Christelijke muziek op Youtube

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor mona » 14 mei 2019 13:51

De letterlijke Bijbeltekst zingen blijft het mooist.
Een nieuwtestamentische psalm!

https://www.youtube.com/watch?v=ASrqr076weU
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Elketongzalbelijden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2021 19:15

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Elketongzalbelijden » 07 jan 2021 20:19

Ik weet niet of deze er al tussen staat maar deze heb ik niet zo lang geleden ontdekt en is meteen een van mijn favorieten geworden als het niet dé favoriet is: Jezus overwinnaar!
https://www.youtube.com/watch?v=dNskFBsFpr0

Los van dat het muzikaal gewoon super klinkt en vol energie en lofprijzing zit is de tekst hetgeen dat me het meest raakt.
Het mooiste deel is het refrein en dit couplet:
(refrein)
Voor eeuwig is Uw heerschappij
Uw troon staat onwankelbaar
Ongeëvenaarde kracht ligt in Uw grote Naam
Jezus, Overwinnaar


De duisternis licht op door U
De duivel is door U verslagen
Dood waar is je macht, waar is je prikkel gebleven?
Jezus leeft en ik zal leven!

Uit een ander couplet deze zin:
En de machten van de hel weten Wie er regeert:
Naam boven alle namen, Hoogste Heer


Dit lied geeft zoveel houvast en zekerheid. De wetenschap dat Gods troon onwankelbaar staat, dat wat er ook gebeurt in de wereld en hoe naar en duister het soms lijkt dat zelfs in onze grootste onzekerheid Gods troon altijd onwankelbaar staat. God is altijd in controle. God regeert altijd. Wat heerlijk om dat te weten en te mogen zingen.
De macht van de dood verbrijzelt, zijn prikkel weggenomen. Wat heerlijk om te weten. Zelfs alle machten van de hel weten wie er regeert. Niet de mensen, niet de satan, niet de demonen...Nee er is er slechts 1 die regeert. En dat is God de allerhoogste! Nooit meer hoever we te vrezen wanneer we vertrouwen op de Heer. Hoe heerlijk is dat.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2021 21:24

Ja mooi nummer wel! (Hoewel je het ook wel weer heel veel hoort momenteel).
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2021 22:11

Dit vind ik muzikaal momenteel een van de mooiste (rustige) christelijke liederen, wat een prachtige muziek / stemmen, zo van eigen bodem. Ook een van mijn mooiste muzikale herinneringen van 2020, het was iin de eerste lockdown toen er langzaam versoepelingen kwamen een van de eerste momenten dat Joanne en ik samen wat buitenshuis konden doen, op hele kleine schaal. In een kleine loods in Hilversum waren een stuk of 10 tweepersoonsbanken neergezet, met heel veel afstand ertussen en The Bowery gaf daar een heel klein en intiem concert. Wat was het een prachtige avond. Dit nummer is mooi omdat het gaat over roepen tot God, in twijfel en tegelijkertijd ook in zekerheid. Om uit je geestelijke gevangenis te ontsnappen. Maar in coronatijd waarin het soms ook voelt alsof je gevangen bent in je huis en je omgeving, niet op bezoek kan bij anderen kan het ook een gebed zijn om verlossing.

The Bowery - Everytime I Pray



Yesterday I’ve cried while praying to the Lord
I lifted up my voice and shared my deepest thoughts
Well I don’t have a choice, but holding on to You
So why can’t I rejoice and start with something new

When my spirit faints within me — You know my way
Everywhere I walk and every single day
Although they try to hurt me and they won’t go away
You are here beside me — everytime I pray

Get me out of this prison — Get me out of this room
Get me out of these people — Get me out of this gloom
Get me out of this prison — Get me out of this room
Get me out of these people — I’m praying to You

Then I turn to my Saviour, ‘cause I know You won’t leave
That’s the only thing I trust, in this world of disbelief
Listen to my prayer – I’m tired and I’m scared
Save me from these lies for which I was not prepared

Get me out of this prison — Get me out of this room
Get me out of these people — Get me out of this gloom
Get me out of this prison — Get me out of this room
Get me out of these people — I’m praying to You


https://youtu.be/UAabO2T3VKE
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Nina

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Nina » 06 jun 2021 09:58

https://www.youtube.com/watch?v=Zp6aygmvzM4

Een prachtig lied met Kari Jobe

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 07:27

Zaterdag zat ik in de auto een CD te luisteren, en ineens werd ik best wel geraakt door dit nummer.
Kippenvel, en het benoemt akelig precies waar mijn geloofsleven soms staat.
Neal Morse - Cradle to the grave

Sometimes I don't understand
Why I was born at all
When all that I do leaves me empty
Aching and longing for more
Sometimes I feel I could stand
Man, I feel like I'm ten feet tall
But then it's like I'm on trial and I'm guilty
I don't know exactly what for
How I wish
I could be relieved
Fall on God's doorstep
And be received
But it seems he doesn't
Care for me anymore
So I'll be on my way
Live from the cradle to the grave
On my own

Son you must understand
Why I would let you fall
It isn't because I don't love you
It's not that I want you to crawl
But the silence between us has grown
And your towers have grown so tall
"I let you choose; you have chosen"
You don't seem to want me at all
How I wish
To be reconciled
That you would just love me
With the heart of a child
But it seems you never
Want me around anymore
So you can have your way
Live from the cradle to the grave
Far from home

How I wish (Child how I love you)
I could be relieved (but you're so far away)
Fall on God's doorstep (Won't you come home to me?)
And be received (I will give you my robe)
But it seems he doesn't (Clothe you in linen)
Care for me anymore (Son I want you to stay)
So I'll be on my way (I'll set you free)
Live from the cradle to the grave (How I long to be home)
How I wish (I've been alone)
To be reconciled (so very long)
That you would just love me (with a heart made of stone)
With the heart of a child (Can you dry all the tears)
But it seems you never (I've held in my heart?)
Want me around anymore
So you can have your way (I'll be on my way)
Live from the cradle to the grave
Far from home
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 09:25

StillAwake schreef:Zaterdag zat ik in de auto een CD te luisteren, en ineens werd ik best wel geraakt door dit nummer.
Kippenvel, en het benoemt akelig precies waar mijn geloofsleven soms staat.
Neal Morse - Cradle to the grave

Sometimes I don't understand
Why I was born at all
When all that I do leaves me empty
Aching and longing for more
Sometimes I feel I could stand
Man, I feel like I'm ten feet tall
But then it's like I'm on trial and I'm guilty
I don't know exactly what for
How I wish
I could be relieved
Fall on God's doorstep
And be received
But it seems he doesn't
Care for me anymore
So I'll be on my way
Live from the cradle to the grave
On my own

Son you must understand
Why I would let you fall
It isn't because I don't love you
It's not that I want you to crawl
But the silence between us has grown
And your towers have grown so tall
"I let you choose; you have chosen"
You don't seem to want me at all
How I wish
To be reconciled
That you would just love me
With the heart of a child
But it seems you never
Want me around anymore
So you can have your way
Live from the cradle to the grave
Far from home

How I wish (Child how I love you)
I could be relieved (but you're so far away)
Fall on God's doorstep (Won't you come home to me?)
And be received (I will give you my robe)
But it seems he doesn't (Clothe you in linen)
Care for me anymore (Son I want you to stay)
So I'll be on my way (I'll set you free)
Live from the cradle to the grave (How I long to be home)
How I wish (I've been alone)
To be reconciled (so very long)
That you would just love me (with a heart made of stone)
With the heart of a child (Can you dry all the tears)
But it seems you never (I've held in my heart?)
Want me around anymore
So you can have your way (I'll be on my way)
Live from the cradle to the grave
Far from home


Je hebt het vast al erna gehoord maar ik herhaal toch nog maar een stukje uit het vervolgnummer:

I have heard you crying in the night
I have heard your prayers at the morning light
I have loved you since before your birth
Now I'll dwell among you on the earth
I'll send my son...

