Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
aka
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2020 16:42
Locatie: Dicht bij de zee

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor aka » 07 aug 2020 13:09

Er ruischt langs de wolken een lieflijke naam.

Ik kan me herinneren dat we het op Zondagsschool zongen, de laatste regel uit volle borst: "Die naam draagt mijn Heiland, mijn lust en mijn lied!" Er was ook wel verbazing over de voorgaande regel: "Kent gij, kent gij die naam nog niet?". Het wilde er bij mij niet in dat er mensen konden bestaan die de naam van Jezus niet kenden.

Op 11 april 1971, eerste Paasdag, werden we wakker in onze nieuwe slaapkamer. De dag ervoor waren we verhuisd van ons piepkleine "beneden-de-huurwaarde"-huisje in het volkse deel van Kralingen naar ons nieuwe rijtjeshuis, met tuin op het zuiden, in Barendrecht. De babykamer was klaar, mijn vrouw had nog zo'n twee maanden te gaan voor de bevalling. Het zonnetje scheen volop. Het was paasstil, die vroege morgen, de muren van onze slaapkamer waren lichtblauw. Een ongekend geluksgevoel!

Héel zacht hoorden we harmoniummuziek bij de buren, héél zacht hoorden we, aanzwellend, "Er ruischt langs de wolken een lieflijke naam". Voor mij een hemels ontwaken.
... zo de HEERE de stad niet bewaart, te vergeefs waakt de wachter. Psalm 127:1, tweede deel.
(Trouwtekst van mijn ouders)

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor Hodia » 22 aug 2020 08:01

Ik kan ontroerd raken door deze Psalm.
Psalm 130.
Hoe ellendig ik mij ook kan voelen, toch weet ik dat de Heere met mij is.
Ook de laatste zin uit het 2e vers:" Die wordt Gij, Heer met beving, recht kinderlijk gevreesd". ( past o mooi bij mijn net geplaatste topic, Vrezen voor God?!
Maar wat een troost en liefde klinkt er door in deze Psalm
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

MarijnV
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 mei 2009 08:27

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor MarijnV » 17 sep 2020 09:13

-
Laatst gewijzigd door MarijnV op 07 jan 2021 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor MoesTuin » 18 sep 2020 22:08

aka schreef:Er ruischt langs de wolken een lieflijke naam.

Ik kan me herinneren dat we het op Zondagsschool zongen, de laatste regel uit volle borst: "Die naam draagt mijn Heiland, mijn lust en mijn lied!" Er was ook wel verbazing over de voorgaande regel: "Kent gij, kent gij die naam nog niet?". Het wilde er bij mij niet in dat er mensen konden bestaan die de naam van Jezus niet kenden.

Op 11 april 1971, eerste Paasdag, werden we wakker in onze nieuwe slaapkamer. De dag ervoor waren we verhuisd van ons piepkleine "beneden-de-huurwaarde"-huisje in het volkse deel van Kralingen naar ons nieuwe rijtjeshuis, met tuin op het zuiden, in Barendrecht. De babykamer was klaar, mijn vrouw had nog zo'n twee maanden te gaan voor de bevalling. Het zonnetje scheen volop. Het was paasstil, die vroege morgen, de muren van onze slaapkamer waren lichtblauw. Een ongekend geluksgevoel!

Héel zacht hoorden we harmoniummuziek bij de buren, héél zacht hoorden we, aanzwellend, "Er ruischt langs de wolken een lieflijke naam". Voor mij een hemels ontwaken.


Wat mooi Aka, dank voor het delen....

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor Hodia » 24 okt 2020 09:00

Dit nummer van Rebecca St James, is een van mijn favoriete nummers.
Altijd actueel, ook in deze tijd waarin de bomen hun verkleurende schakeringen tentoonstellen.
Dat blijkt wel weer eens de hemelse schoonheid van Gods natuur.



Rebecca St. James, artiestennaam van Rebecca Jean Smallbone, (Sydney, 26 juli 1977) is een Amerikaanse christelijke zangeres van Australische afkomst. Naast zangeres is ze ook schrijfster en actrice. Ze wordt onder haar fans vooral gewaardeerd om de duidelijke christelijke boodschap van haar songteksten die ze voor het grootste gedeelte zelf schrijft.
Een van mijn favoriete artiesten.
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2020 09:14

Hodia schreef:Dit nummer van Rebecca St James, is een van mijn favoriete nummers.
Altijd actueel, ook in deze tijd waarin de bomen hun verkleurende schakeringen tentoonstellen.
Dat blijkt wel weer eens de hemelse schoonheid van Gods natuur.



Rebecca St. James, artiestennaam van Rebecca Jean Smallbone, (Sydney, 26 juli 1977) is een Amerikaanse christelijke zangeres van Australische afkomst. Naast zangeres is ze ook schrijfster en actrice. Ze wordt onder haar fans vooral gewaardeerd om de duidelijke christelijke boodschap van haar songteksten die ze voor het grootste gedeelte zelf schrijft.
Een van mijn favoriete artiesten.


De video werkt niet. Misschien even vervangen door een linkje.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor Hodia » 07 nov 2020 09:24



Expressions of your love

Hoop dat het nu gelukt is, Marnix
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor Marnix » 07 nov 2020 09:55

Yes!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor Prisma23 » 09 nov 2020 17:11

Deze uitvoering van Psalm 22 raakt mij...


Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: Welk lied/song heeft een speciale betekenis

Berichtdoor Hodia » 14 nov 2020 08:07

[youtube]J6jp
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten