Dirk schreef:Yep, zie de reactie van Ds Eckeveld en Ds Visser in het eerder geciteerde artikel.aldo bulten schreef:ik vraag me af, of er reacties of uitspraken zijn over deze zaak die de negativiteit van dit artikel kunnen ontkrachten. ik hoop dat er nog wat positiefs te melden is. ik kan deze uitspraken van de top van de GerGem niet begrijpen.Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd, de woestijdreis duurde 40 jaar, de ballingschap 70 jaar (flauwe voorbeelden). blijkbaar hebben sommige dingen gewoon tijd nodig en worden en kunnen ze niet op een dag worden opgelost. Ik zou het ook waarderen als deze synode al een positieve uitspraak doet, maar we moeten niet direct gaan wanhopen als iets niet direct goed lijkt te gaan. Dat is paniekpolitiek en paniekpolitiek is minstens net zo erg als angstpolitiek.
persoonlijk ben ik er ontdaan van dat er dit soort uitspraken kunnen voorkomen binnen een kerkverband die zegt zich te laten leiden door Gods Heilige Geest.
Mijn indruk is dat door dit soort uitspraken eerder De Geest tegengewerkt wordt dan door de behoefte aan een vertaling als er een predikant op de preekstoel staat die toevallig een andere taal spreekt.
als de (mis)leiding van de GerGem al twijfel zaait en geen vertrouwen heeft in de werking van de Heilige Geest en daarmee tendiepste de grootste zonde begaat; ongeloof.
hoe moet het dan toch verder met dit kerkgenootschap.
hoi, ik vind dit een leuke reactie. en heel scherp opgemerkt.
ik kan er in komen dat men mijn reactie zet onder het kopje: paniekpolitiek.
toch zie ik het niet zo. ik wanhoop niet. eerder ben ik boos en verdrietig omdat, de reden die wordt gegeven in het artikel in trouw, echt een reden is die niet goed is. ik hoef niet te wanhopen want mijn hoop is op God. ik ben misschien iets meer dan gemiddeld met de betreffende zendings gemeenten betrokken.
daarnaast is het erg pijnlijk om door een collega te worden gewezen op een aantal reacties op de website geenstijl.nl.
mijn paniekpolitieke stelling: alle studenten die van de predikantenopleiding van de GerGem komen moeten eerst minimaal 1,5 jaar "stage" in een zendings gemeente volgen.