Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Meneer Tenach(Joodse Bijbel hetzelfde als Oude Testament)
In de Tenach komen diverse boeken niet voor: aanvullingen op Esther, de Makabeeën, en nog een aantal andere boeken.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Meneer Tenach(Joodse Bijbel hetzelfde als Oude Testament)
In de Tenach komen diverse boeken niet voor: aanvullingen op Esther, de Makabeeën, en nog een aantal andere boeken.
Dit komt omdat ze er ook niet thuishoren...
Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Meneer Tenach(Joodse Bijbel hetzelfde als Oude Testament)
En waar baseer jij dat op?
reform schreef:try schreef:reform schreef:Waarom zou ik de bijbel kritisch moeten benaderen?
Komt hier nu een ontstellend gebrek aan kennis naar boven of is het naiviteit, dat je deze vraag stelt.
Met kritisch bedoelde ik, dat ik niet twijfel aan de waarheid van de bijbel. Ik benader de bijbel vanuit de woordelijke inspiratie (dat heb ik niet van mijzelf, maar dat haal ik uit de bijbel). Het startpunt van de historische kritische methode is geheel anders dan het vertrekpunt vanuit de woordelijke inspiratie. Alsof de bijbel op dezelfde manier benaderd mag worden als boeken als Karel en de Elegast, Van den vos Reynaerde etc. Beide methoden leiden tot andere resultaten.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Meneer Tenach(Joodse Bijbel hetzelfde als Oude Testament)
En waar baseer jij dat op?
Op het feit dat God, m.b.v. de joden, de canon afgesloten heeft zonder deze boeken. De Bijbel is namelijk in tegenstelling tot de Qur'an goddelijk geïnspireerd.
Wanneer vier je Maria hemelvaart Optimatus...
The Engineer schreef:IchtusDeogloria, jij snapt nog niet echt dat de bijbel net zo min als waar beschouwd kan worden de koran. Voor de bijbel zijn er ook heel weinig referenties. En als je die wel hebt, toon ze dan maar doormiddel van links. En niet sh*t die je geleerd heb op een christelijke school of van een dominee, over het algemeen zijn die nogal bevooroordeeld.
Bovendien wals je met je reactie over heel veel mensen heen. (wat ik ook gedaan heb, maar dat is irrelevant en bovendien heb ik ervan geleerd) Je toont totaal geen respect voor iemands godsdienst. Dat is nou niet bepaald christelijk.
The Engineer schreef:Je toont totaal geen respect voor iemands godsdienst. Dat is nou niet bepaald christelijk.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten