Open Monumentendag

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Open Monumentendag

Berichtdoor MoesTuin » 16 sep 2019 07:19

Afgelopen weekend was het Open Monumentendag.

1) hebben jullie nog Monumenten bezocht of kerken die ook open waren.
2) deed jullie kerkelijke gemeente ook mee?

Afgelopen zaterdag hebben we zelf verschillende kerken bezocht in het kader van de open monumentendag.
Van de Rooms Katholieke Kerk tot Hervormd en Gereformeerd in verschillende vormen zeg maar.
Onze eigen kerkelijke gemeente had ook de deuren geopend zaterdag en als altijd ook zondag....
Het was druk zaterdag en zondag helemaal als startzondag van het nieuwe seizoen.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Open Monumentendag

Berichtdoor Mortlach » 16 sep 2019 14:20

Hier in Ontario, Canada was het 'open Ontario'; niet echt monumenten maar meer bedrijven die de deuren open deden zodat bezoekers binnen een kijkje konden nemen. We hebben het Research Casting International, een lokaal bedrijf dat fossielen prepareert en er afgietsels van maakt voor musea en exhibities. Superleuk, overal botten, mallen machines en een paar enorme skeletten van dino's en van een walvis. Blijkbaar is het een bedrijf van wereldfaam, dus best kans dat als je ergens een keer een enorme dinoskelet hebt zien staan, dat dat Canadase bedrijf daaraan heeft bijgedragen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Open Monumentendag

Berichtdoor K80 » 16 sep 2019 17:11

Mortlach schreef:Hier in Ontario, Canada was het 'open Ontario'; niet echt monumenten maar meer bedrijven die de deuren open deden zodat bezoekers binnen een kijkje konden nemen. We hebben het Research Casting International, een lokaal bedrijf dat fossielen prepareert en er afgietsels van maakt voor musea en exhibities. Superleuk, overal botten, mallen machines en een paar enorme skeletten van dino's en van een walvis. Blijkbaar is het een bedrijf van wereldfaam, dus best kans dat als je ergens een keer een enorme dinoskelet hebt zien staan, dat dat Canadase bedrijf daaraan heeft bijgedragen.


Dat is inderdaad erg interessant en leuk.

Wil nog wel eens een keer bij dat werkende stoomgemaal gaan kijken. Is ook een rijks monument.

Verders bezoek ik bijna alleen oorlog musea, eigenlijk alles over WW2.
In Den Bosch schijnt nu ook een expositie te zijn hierover.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Open Monumentendag

Berichtdoor Optimatus » 16 sep 2019 18:12

Onze kerk hield tegelijkertijd de jaarlijkse bazar/verkoping. Erg druk geweest.

Zelf heb ik vier orgelconcertjes gegeven (Oudewater, Willige-Langerak, Schoonhoven en Berkenwoude). Gevarieerd repertoire en leuke reacties.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Open Monumentendag

Berichtdoor MoesTuin » 17 sep 2019 12:11

Optimatus schreef:Onze kerk hield tegelijkertijd de jaarlijkse bazar/verkoping. Erg druk geweest.

Zelf heb ik vier orgelconcertjes gegeven (Oudewater, Willige-Langerak, Schoonhoven en Berkenwoude). Gevarieerd repertoire en leuke reacties.


Mooi Optimatus....
Hier ook genoten van verschillende orgelbespelingen :)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: Open Monumentendag

Berichtdoor Yoshi » 19 sep 2019 21:30

Ik was helaas niet in het land.
Wel andere mooie religieuze monumenten bezocht;
- Sant Pere de Rodes klooster. Een oud vervallen klooster wat niet meer in gebruik is en nu een ruïne.
- Kathedraal van Girona.
- Sant Feliu basiliek ook in Girona.
- Het klooster van Montserrat. Een bedevaartsoord met de schijnbaar beroemde zwarte Madonna.

Mooie plekken met elk hun eigen bewogen geschiedenis.
Mocht je dus ooit in de Costa Brava vertoeven, je hoeft er echt niet enkel een zon, stand en zee vakantie van te maken.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten