Christelijke hardstyle/house/hardcore

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2020 13:34

StillAwake schreef:En wie ben jij om te bepalen welke muziek uit de hel komt?

Zo ben je weer terug? :D
Dat hoef ik niet te bepalen, dat bepalen die zangers zelf.
StillAwake schreef:Sta jij echt op het standpunt dat jouw smaak de enige juiste is?

Helemaal niet!
Of jij moet het verzoek "rape me", tientallen keren normaal vinden? En christelijk? Want dat is de topictitel!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor StillAwake » 18 jul 2020 13:41

Chaya schreef:Zo ben je weer terug? :D
Dat hoef ik niet te bepalen, dat bepalen die zangers zelf.

Helemaal niet!
Of jij moet het verzoek "rape me", tientallen keren normaal vinden? En christelijk? Want dat is de topictitel!

De topic titel is waar christenen naar luisteren.
Daarmee hoeft het niet christelijk te zijn.
Als iemand in een dieptepunt in zijn of haar leven zit kan een schokkend iets je best veel doen...

En inderdaad: die titel zou ook niet mijn keuze zijn, maar om Nirvana vervolg eens als "muziek uit de hel" te bestempelen gaat te ver.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2020 13:43

StillAwake schreef:
En inderdaad: die titel zou ook niet mijn keuze zijn, maar om Nirvana vervolg eens als "muziek uit de hel" te bestempelen gaat te ver.


Cobain zocht wanhopig naar acceptatie. Dit was begonnen vanuit zijn jeugd en werd het belangrijkste in zijn leven. Dat is een van de redenen waarom hij zich zo afzette tegen alles en iedereen. Hij werd wel beschreven als: “beetje een ziekelijk en onderontwikkeld figuur die vaak werd gepest”. Zijn verlangen naar acceptatie was zo sterk dat hij er zijn ziel wel wilde verkopen aan satan in ruil voor beroemdheid.

Om maar te beginnen maakte Cobain er geen geheim van wie hij diende toen hij zei dat het zijn doel was: “om stoned te worden en satan te aanbidden”. En zijn aanbidding van de duivel bleek op verschillende manieren, bijvoorbeeld door een beeldje van Maria te onthoofden. (de moeder van Jezus, ten diepste pure afgodendienst). Ook deed hij, net als andere satanisten, mee aan het bekladden van kerken met de meest afschuwelijke teksten. Wie het wil bekijken gaat maar op internet zoeken, maar dit zijn zulke Godslasterlijke teksten dat wij die hier niet willen herhalen.
http://www.barjona.nl/opinie/muziek/36-kurt-cobain
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor StillAwake » 18 jul 2020 14:04

Chaya schreef:Cobain zocht wanhopig naar acceptatie. Dit was begonnen vanuit zijn jeugd en werd het belangrijkste in zijn leven. Dat is een van de redenen waarom hij zich zo afzette tegen alles en iedereen. Hij werd wel beschreven als: “beetje een ziekelijk en onderontwikkeld figuur die vaak werd gepest”. Zijn verlangen naar acceptatie was zo sterk dat hij er zijn ziel wel wilde verkopen aan satan in ruil voor beroemdheid.

Om maar te beginnen maakte Cobain er geen geheim van wie hij diende toen hij zei dat het zijn doel was: “om stoned te worden en satan te aanbidden”. En zijn aanbidding van de duivel bleek op verschillende manieren, bijvoorbeeld door een beeldje van Maria te onthoofden. (de moeder van Jezus, ten diepste pure afgodendienst). Ook deed hij, net als andere satanisten, mee aan het bekladden van kerken met de meest afschuwelijke teksten. Wie het wil bekijken gaat maar op internet zoeken, maar dit zijn zulke Godslasterlijke teksten dat wij die hier niet willen herhalen.
http://www.barjona.nl/opinie/muziek/36-kurt-cobain

Deels mee eens.
Het citaat waarin gesteld wordt dat hij zijn ziel verkopen wilde is verder nergens terug te vinden.
Maar leg je je eigen refo-helden langs dezelfde maatstaf vallen ze allen door de mand.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2020 14:18

StillAwake schreef:Deels mee eens.
Het citaat waarin gesteld wordt dat hij zijn ziel verkopen wilde is verder nergens terug te vinden.
Maar leg je je eigen refo-helden langs dezelfde maatstaf vallen ze allen door de mand.

Ik heb geen refo-helden.
Als je doelt op die bekende organisten, kan ik je zeggen dat ik er naar geen een luister.
Als ik een mooie orgelvariatie wil horen, zoek ik vaak Feike Asma of Klaas Jan Mulder op.
Maar ik heb een brede smaak, dus luister ook wel naar andere genre's.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor StillAwake » 18 jul 2020 14:27

Chaya schreef:Ik heb geen refo-helden.
Als je doelt op die bekende organisten, kan ik je zeggen dat ik er naar geen een luister.
Als ik een mooie orgelvariatie wil horen, zoek ik vaak Feike Asma of Klaas Jan Mulder op.
Maar ik heb een brede smaak, dus luister ook wel naar andere genre's.

Jij wellicht niet. Maar als je Calvijn en zijn daden bekijkt zoals je dat bij Cobain doet niet je je ook geen Calvinist.
De SGP en haar oprichter is vrij breed besproken in reactie op een artikel in "Dwars". Zou je je als christen ook van moeten distantiëren

Maar rocksterren worden dan weer wel afgeserveerd, vaak zelf op grond van bijzonder schimmige sites met zeer dubieuze citaten.
Barjona , naar House, they sold their souls, allemaal sites die van de dubieuze citaten en bronnen aan elkaar hangen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2020 14:35

StillAwake schreef:Jij wellicht niet.
Maar rocksterren worden dan weer wel afgeserveerd, vaak zelf op grond van bijzonder schimmige sites met zeer dubieuze citaten.
Barjona , naar House, they sold their souls, allemaal sites die van de dubieuze citaten en bronnen aan elkaar hangen!

Ik ben ervan overtuigd dat drugs en drank een talent een volledig verkeerde kant op doet slaan.
Als iemand vreugde vindt in het beluisteren naar een (semi)religieuze tekst op klanken van gitaren e.d., is dat wat mij betreft prima.
Maar dat is iets anders dan het uitbraken van de meest gruwelijke teksten, onder begeleiding van muziek.

Je hebt als christen een verantwoordelijkheid voor je muziekkeuze, toch?
Ik vind de stem van Floor Jansen fantastisch. (ik was even bij mijn buurjongen en die liet een filmpje zien van een optreden van haar, samen met Henk Poort)
Maar ik zal dus niet naar haar muziek gaan luisteren als ze met haar eigen band optreedt.

Ik bedoel te zeggen, ik kan echt wel het verschil in het oog houden tussen stemmen, muziekinstrumenten en liedjes.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor StillAwake » 18 jul 2020 14:43

Chaya schreef:Ik ben ervan overtuigd dat drugs en drank een talent een volledig verkeerde kant op doet slaan.
Als iemand vreugde vindt in het beluisteren naar een (semi)religieuze tekst op klanken van gitaren e.d., is dat wat mij betreft prima.
Maar dat is iets anders dan het uitbraken van de meest gruwelijke teksten, onder begeleiding van muziek.

Je hebt als christen een verantwoordelijkheid voor je muziekkeuze, toch?
Ik vind de stem van Floor Jansen fantastisch. (ik was even bij mijn buurjongen en die liet een filmpje zien van een optreden van haar, samen met Henk Poort)
Maar ik zal dus niet naar haar muziek gaan luisteren als ze met haar eigen band optreedt.

Ik bedoel te zeggen, ik kan echt wel het verschil in het oog houden tussen stemmen, muziekinstrumenten en liedjes.

Floor heeft inderdaad een geweldige stem.
Maar Nightwish zal ik ook nooit beluisteren.
Ik beluister sowieso alleen maar christelijke muziek (met drie uitzonderingen: de top2000 is jeugdsentiment, het eerder genoemde "the unforgiven" van Metallica (het is precies mijn jeugd) en "nothing else matters" van dezelfde groep, omdat ik het met een vriend gespeeld heb als mijn huwelijksaanzoek)
Het laatste nummer zul je overigens kennen ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Dogar

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Dogar » 18 jul 2020 16:51

Je mist de bal.

In het Nummer dat ik aanhaalde hoor ik het jochie dat opstond tegen zijn misbruiker door hem ¨vriend¨ te noemen belachelijk te maken en te zeggen ¨kom maar op¨ een manier om er mee om te gaan maar ja ik ga er niet uit dat je dat wil begrijpen.

Cobain verheerlijkt daar helemaal geen misbruikt het is een protest En g amaar eens tegen een slachtoffer zeggen dat dat helemaal fout is en helemaal mooi dat slachtoffer zeggen dat HIJ ermee fout is het promoot en verheerlijkt. O,O,O de regeltjes.... Volledig aan de inhoud voorbij stormend. Niemand hoeft mijn mening te delen maar ik laat me niet zeggen dat ik misbruik aanmoedig omdat ik ooit bepaalde muziek gebruikte om dat mentaal en fysiek te overleven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2020 20:47

Chaya schreef:Omdat je het zo vriendelijk vraagt.
Iemand die beweert dat God het kwaad, de dood, de muziek uit de hel, de hekel aan orgelmuziek geschapen heeft, is een spotter.
Verder hoef ik jou toch de betekenis niet van het woord uit te leggen?


Volgens mij is door Dogar in betreffende discussie al wat nuance aangebracht. Wat muziek betreft, ik ga wijlen Cobain hier niet verdedigen. Wel is het betreffende nummer een anti-rape-nummer. Verder ben ik zeker geen fan van de band en hun teksten (die ook geregeld moesten shockeren.) Wat weer niet wil zeggen dat God het niet kan gebruiken. Dat laatste is geen blasfemie, daar ken ik wel meer voorbeelden van. Iets met een kromme stok toch?

Mensen zijn wel snel geneigd om wat God kan gebruiken te beperken tot hoe ze iets zelf hebben ervaren, wat ze zelf gewend zijn, mooi of niet mooi, goed of fout vinden. Daar moeten we wel mee oppassen, dat we niet te klein van Hem gaan denken, Hem in een bepaald keurslijf willen passen dat goed past bij eigen cultuur, smaak, gewoonten etcetera.
Laatst gewijzigd door Marnix op 19 jul 2020 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2020 20:49

StillAwake schreef:Floor heeft inderdaad een geweldige stem.
Maar Nightwish zal ik ook nooit beluisteren.
Ik beluister sowieso alleen maar christelijke muziek (met drie uitzonderingen: de top2000 is jeugdsentiment, het eerder genoemde "the unforgiven" van Metallica (het is precies mijn jeugd) en "nothing else matters" van dezelfde groep, omdat ik het met een vriend gespeeld heb als mijn huwelijksaanzoek)
Het laatste nummer zul je overigens kennen ;-)


Te symphonisch? In Ayreon zingt ze ook af en toe mee. ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor StillAwake » 20 jul 2020 08:53

Marnix schreef:Te symphonisch? In Ayreon zingt ze ook af en toe mee. ;-)

nee, ik heb wat moeite met de teksten van Nightwish.
Muzikaal is het best goed, maar qua teksten staan ze erg ver af van datgene wat ik waardevol vind in het leven.

Ayreon is een ander verhaal, daar loop ik af en toe vast in de muziek ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Mortlach » 20 jul 2020 16:21

Chaya schreef: En zijn aanbidding van de duivel bleek op verschillende manieren, bijvoorbeeld door een beeldje van Maria te onthoofden. (de moeder van Jezus, ten diepste pure afgodendienst).


Sorry, is een Mariabeeld onthoofden nu de duivel aanbidden of het tegengaan van pure afgodendienst? Je zou toch denken dat protestanten wel wat meer begrip zouden opbrengen voor het vernietigen van religieuze beelden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Marnix » 20 jul 2020 21:53

Mortlach schreef:Sorry, is een Mariabeeld onthoofden nu de duivel aanbidden of het tegengaan van pure afgodendienst? Je zou toch denken dat protestanten wel wat meer begrip zouden opbrengen voor het vernietigen van religieuze beelden...


Beeldenstormen mogen natuurlijk alleen door oprechte christenen worden uitgevoerd, anders is het zinloos ;-)

Cobain (serieus christelijk geweest, zag zich als jongere als wedergeboren) had natuurlijk tal van problemen met drugs, psychische problemen, problemen met religies, moeilijke jeugd. Wilde tegelijkertijd shockeren. Hoe het ook is, zo’n actie was niet bedoeld tegen afgodendienst. Hij heeft wel meer anti-christelijke dingen gedaan. Maar ik vraag me vooral af of hij zelf wist wat hij deed en vond, of er echt een idee achter zat of dat hij psychisch vaak gewoon heel erg in de war was.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Katlheen » 22 jul 2020 15:27

Ik zit toch meer in de richting van Sabaton. Weliswaar geen hardstyle/house/hardcore, maar metal.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten