Christelijke hardstyle/house/hardcore

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 08:31

Jostijn schreef:ja, heeft zeker met opvoeding te maken, velen associëren bijv. orgel met de kerk, terwijl het geen kerkelijk instrument is, gewoon een muziekinstrument wat goed gebruikt kan worden voor de samenzang. Maar orgelmuziek is ook niet per definitie eerbiedig. Terwijl anderen het soms weer oneerbiedig vinden.

Ook in klassieke muziek heb je rustigere en drukkere muziek.

Ook is muziekbeleving verschillend, wat voor de een niet te harden is vind de ander prachtig. zowel voor christelijke hardstyle als voor klassieke muziek of muziek in de kerk.

Klopt, veel mensen in onze kringen zijn opgegroeid met veel orgelmuziek, en hebben er daardoor naar leren luisteren.
Ik ben opgegroeid tussen de platen van Pink Floyd, Deep Purple en The Doors, waardoor die muziek voor mij veel meer herinneringen oproept en betekenis heeft dan de standaard kerkmuziek.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 31 aug 2017 17:06

Opvoeding en omgeving hebben veel invloed in vorming van je visie op muziek en je muzieksmaak.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Prisma23 » 01 sep 2017 12:58

StillAwake schreef:Nee, niet echt de voostelling die ik erbij heb (de link met metal ongaat me dan ook enigzins), maar nogmaals: ik ben niet degene die Zijn smaak bepaalt...
Over dit nummer: erg doorleefd vind ik het niet klinken, maar daar kan ik me in vergissen.
De lyrics zijn helaas niet online beschikbaar.


Klopt, maar ik bedoelde dit stukje van MyBaby als een voorbeeld van dat je christelijke teksten vind op plaatsen waar je het niet direct verwacht. De meeste nummers van MyBaby zijn wel wat steviger, ergens tussen rock en dance.

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 04 sep 2017 08:00

Marnix schreef:Neehoor, je mag gerust je geweten volgen, zolang je maar beseft wat StillAwake al zegt, dat je geweten beinvloed wordt door allerlei factoren, door cultuur / subcultuur, opvoeding etc. Als iedereen dat beseft zou dat een hoop veroordeling schelen, want wat je nu vaak krijgt is dat mensen anderen gaan veroordelen op basis van hun geweten en dus op basis van hun opvoeding en zo. En mensen die dit wel met een rein geweten kunnen luisteren moeten hun medechristenen die dat niet kunnen / willen geen aanstoot geven. Romeinen 14 is een prachtig hoofdstuk wat hier helemaal over gaat.


Ja, iedereen is niet hetzelfde, en de ene krijgt al gewetenswroeging als hij een wandeling maakt op zondag, terwijl de ander dat gewoon kan doen, en zo zijn er op tal van gebieden voorbeelden te geven, en ik denk dat dit met muziek ook zo is.

Ik zie hier allerlei muziek langskomen, verschil blijft voor mij dat die christelijke DJ's hun muziek toch maken vanuit hun christen zijn en graag een alternatief voor andere muziek bieden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2017 14:05

Dat klopt denk ik wel, hoewel ik ook wel naar bepaalde seculiere bands kan luisteren. En naar andere seculiere bands weer niet. Dus ik denk niet dat het een criterium is om wel of niet ergens naar te kunnen luisteren, of ze christen zijn of niet. Maar het is wel degelijk een meerwaarde en in bepaalde genres zal dat meer het geval zijn dan bij andere genres.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 11 sep 2017 16:11

Smaak is sowieso geen goede grond om iets af te keuren of te zeggen dat een ander het niet mag luisteren.
Tekst is wel een belangrijk iets om te (be)oordelen of iets christelijk of aanvaardbaar is....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Marnix » 11 sep 2017 20:35

Ja, mits er dan inhoudelijk wordt gekeken en niet naar de tekst wordt gekeken op basis van gevoel of smaak. In de zin van: Dat nummer is niks want ik vind de inhud niet mooi, oppervlakkig, eenzijdig oid.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor StillAwake » 12 sep 2017 09:09

Marnix schreef:Ja, mits er dan inhoudelijk wordt gekeken en niet naar de tekst wordt gekeken op basis van gevoel of smaak. In de zin van: Dat nummer is niks want ik vind de inhud niet mooi, oppervlakkig, eenzijdig oid.

EN...:
Leg de eisen die je aan andermans muzikale smaak stelt eens over de muziek die jezelf luistert heen...
Ik heb wel eens een discussie gehad met iemand die gospelmuziek (het ging in dat geval over Sela) te oppervlakkig en werledgelijkvormig vond.
Wat schetst mijn verbazing toen ik drie dagen later bij haar in de auto naar sky-Radio moest luisteren...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Radical » 12 sep 2017 09:17

ik zag dit filmpje van Todd white, en was werkelijk verbaasd voor de genade die God gaf.

https://www.youtube.com/watch?v=EMUOg3VJbvo
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 16 okt 2017 13:43

Gaat er ook om, hoe zie je instrumentale muziek, in dit geval elektronische muziek, is die neutraal en wordt die door de foute teksten, fout/onchristelijk dan kan die zelfde muziek door christelijke of Bijbelse teksten christelijk zijn.

De invloed van teksten in muziek is niet te onderschatten, ook al wordt gezegd door zelfs christelijke jongeren ik luister niet naar de teksten.
Bij hardcore/house heb je bijna altijd schelden, vloeken of teksten die gericht zijn op genot en egoïsme.

Die teksten heb je bij christelijke hardcore e.d. niet.

Als je hoort/leest wat het doel is van die christelijke DJ's dan lijkt mij dat in ieder geval niet verkeerd.

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 20 aug 2018 07:20

Ik blijf het een goed alternatief vinden voor de versie met foute en grove teksten, de christelijke hardcore/hardstyle e.d.

Er wordt duidelijk verschillend over gedacht, maar zijn er wel die ernaar luisteren hier?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2018 07:53

Ik niet. Verder dan Andy Hunter ben ik niet gekomen.... heel lang geleden. :) Maar ja das gewoon omdat het totaal niet mijn muzieksmaak is :) Liever veel drums en gitaren.... :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Veendam » 20 aug 2018 11:05

StillAwake schreef:EN...:
Leg de eisen die je aan andermans muzikale smaak stelt eens over de muziek die jezelf luistert heen...
Ik heb wel eens een discussie gehad met iemand die gospelmuziek (het ging in dat geval over Sela) te oppervlakkig en werledgelijkvormig vond.
Wat schetst mijn verbazing toen ik drie dagen later bij haar in de auto naar sky-Radio moest luisteren...


Maar ja, het klonk wel vroom natuurlijk dat Sela te oppervlakkig is en wereldgelijkvormig.
Als gelovigen nu eens gewoon ophouden met vroom praten en gewoon gaan doen wat ze geloven dat zou echt verschil maken.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Pcrtje » 20 aug 2018 11:33

Jostijn schreef:(...) hardcore/hardstyle e.d. Er wordt duidelijk verschillend over gedacht, maar zijn er wel die ernaar luisteren hier?
Ik vind het vreselijk lelijk, maar als jij naar die herrie wilt luisteren moet je dat natuurlijk gewoon lekker doen. :)
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor pindas83 » 20 aug 2018 11:53

Pcrtje schreef:Ik vind het vreselijk lelijk, maar als jij naar die herrie wilt luisteren moet je dat natuurlijk gewoon lekker doen. :)


:lol:


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron