Taboe

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

tante-tortel

Re: Taboe

Berichtdoor tante-tortel » 26 sep 2009 14:29

Laat ik het anders zeggen: ik geloof dat God de seksualiteit mooi heeft geschapen tussen man en vrouw. Daarbij komt aantrekkingskracht al vroeg tot uiting tussen beide.
Dat wat opgenoemd wordt in het lijstje kan ik niet zien als de seksualiteit zoals God het heeft bedoeld. En zeker niet als zodanig zien.
Ik zie het als uitspattingen.
En ik denk niet dat die met onze seksuele voorlichting te maken heeft binnen de christelijke gezinnen.
Wel het noemen van zelfbevrediging bij zeer jonge kinderen. Aangezien ik nogal eens meegemaakt heb dat er ontdane ouders het opmerkten bij hun kinderen en niet wisten wat ze er nu mee moesten doen.
Niet erg. Maar ze durfden er ook niet naar te vragen.
Daarom is openheid over de seksualiteit bij kinderen al heel belangrijk.
En mijn voorbeeld was om aan te geven dat je al heel jong gewoon duidelijk moet zijn naar je kinderen, je hoeft een kleuter niet de techniek uit te leggen, maar wel dat een jongen geen jongen is omdat hij blauwe ogen heeft ;-)
Ook niet dat kinderen door de ooievaar gebracht worden.
Zulk soort voorlichting lijkt me achterhaald.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Taboe

Berichtdoor Mortlach » 26 sep 2009 14:42

tante-tortel schreef:Laat ik het anders zeggen: ik geloof dat God de seksualiteit mooi heeft geschapen tussen man en vrouw. Daarbij komt aantrekkingskracht al vroeg tot uiting tussen beide.


Inderdaad, vanaf de pubertijd.


Dat wat opgenoemd wordt in het lijstje kan ik niet zien als de seksualiteit zoals God het heeft bedoeld. En zeker niet als zodanig zien. Ik zie het als uitspattingen.[/quote]

Ik geef je in sommige gevallen wel gelijk hoor. Ik heb ook moeite om bepaalde fetishes te zien als liefdevolle interactie met een ander mens. Er staat een hoop op het lijstje waarvan ik blij ben dat ik er geen last van heb. Het is niet meer dan normaal dat ik anders aankijk tegen de dingen waar ik wel "last" van heb.

En mijn voorbeeld was om aan te geven dat je al heel jong gewoon duidelijk moet zijn naar je kinderen, je hoeft een kleuter niet de techniek uit te leggen, maar wel dat een jongen geen jongen is omdat hij blauwe ogen heeft ;-)
Ook niet dat kinderen door de ooievaar gebracht worden.
Zulk soort voorlichting lijkt me achterhaald.


uiteraard.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tante-tortel

Re: Taboe

Berichtdoor tante-tortel » 26 sep 2009 14:52

Er is al eerder sprake van aantrekkingskracht tussen twee mensen. Ook op seksueel gebied.
Verliefd zijn kunnen ook kleuters b.v.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Taboe

Berichtdoor Mortlach » 26 sep 2009 15:01

tante-tortel schreef:Er is al eerder sprake van aantrekkingskracht tussen twee mensen. Ook op seksueel gebied.
Verliefd zijn kunnen ook kleuters b.v.


Mwa, akkoord, maar om dat nou te vergelijken met volwassenen-seksualiteit vind ik wat ver gaan. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord van een kleuter die bij een seksuoloog liep. Simpelweg omdat iets wat er niets (of slechts sluimerend) aanwezig is, niet voor problemen kan zorgen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Taboe

Berichtdoor maboc » 26 sep 2009 15:55

Off topic - verwijderd door Moderator

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Taboe

Berichtdoor Mortlach » 26 sep 2009 16:02

Off topic - verwijderd door Moderator


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten