Lalage schreef:R34 schreef:Ok wie plakt de band, wie maakt het licht, wie draagt de tassen, wie leggen de vloer, wie hangt de boekenplanken op?
Banden plakken dat doet mijn man echt niet, daar heeft hij een hekel aan. Ik probeer het elke keer weer... en soms lukt het ook nog

In huis heeft hij de vloer gelegd met z'n familie, maar ik heb met mijn pa behangen en met weer andere mensen samen geschilderd. Eigenlijk was ik van plan om ook te helpen met de vloer, maar mijn schoonvader vond dat ik me maar bezig moest houden met gordijnen uitzoeken, wat ik uiteraard ook heb gedaan.
De man heeft meer spierkracht en daarom kan hij sommige dingen beter doen, maar eigenlijk zijn we allebei even grote klunzen. Dus de klussen kosten ons allebei veel moeite. Gelukkig heeft mijn schoonvader wel twee rechter handen en dat is erg fijn.
Idd, dat is onzin. Ik ben van huis uit gewend om alles gewoon zelf te doen. Juistr omdát het rolpatroon zo duidelijk was: moeder was overdag thuis, werkte 's avonds, vader wertke 6 dagen per week buitenshuis.
Dus hij had veel minder tijd voor dat soort dingen.
Sindsdien doe ik dat allemaal echt wel zelf. Al is mijn man het er niet altijd mee eens, en vindt hij dat hij dat soort dingen beter kan

Maar zolang hij niet thuis is, en ik vind dat die plank NU op moet hangen dan doe ik het prima zelf, inclusief boren enzo.
Behangen doet sowieso mijn moeder. Die doet dat echt in een handomdraai.
Toevallig heeft ze wel mijn vader en broertje aan het werk gezet om zware tegels van hun balkon te slepen, omdat ze geen tijd had. Maar dat vonden de mannen eigenlijk onzin, dat konden de vrouwen prima zelf.
Dussuh....het gaat echt niet altijd op, dat mannen de rotklusjes doen!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...