He will raise the dead
The starving shall be fed
He will take your pain
Your suffering and shame
He will span the crest
Between the spirit and the flesh
He will raise the dead

Jesus came to lift us from the mud
God in dwelling in real flesh and blood
"Don't be angry; he just loves you so"
Let his spirit come and take control
It has begun....

Jesus understands
The heart of every man
He can feel your pain
Your suffering and shame
He has spanned the crest
Between the spirit and the flesh
He has raised the dead

Jesus understands
The heart of every man
He will take your pain
Your suffering and shame
Though the soul had died
It can be made alive
The holy place was closed
'Til Jesus rose!
When he spanned the crest
Between the spirit and the flesh


Los van of je ergens wat meer erover wil vertellen denk ik dat dit altijd een goede basis is. Van hoe jij naar jezelf kijkt naar hoe God naar je kijkt. Van ons eigen gebrek aan liefde naar Gods overvloed daaraan. Het antwoord dat de persoon in One vindt ligt niet in zichzelf maar daarbuiten, niet in zozeer in een herwonnen liefde voor God maar in een herwonnen besef van Gods liefde voor hem. De rest is daar een gevolg van. Focus dus eerst op wat Hij voor jou doet ipv op wat jij voor Hem doet. Denk er over na, schrijf het op, bedank Hem als je dankbaar bent. Eerst je weer aan de boom hechten voordat je vruchten verwacht. Dan kom je vanzelf bij the Father of Forgiveness / Reunion uit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 10:44

Marnix schreef:Je hebt het vast al erna gehoord maar ik herhaal toch nog maar een stukje uit het vervolgnummer:

I have heard you crying in the night
I have heard your prayers at the morning light
I have loved you since before your birth
Now I'll dwell among you on the earth
I'll send my son...

He will raise the dead
The starving shall be fed
He will take your pain
Your suffering and shame
He will span the crest
Between the spirit and the flesh
He will raise the dead

Jesus came to lift us from the mud
God in dwelling in real flesh and blood
"Don't be angry; he just loves you so"
Let his spirit come and take control
It has begun....

Jesus understands
The heart of every man
He can feel your pain
Your suffering and shame
He has spanned the crest
Between the spirit and the flesh
He has raised the dead

Jesus understands
The heart of every man
He will take your pain
Your suffering and shame
Though the soul had died
It can be made alive
The holy place was closed
'Til Jesus rose!
When he spanned the crest
Between the spirit and the flesh


Los van of je ergens wat meer erover wil vertellen denk ik dat dit altijd een goede basis is. Van hoe jij naar jezelf kijkt naar hoe God naar je kijkt. Van ons eigen gebrek aan liefde naar Gods overvloed daaraan. Het antwoord dat de persoon in One vindt ligt niet in zichzelf maar daarbuiten, niet in zozeer in een herwonnen liefde voor God maar in een herwonnen besef van Gods liefde voor hem. De rest is daar een gevolg van. Focus dus eerst op wat Hij voor jou doet ipv op wat jij voor Hem doet. Denk er over na, schrijf het op, bedank Hem als je dankbaar bent. Eerst je weer aan de boom hechten voordat je vruchten verwacht. Dan kom je vanzelf bij the Father of Forgiveness / Reunion uit.

Dank voor je mooie woorden!

Mijn “probleem” zit hem er in dat ik merk dat ik mijn geloof af en toe helemaal kwijt ben.
Toen ik in het begin van de corona-periode volledig thuis kwam te zitten ontdekte ik dat ik eigenlijk niet wist wie ik was, en niet weet wie ik ben.
Ontdekte ik dat er nog een aantal spoken in het verleden rondzwerven, die ik nog niet verwerkt heb, en die ik ook niet zo makkelijk onder ogen weet te komen. Dan gaat het om rouwprocessen die nooit zijn afgesloten, om relaties die toch bij nader inzien wat eenzijdig waren, om de strijd die ik altijd heb moeten leveren om te kunnen zijn wie ik ben (van jongs af aan, maar ten diepste nog steeds).
Brian May schreef ooit: “I’m just a shadow of tha man I used to be”, maar zelfs dat is te hoog gegrepen, wellicht ben ik nooit de man geweest die ik had moeten zijn.

Ik merkte dat ik het makkelijk vond om voor anderen te bidden, maar het voor mijzelf niet kon (en kan).
Ik merkte dat ik toch best wel vervreemd geraakt ben van mijn gezin, en nu de kerken weer op de oude wijze opengaan merk ik dat ik ook vervreemd ben geraakt van de kerk, en diep vanbinnen zelfs van God.
Al met al ben ik denk ik tot de conclusie gekomen vervreemd te zijn van mijzelf, en van alles wat ooit waardevol voor me geweest is.

Ik heb altijd bevestiging gezocht (en gevonden) in mijn werk, in het feit dat ik het financieel erg goed heb, en dat veel dingen toch relatief maakbaar waren.

En dat maakt dat mijn geloofsleven (of eigenlijk heel mijn leven) in een enorme crisis is beland.
En dan hakt dit nummer er erg hard in. En dan is “The spirit and the flesh” nog een paar fases verwijderd, want zelfs de gewilligheid van de geest is een beetje tanende...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 11:32

StillAwake schreef:Dank voor je mooie woorden!

Mijn “probleem” zit hem er in dat ik merk dat ik mijn geloof af en toe helemaal kwijt ben.
Toen ik in het begin van de corona-periode volledig thuis kwam te zitten ontdekte ik dat ik eigenlijk niet wist wie ik was, en niet weet wie ik ben.
Ontdekte ik dat er nog een aantal spoken in het verleden rondzwerven, die ik nog niet verwerkt heb, en die ik ook niet zo makkelijk onder ogen weet te komen. Dan gaat het om rouwprocessen die nooit zijn afgesloten, om relaties die toch bij nader inzien wat eenzijdig waren, om de strijd die ik altijd heb moeten leveren om te kunnen zijn wie ik ben (van jongs af aan, maar ten diepste nog steeds).
Brian May schreef ooit: “I’m just a shadow of tha man I used to be”, maar zelfs dat is te hoog gegrepen, wellicht ben ik nooit de man geweest die ik had moeten zijn.

Ik merkte dat ik het makkelijk vond om voor anderen te bidden, maar het voor mijzelf niet kon (en kan).
Ik merkte dat ik toch best wel vervreemd geraakt ben van mijn gezin, en nu de kerken weer op de oude wijze opengaan merk ik dat ik ook vervreemd ben geraakt van de kerk, en diep vanbinnen zelfs van God.
Al met al ben ik denk ik tot de conclusie gekomen vervreemd te zijn van mijzelf, en van alles wat ooit waardevol voor me geweest is.

Ik heb altijd bevestiging gezocht (en gevonden) in mijn werk, in het feit dat ik het financieel erg goed heb, en dat veel dingen toch relatief maakbaar waren.

En dat maakt dat mijn geloofsleven (of eigenlijk heel mijn leven) in een enorme crisis is beland.
En dan hakt dit nummer er erg hard in. En dan is “The spirit and the flesh” nog een paar fases verwijderd, want zelfs de gewilligheid van de geest is een beetje tanende...


Ik begrijp het. Vanuit christelijk perspectief denk ik dat The Spirit & the Flesh wel heel belangrijk is omdat het erover gaat wat je identiteit bepaalt. Wat God heeft beloofd is waar, ook als jij dat niet voelt, zelfs als je dat niet wil zegt dat nog een hoop over wie je in Zijn ogen bent. Tegelijkertijd gaat het verder dan je geloofsleven en zal je moeten gaan nadenken over wat je dierbaar en waardevol is en hoe je daar dan weer bij terugkomt. Want blijkbaar heb je een levensstijl ontwikkeld waarbij je die dingen juist op afstand weet te houden. Ik ben geen expert op dit soort gebieden en raad je sterk aan om iemand te zoeken waarmee je dit in het echt kan delen en evt een expert die je er verder mee kan helpen, maar bedenk hoe je het wel zou willen en wat je daarvoor moet veranderen. En wat betreft je gezin: Wees transparant en eerlijk, blijf niet doen alsof het wel prima gaat. Neem desnoods een sabbatical, financieel kan dat zo te lezen wel en anders maakt geld niet gelukkig, dat heb je al wel ontdekt. Het feit dat dit nummer je zo raakt en je dit deelt toont aan dat er als je er echt bij stilstaat, genoeg in je is om die veranderingen ook te willen.

Ik zal voor je bidden!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 12:18

Marnix schreef:Ik begrijp het. Vanuit christelijk perspectief denk ik dat The Spirit & the Flesh wel heel belangrijk is omdat het erover gaat wat je identiteit bepaalt. Wat God heeft beloofd is waar, ook als jij dat niet voelt, zelfs als je dat niet wil zegt dat nog een hoop over wie je in Zijn ogen bent. Tegelijkertijd gaat het verder dan je geloofsleven en zal je moeten gaan nadenken over wat je dierbaar en waardevol is en hoe je daar dan weer bij terugkomt. Want blijkbaar heb je een levensstijl ontwikkeld waarbij je die dingen juist op afstand weet te houden. Ik ben geen expert op dit soort gebieden en raad je sterk aan om iemand te zoeken waarmee je dit in het echt kan delen en evt een expert die je er verder mee kan helpen, maar bedenk hoe je het wel zou willen en wat je daarvoor moet veranderen. En wat betreft je gezin: Wees transparant en eerlijk, blijf niet doen alsof het wel prima gaat. Neem desnoods een sabbatical, financieel kan dat zo te lezen wel en anders maakt geld niet gelukkig, dat heb je al wel ontdekt. Het feit dat dit nummer je zo raakt en je dit deelt toont aan dat er als je er echt bij stilstaat, genoeg in je is om die veranderingen ook te willen.

Ik zal voor je bidden!

De spijker op zijn kop.
Toch merk ik dat ik dergelijke zaken makkelijker deel in de betrekkelijke anonimiteit van het internet, dan in real life, face to face.
En wat betreft een sabbatical: goed idee, ik zal een gaan rekenen hoe ver ik kom...
Toevallig een week of 6 geleden een nieuwe gitaar gekocht, ik wil mijn oude hobby weer wat gaan oppakken.
wellicht zit ook daar een stuk rust in...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 13:35

StillAwake schreef:De spijker op zijn kop.
Toch merk ik dat ik dergelijke zaken makkelijker deel in de betrekkelijke anonimiteit van het internet, dan in real life, face to face.
En wat betreft een sabbatical: goed idee, ik zal een gaan rekenen hoe ver ik kom...
Toevallig een week of 6 geleden een nieuwe gitaar gekocht, ik wil mijn oude hobby weer wat gaan oppakken.
wellicht zit ook daar een stuk rust in...


Ja het hoeft ook geen jaar te zijn, maar in ieder geval tijd en rust om na te denken en te kijken wat je graag anders wil. Als werk iets is waar je veel tijd aan besteed en makkelijk in vlucht moet je het misschien wel wat minder gaan doen zodat er meer tijd komt voor andere dingen. Als je van je gezin vervreemd raakt moet je daar misschien wel meer tijd mee gaan doorbrengen. En ja, het anoniem vertellen is een goede eerste stap maar nog redelijk veilig. Toch ben ik er door de jaren heen steeds meer van overtuigd geraakt dat je voor herstel van veilige wegen af moet gaan. Veiligheid is dan vooral omdat je het tegen mensen zegt die je niet kennen en er dus direct bij betrokken zijn. Op het moment dat je het vertelt aan mensen die het direct raakt wordt het voor je gevoel onveiliger omdat je die dagelijks ziekt en het hen misschien ook raakt. Maar ja, als je wil dat je relatie met je gezin verbetert moet je uiteindelijk toch bij dat gezin uitkomen en niet bij mij. Donderdag was ik in de sauna en daar was ik in het sauna-theater met een speech van Denzel Washington, [url]https://www.youtube.com/watch?v=6cgxSL926N8[Fall Forward[/url]. Ik dacht, het wordt een opgieting met herfstgeuren en herfstbeelden maar het was iets heel anders :-) (beetje amerikaans maar zitten mooie dingen in). Twee citaten eruit:

1. I found that nothing in life is worthwile unless you take risks
2. To get something you never had, you have to do something you never did

En bij die laatste bedacht ik toen ook: To get something you ever had, you have to do something you once did. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik dacht dat het wel goed was om te delen.

En ja, dat is de theorie. Wat ik ook heb geleerd is dat het in de praktijk best moeilijk is om jezelf over dat randje heen te helpen, maar wel de moeite waard.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 14:24

Marnix schreef:Ja het hoeft ook geen jaar te zijn, maar in ieder geval tijd en rust om na te denken en te kijken wat je graag anders wil. Als werk iets is waar je veel tijd aan besteed en makkelijk in vlucht moet je het misschien wel wat minder gaan doen zodat er meer tijd komt voor andere dingen. Als je van je gezin vervreemd raakt moet je daar misschien wel meer tijd mee gaan doorbrengen. En ja, het anoniem vertellen is een goede eerste stap maar nog redelijk veilig. Toch ben ik er door de jaren heen steeds meer van overtuigd geraakt dat je voor herstel van veilige wegen af moet gaan. Veiligheid is dan vooral omdat je het tegen mensen zegt die je niet kennen en er dus direct bij betrokken zijn. Op het moment dat je het vertelt aan mensen die het direct raakt wordt het voor je gevoel onveiliger omdat je die dagelijks ziekt en het hen misschien ook raakt. Maar ja, als je wil dat je relatie met je gezin verbetert moet je uiteindelijk toch bij dat gezin uitkomen en niet bij mij. Donderdag was ik in de sauna en daar was ik in het sauna-theater met een speech van Denzel Washington, [url]https://www.youtube.com/watch?v=6cgxSL926N8[Fall Forward[/url]. Ik dacht, het wordt een opgieting met herfstgeuren en herfstbeelden maar het was iets heel anders :-) (beetje amerikaans maar zitten mooie dingen in). Twee citaten eruit:

1. I found that nothing in life is worthwile unless you take risks
2. To get something you never had, you have to do something you never did

En bij die laatste bedacht ik toen ook: To get something you ever had, you have to do something you once did. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik dacht dat het wel goed was om te delen.

En ja, dat is de theorie. Wat ik ook heb geleerd is dat het in de praktijk best moeilijk is om jezelf over dat randje heen te helpen, maar wel de moeite waard.

wijze lessen uit de sauna.
Maar er zit wat in, als je wilt krijgen wat je had, moet je doen wat je deed.
Alleen: hoe...?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 14:28

StillAwake schreef:wijze lessen uit de sauna.
Maar er zit wat in, als je wilt krijgen wat je had, moet je doen wat je deed.
Alleen: hoe...?


Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden, daar moet je zelf denk ik het antwoord op vinden. En misschien moet je het met de personen in kwestie bespreken. Dat was een van de punten. Openheid wordt vaak veel meer gewaardeerd dan we denken en is vaak het begin van de route naar herstel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 14:34

Marnix schreef:Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden, daar moet je zelf denk ik het antwoord op vinden. En misschien moet je het met de personen in kwestie bespreken. Dat was een van de punten. Openheid wordt vaak veel meer gewaardeerd dan we denken en is vaak het begin van de route naar herstel.

het was ook meer een retorische vraag (waar ik nu het bijbehorend retorishc antwoord bij heb;-))
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 15:17

:lol:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten