus dus de zoon van god.

Hierbij moet verteld worden dat in de evangeliën die geschreven en gekopieerd zijn, niet met hoofdletters geschreven is. Dus er staat dan: zoon van god, in plaats van Zoon van God.

De mensen die staan voor de godsdiensten hebben dus zelf nooit verteld dat er maar een weg is naar de hemel of naar de hel. Dat is er later allemaal bij gehaald.

Die paar miljard Christenen en paar miljard Moslims zijn dus een in God, al hebben ze dat zelf niet door. En dat is (makkelijk gezegd) nogal jammer.

Maar dit is mijn simpele mening, na onderzoek :-({|=

inderdaad erg simpel. zeker te veel naar Oprah Winfrey gekeken, Ik weet niet hoe je de bijbel gelezen hebt, maar 1 ding is duidelijk de reden dat je hem gelezen hebt is dat ie je met de opvoeding is opgedrongen.
Is boedhha of MMohammed voor onze zonden gestorven?
nee, dus. Hun graven zijn bezet, dat van Jezus is leeg.
Hij leeft, de anderen zijn gestorven zondaren,niemand was ooit zonder zonden behalve jezus.
Ga je ontspoorde gedachten en belevingen nog maar eens grondig overdenken, want je zult Jezus als Middelaar nodig hebben, de anderen zijn geen middelaars.

Neestemmer

Re:

Berichtdoor Neestemmer » 07 mar 2010 21:39

Optimatus schreef:
Machiavelli schreef:
reform schreef:Dan ben je ook geen christen/moslim :wink: .
Onzin.

Inderdaad, Quatsch. Wellicht zijn wij in de ogen van radicalen geen christenen/moslims, maar daar heb ik dan weer niet zo heel veel boodschap aan. De meeste christenen en moslims die ik ken, houden zich verre van het exclusieve "Wij-hebben-gelijk-en-de-anderen-niet" - denken.

Een bijkomend voordeel is dat men radicalisme aan alle kanten verwerpt.
En nog een voordeel: het kan ook gezellig zijn.

Niemand komt tot de Vader dan door de Zoon.
Conform de H. Drievuldigheidsleer zijn zowel de Vader als de Zoon God Zelf. Ergo: niemand komt tot God dan door God. En de moslims geloven dat ook.

Volgens moslims is het een doodzonde om te zeggen dat God een Zoon heeft.Hun god is dus niet dezelfde als de God van Abraham Izak en Jacob.
Hun god is die van Abraham en Ismael.
Ismael werd bijna geofferd, ipv Izak, volgens de koran
Na deze verdraaiing volgden er nog vele anderen.Iemand die niet zegt dat zijn geloof exclusief het juiste geloof is, heeft niet echt een levend geloof, lijkt me.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 mar 2010 23:14

Neestemmer schreef:Is boedhha of MMohammed voor onze zonden gestorven?
nee, dus. Hun graven zijn bezet, dat van Jezus is leeg.

Ken uw godsdiensten, zou ik zeggen. [-X
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Re:

Berichtdoor mohamed » 08 mar 2010 09:20

Optimatus schreef:
Niemand komt tot de Vader dan door de Zoon.
Conform de H. Drievuldigheidsleer zijn zowel de Vader als de Zoon God Zelf. Ergo: niemand komt tot God dan door God. En de moslims geloven dat ook.

Je zal het vast goed bedoelen, maar ik denk dat je de waarheid niet recht doet met wat je hebt geschreven.

Moslims geloven niet in de Zoon en zij kunnen daardoor nooit onderschrijven dat ze door God tot God komen. Feit is dat Moslims niet luisteren naar Jezus, terwijl de Vader heeft gezegd dat hij welbehagen heeft in hem (Mat 17,5) en dat we de Zoon moeten horen. En wat hij zei in dit verband is niet mis te verstaan:

Joh 3,36
Die in de Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die de Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Moslims zullen zich moeten bekeren tot het ware geloof en anders blijft de toorn Gods op hen evenals op de Joden die Jezus verwerpen.

eml

Berichtdoor eml » 08 mar 2010 12:04

Kunt er lang en breed over praten en zaken op 1001 manieren interpreteren, of gewoon concluderen dat er misschien wel een kern van waarheid in mijn stelling zit. Even terug naar de vraag;

Deze verschillende geloven bijten elkaar nogal eens. Sowieso hebben de aanhangers verschillende ideeën over ons ontstaan, bestaan en toekomst (hiernamaals).

Omdat de verschillende overtuigingen op cruciale punten zo enorm verschillen (ook ten opzichte van andere geloven natuurlijk) zit een paar miljard mensen er dus sowieso naast en zit dus voor niets meerdere keren per week op de knieen en/of in de kerk! Dat weten we wel zeker toch?

Berjan

Berichtdoor Berjan » 08 mar 2010 12:15

Godsdiensten zijn menselijke interpretaties van wat de Geestelijke wereld aan bepaalde mensen geopenbaard heeft. In feite wilden die mensen gewoon dat we op een goede manier met elkaar en onszelf omgaan. Iets wat ik nogal mis in de huidige godsdiensten. De enige godsdienst die nog normaal met andersdenkenden omgaat is boeddhisme. Maar dat is dan ook meer een levenswijze dan godsdienst.

Respect voor de medemensen, niet liegen, niet roddelen, niet stelen en moorden. Blij het leven aangaan, en God zal ons echt niet naar de hel sturen omdat we Christen zijn, of omdat we Moslim zijn. Daar kan een boek (de Bijbel) die absoluut door mensen gemaakt is, en samengesteld niks aan veranderen (bij mij dan he).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 mar 2010 12:25

eml schreef:Kunt er lang en breed over praten en zaken op 1001 manieren interpreteren, of gewoon concluderen dat er misschien wel een kern van waarheid in mijn stelling zit. Even terug naar de vraag;

Deze verschillende geloven bijten elkaar nogal eens. Sowieso hebben de aanhangers verschillende ideeën over ons ontstaan, bestaan en toekomst (hiernamaals).

Omdat de verschillende overtuigingen op cruciale punten zo enorm verschillen (ook ten opzichte van andere geloven natuurlijk) zit een paar miljard mensen er dus sowieso naast en zit dus voor niets meerdere keren per week op de knieen en/of in de kerk! Dat weten we wel zeker toch?

Heeft de Islam al een paar miljard aanhangers? Heb je daar een bron van?
Ik weet zeker dat Moslims en Joden zich vergissen, maar de Joden die ooggetuige waren van Jezus optreden trof zwaarder oordeel (Joh 15,24) dan de Joden en Moslims van tegenwoordig die er niet bij waren. Waar ik van overtuigt ben is dat 90% van de Joden en Moslims zich direct zouden bekeren als zij de tekenen en wonderen zagen die in de eerste eeuw hebben plaatsgevonden, wat naar mijn geloof meetelt bij hun oordeel. Want God is een behouder van mensen en het einde van de wet is: 'liefde uit een rein hart, en uit een goed geweten, en uit een ongeveinsd geloof.' (1 Tim 1,5)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 mar 2010 12:29

Berjan schreef:Godsdiensten zijn menselijke interpretaties van wat de Geestelijke wereld aan bepaalde mensen geopenbaard heeft. In feite wilden die mensen gewoon dat we op een goede manier met elkaar en onszelf omgaan. Iets wat ik nogal mis in de huidige godsdiensten. De enige godsdienst die nog normaal met andersdenkenden omgaat is boeddhisme. Maar dat is dan ook meer een levenswijze dan godsdienst.

Respect voor de medemensen, niet liegen, niet roddelen, niet stelen en moorden. Blij het leven aangaan, en God zal ons echt niet naar de hel sturen omdat we Christen zijn, of omdat we Moslim zijn. Daar kan een boek (de Bijbel) die absoluut door mensen gemaakt is, en samengesteld niks aan veranderen (bij mij dan he).

Wij moeten anderen hun denkwijze respecteren, dat klinkt altijd als een hele mooie gedachte, maar deed Jezus dat? De dingen die je noemt zijn opgetekend in de wet en in diezelfde wet staat heb de HEERE uw God lief met geheel uw hart en ziel. Bovendien is God ook je naaste, dus als je God niet liefhebt dan overtreed je de wet en zal je geoordeeld worden als een overtreder.

Terug naar “[Religie] - Open forum”