Bijbel, koran en de historisch-kritische onderzoeksmethode

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2007 17:30

IchtusDeogloria schreef:De bijbel is authentiek....

JIJ doet deze uitspraak. Ik vraag aan jou waarop jij de gedachte stoelt dat de Bijbel authentiek is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 20 dec 2007 17:30

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Waaruit blijkt dat de Bijbel authentiek is?

Aan jouw de taak om het tegendeel te bewijzen...
De Qur'an is duidelijk niet authentiek zoals aangetoond!

Nee maat, daar zit je fout. Jij durft te beweren dat de bijbel authentiek is, dan mag jij dat ook bewijzen. Maar ik zal je vast uit de droom helpen. Dat kun je niet.

Het is een boek voor primitieve bedoeïnen verzonnen door een machtswellustige gewelddadige poligamist...

Ja dat kan ik ook van een dominee zeggen die zoveel mogelijk regeltjes oplegt, op het gebied van machtswellust. Wat dat betreft is er geen verschil. Bovendien staan er genoeg enge teksten in de bijbel. Homo's uitmoorden end. Dat vind jij compleet normaal? Dan ben je net zo erg. Hypocriet hoor.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2007 17:32

Machtswellusteling of niet, politiek had Mohammed het aardig voor elkaar.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 dec 2007 17:36

Optimatus schreef:Machtswellusteling of niet, politiek had Mohammed het aardig voor elkaar.

Zeker als je een beetje bekend bent met hoe het er op het arabisch schiereiland aan toe ging in de pre-islamitische periode...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2007 17:39

Maar ik zou van de moslims op dit forum graag eens willen horen hoe zij kunnen aantonen dat de Koran een authentiek boek is.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 dec 2007 17:47

Optimatus schreef:Maar ik zou van de moslims op dit forum graag eens willen horen hoe zij kunnen aantonen dat de Koran een authentiek boek is.

simpel, dat is net zo aan te tonen als dat de Bijbel dat is, of de preken van de Boeddha (die mooi bij mij in de kast staan). Dat moet je geloven of niet.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 20 dec 2007 18:16

Optimatus schreef:Maar ik zou van de moslims op dit forum graag eens willen horen hoe zij kunnen aantonen dat de Koran een authentiek boek is.

Wij leren de Quraan uit ons hoofd, Generatie na generatie..... De eerste generatie van Islam ( De profeet (saw) en de sahaba's), zo leerden de sahab's de quraan uit hun hoofd, en dat werd gewoon doorgegeven, Uthmaan ibn Affaan ( radiaallahuen) was de eerste die de Quraan in een boek "vorm" heeft verzameld. De Quraan zit in ons hart, Mijn vader Kan 1/4 uit zijn hoofd, mijn opa kan alles uit zijn hoofd, en ik kan maar een aantal surats, dus heb nog een lange weg tegaan.

Kijk... Als jij nu ALLE Quraans op aarde verbrand, dan is het geen probleem, we kunnen gelijk weer een nieuwe herschrijven :).

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2007 18:30

Ik ken ook wat mensen die delen van de Koran uit hun hoofd kennen. Ergens vind ik dat wel knap.

Overigens had en heb ik geen intenties om korans te verbranden.

IchtusDeoGloria, kan ik nog een mooi onderbouwde tekst tegemoet zien waarin met bronvermeldingen (externe wel te verstaan) wordt aangetoond dat de Bijbel authentiek is, of moet ik uit je exemplarisch gesmijt met non-citaten concluderen dat je het niet kunt aantonen en het daarom aan mij overlaat om te bewijzen dat het niet zo is?

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 20 dec 2007 19:28

The Engineer schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Waaruit blijkt dat de Bijbel authentiek is?

Aan jouw de taak om het tegendeel te bewijzen...
De Qur'an is duidelijk niet authentiek zoals aangetoond!
The Engineer schreef:Nee maat, daar zit je fout. Jij durft te beweren dat de bijbel authentiek is, dan mag jij dat ook bewijzen. Maar ik zal je vast uit de droom helpen. Dat kun je niet.

Bewijs jij nu maar eerst wat je niet kunt bewijzen. Net als je geëvolueerde atheïstische voorlopers.
The Engineer schreef:
IchtusDeogloria schreef:Het is een boek voor primitieve bedoeïnen verzonnen door een machtswellustige gewelddadige poligamist...

Ja dat kan ik ook van een dominee zeggen die zoveel mogelijk regeltjes oplegt, op het gebied van machtswellust. Wat dat betreft is er geen verschil. Bovendien staan er genoeg enge teksten in de bijbel. Homo's uitmoorden end. Dat vind jij compleet normaal? Dan ben je net zo erg. Hypocriet hoor.

Het overgrote deel van de dominees zijn prima kerels die beroepen worden door een kerkeraad van een kerk.
Bovendien: Je hebt het kennelijk over het Oude Testament en dat is nu precies mijn punt....
De Qur'an blijft steken in een eigen in elkaar geflanst Oude Testament.
Niet alleen dat: De grondlegger van de Qur'an was een perverte gewelddadige machtwellusteling..

Onze Grondlegger, van de Bijbel, was een Zichzelf opofferende zachtmoedige, barmhartige, liefdevolle Heiland Die zich als een schaap ter slachting liet brengen. Terwijl Hij alle Macht had om de kruisiging te voorkomen.
Hij heeft onze straf op zich genomen zodat wij verzoend worden met God.

Ooh Here Jezus......, geef toch dat ik U lief heb met geheel mijn hart, ziel en verstand!
Maak mij gelijkvormig aan Uw Beeld dierbare Heiland!!
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

zahra
Sergeant
Sergeant

Re: Koran en de historisch-kritische onderzoeksmethode

Berichtdoor zahra » 20 dec 2007 20:59

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2007 23:05

IchtusDeogloria schreef:De bijbel is authentiek....
De Qur'an is de verdraaide bijbel aangevuld met allerlei Joods/Gnostische geschriften. Het is een boek voor primitieve bedoeïnen verzonnen door een machtswellustige gewelddadige poligamist...
Het is een corrupte kopie van de bijbel.

Geef eens een onderbouwing van wat je hier beweert.

Of blijft het bij ononderbouwd gekrijs?

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 20 dec 2007 23:52

De Qur'an is de verdraaide bijbel aangevuld met allerlei Joods/Gnostische geschriften

dat is zeker waar!!! Onderzoek zelf zou ik je aanraden

ik vond die metafoor van die sollicitaie trouwens super! =D>
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2007 23:57

Je hebt PB :)

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Re: Koran en de historisch-kritische onderzoeksmethode

Berichtdoor IchtusDeogloria » 21 dec 2007 00:00

zahra schreef:
IchtusDeogloria schreef:
zahra schreef:Waarom noemde je mij in het prive bericht Marokkaanse..waarom ga jij er van uit dat ik Marokkaanse ben, terwijl ik nu al zovaak gezegd heb dat ik Nederlandse ben...ik wacht nog op een prive bericht terug
Je hoeft mij niet te geloven hoor, maar ik vond het niet zo vriendelijk hoe jij mij Islamitische muts noemde, en dat ik maar op mijn Marokkaanse knieen moet om me te bekeren tot het Christendom..en dat "wij"in Nederland zijn gekomen om..bla bla bla.....

Het woord "muts" daar bied ik mijn excuses voor aan want zo mag ik als Christen niet communiceren.

Wat ik wel wil toevoegen is dat ik je glad vind.... De Anglosaksen hebben daar een mooi woord voor: Slick!

Marokkaanse: Ik heb ergens gelezen dat je geadopteerd bent door mensen van de gereformeerde gemeente uit Marokko. Verbeter me maar als ik verkeerd zit....

En dat je je islamitische kniëen moet gaan buigen voor de Levende God van de Bijbel laat ik mooi staan. Doe je het niet dan komt jouw bloed niet op mijn hoofd. Ik kan je nu en hier verzekeren dat je je kniëen zult gaan buigen voor Jahweh; is het niet goedschiks dan zal het straks kwaadschiks zijn. Buig die islamitische kniëen, in dit leven, voor Koning Jezus! Vrijwillig... Na dit leven zullen de kniëen sowieso buigen, voor Koning Jezus, maar dan is het voor altijd te laat!!

De enige reden dat jij en je mede-islamieten in mijn land zijn is omdat Nederland loopt te hoeren en te sloeren en alles wat de Levende God van de Bijbel afkeurt goedvind.
Deze mededeling laat ik ook staan...

Voor het woord soortgenoten eveneens mijn excuses....

Wel dan... Lees mijn bijdrages. Gebruik je verstand en smeek de Almachtige of Hij je de Waarheid in Christus wil tonen....

Moge Hij je arme blinde zondaarsogen openen voor de Waarheid. Zo doe Hij ook mij...!

ik geadopteerd uit Marokko........... hoe kom je daar nou bij, ik weet niet wie jou dat heeft wijsgemaakt hoor :D ...ik vind het wel grappig eerlijk gezegd :mrgreen:

Ik weet toch bijna zeker dat ik dat in één van je postings(ongeveer 8 maanden geleden) gelezen heb. Je woonde toch ook samen met een marokkaan??
Hoe dan ook: "Bekeer je, voor het te laat is, tot de Levende God van de Bijbel....."
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 dec 2007 00:06

Zeg IDG, zou je je kunnen voorstellen dat jouw wijze van evangeliseren wel eens afstotend zou kunnen werken?

Terug naar “[Religie] - Open forum”