Christelijke hardstyle/house/hardcore

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Prisma23 » 11 aug 2020 19:40

Katlheen schreef:Ik zit toch meer in de richting van Sabaton. Weliswaar geen hardstyle/house/hardcore, maar metal.


In Sabaton hoor ik weinig christelijk, eerder het tegengesteld.
Door tips uit mijn omgeving luister ik steeds meer naar Tourniquet, vaak letterlijke citaten uit de psalmen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Katlheen » 12 aug 2020 10:44

Ik zal ook niet zeggen dat Sabaton christelijk is. Tegengesteld vind ik het ook niet. Teksten zijn gebaseerd op historische gebeurtenissen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Prisma23 » 12 aug 2020 11:45

Katlheen schreef:Ik zal ook niet zeggen dat Sabaton christelijk is. Tegengesteld vind ik het ook niet. Teksten zijn gebaseerd op historische gebeurtenissen.


Teksten zijn zeker gebaseerd op historische gebeurtenissen. Maar dan wel van de negatieve soort, oorlog, leed, verwoesting e.d. Ik vraag mij af wat iemand wil bereiken door muziek te maken die alleen daarop gebaseerd is. Muziek mag best tot nadenken uitnodigen. Liedjes van "wat bloeien de bloempjes mooi en wat vind ik jou toch lief" zijn helemaal leeg qua inhoud. Maar muziek nodigt mij pas uit tot nadenken als je het negatieve naast het positieve zet. Dan nodig je iemand uit tot nadenken en tot kiezen. Dat mis in bij Sataton.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Katlheen » 12 aug 2020 12:11

Ik denk dat je er mee bereikt dat mensen gaan realiseren hoeveel leed er is geweest door allerlei oorlogen. Ook minder bekende historische feiten worden bezongen. Ik hoef daar geen positief tegengeluid bij te horen om dat te kunnen verwerken. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Prisma23 » 12 aug 2020 13:08

Katlheen schreef:Ik denk dat je er mee bereikt dat mensen gaan realiseren hoeveel leed er is geweest door allerlei oorlogen. Ook minder bekende historische feiten worden bezongen. Ik hoef daar geen positief tegengeluid bij te horen om dat te kunnen verwerken. Maar ieder zijn ding natuurlijk.


Ja zo kan je het ook zien. Maar ik wordt een beetje somber van dit soort teksten. De muziek is wel fijn om te horen. Inderdaad ieder zijn ding.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten