poeh het duizeld ik denk dat ik dan refogelisch ben, ik hang de leer van de reformatie van harte aan, maar de regeltjes ed niet al doe ik of laat ik sommige dingen wel voor mijn mede broeders en zusters, ik ga niet met een lange broek naar iemand die er een hekel aan heeft, maar ik trek hem ook niet uit als ze toevallig voor de deur staan!
Ik vind psalmen geweldig mooi, ik heb eens de neiging gehad om bij psalm73 (het is mijn goed mijn zaligst lot, nabij te wezen bij mijn God)
(niet ritmisch, vrij langzaam, met een juichend orgel) te gaan staan met mijn beide handen omhoog, dat ga ik dus niet doen in mijn gemeente, maar als ik thuis ben doe ik als er de behoefte voor voelt dit wel. Het is ook een bijbels gegeven, de opheffen van uw handen!
Dus wel bijbelse regels, maar als ik zeg ik haat al dat wettische gedoe, dan hoef ik alleen maar even naar mezelf te kijken omdat we allemaal op een andere manier onze regeltjes en wetjes hebben, zit misschien wel in ons bloed! Wat is nu eigenlijk Refo? ikke nie wete
gr Samanthi