Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
learsi schreef:Vroeger moest je.Het grootste gedeelte van de mensen ging.Als je niet ging werd je vreemd aan gekeken.Nu als je gaat. Men kerkt dus bewuster en wil daarom ook goed deugdelijk onderwijs.Ik merk, dat waar er nieuwe predikanten komen die echt wat te vertellen hebben,zelfs de kerkgang aantrekt!
Denkertje21 schreef:...
...
Voor mij bestaan er maar twee soorten dominee's, twee soorten kerkgangers, twee soorten mensen, twee soorten refowebbers: ECHTE en ONECHTE...
...
...
maboc schreef:Lang niet altijd is mijn hart gevuld met de Geest. Vaak is mijn hart vertwijfeld.
Kortom, soms is mijn geloof heel sterk, en een tijdje later weer minder sterk.
Denkertje21 schreef:maboc schreef:Lang niet altijd is mijn hart gevuld met de Geest. Vaak is mijn hart vertwijfeld.
Kortom, soms is mijn geloof heel sterk, en een tijdje later weer minder sterk.
Zo herkenbaar, maar ook twijfel kan zo echt zijn. Ook over die twijfel kun je eerlijk zijn: naar jezelf, naar God en naar anderen.
'k Wou dat ik het altijd in m'n zak had. Helaas niet.
Maar wat kan het echt zijn als een dominee zegt dat-ie het ook aoms allemaal niet weet.
Maar ik weet één ding: Hij laat nooit los, wat Zijn hand begon...
En asl ik er met mijn geloof niet bij kan, weet ik dat altijd nog met mijn verstand!
daline schreef:Gimme that.. nou als je het over old time hebt, twee mensen die ik graag eens had gesproken en bevraagd (ze zijn hier helaas niet meer):
Corrie ten Boom en Keith Green.
So real deze twee.
Optimatus schreef:Ben ik dan een echte Refowebber?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten