Het grote Fictie-topic!

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het grote Fictie-topic!

Berichtdoor Chaya » 21 mar 2016 16:03

Te leen gekregen: Papegaai vloog over de IJssel van Kader Abdolah.
Ik begon erin en werd meteen het verhaal ingetrokken. Hij kan zeer verhalend schrijven.
De eerste helft heb ik met veel genoegen gelezen, echter, daarna begon het mij te irriteren.
Waarom zoveel seksscenes opeens?
Waar hij het in het begin heel mooi en beschaafd houdt, gaat hij later in het boek over tot grof en plat.
Ik heb het toen teleurgesteld dichtgeslagen.
Heel jammer!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het grote Fictie-topic!

Berichtdoor Chaya » 14 okt 2016 15:44

Afbeelding

Geen gemakkelijk boek, maar wel de moeite waard, tot nu toe.

Lucy Barton, een schrijfster die in een New Yorks ziekenhuis herstelt van een operatie, krijgt bezoek van haar moeder. Door hun gesprekken over vroeger en via Lucy’s herinneringen krijgt de lezer een vermoeden waarom Lucy haar familie is ontvlucht en schrijfster is geworden. Ook over haar mislukte huwelijk krijgt de lezer geen expliciete uitleg: het zijn details die een huwelijksdrama verraden. Met enkele personen krijgt Lucy een klik. Met een schrijfster die Lucy de raad geeft in een verhaal nooit iemand in bescherming te nemen. Met de arts die haar extra aandacht geeft tijdens haar opname. En met een homoseksuele buurman die Lucy bezweert om hard te zijn als zij schrijver wil worden. Dit ingehouden geschreven vrouwenleven vindt zijn kracht in het vele dat wordt verzwegen. De lezer gaat voelen hoe meedogenloos het leven heeft uitgepakt en hoe heilzaam het effect is van het mededogen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het grote Fictie-topic!

Berichtdoor Chaya » 10 jan 2020 15:41

Afbeelding

@naamloos: Leestip voor jou? :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het grote Fictie-topic!

Berichtdoor Marnix » 14 jan 2020 10:16

:mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het grote Fictie-topic!

Berichtdoor Chaya » 15 jan 2020 14:36

Chaya schreef:@naamloos: Leestip voor jou? :lol:

Dit boek is geen aanrader. Het viel zwaar tegen en vanwege het grove taalgebruik heb ik het snel dichtgeslagen en teruggebracht naar de bieb.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Het grote Fictie-topic!

Berichtdoor elburger » 25 apr 2020 04:20

Leuk onderwerp.
Ik lees een boek half fictie half op waarheid gebaseerd.

De rattenvanger van Deventer.
Dit boek is grotendeels gebaseerd op Elburg en haar inwoners
Als Elburger moet men dat toch gelezen hebben.
Veel van de personages en de verhalen zijn waargebeurd.
De schrijver, Westerink, geboren Elburger, heeft de namen van de personages verandert, masr zij die het boek gelezen hebben herkennen hun verhaallijn.
PS. Ik kom er niet in voor, al was dit mogelijk geweest want ik kende de schrijver
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten