Waar kijk je naar.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Pcrtje » 12 mar 2015 09:38

Miepje90 schreef:Laatst trouwens Theory of Everything gezien; supermooie film over het leven van Stephan en Jane Hawking. Ontzettend goed geacteerd!
Die heb ik vorige week ook gezien. Hij was echt heel goed!
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2015 10:45

Dat is een van de goede films van de afgelopen periode die ik nog moet zien. Ben er erg benieuwd naar!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Miepje90 » 12 mar 2015 19:31

Dank, Marnix! Amazing Graze heb ik al eerder gezien, vond ik erg mooi. Binnenkort maar eens 12years kijken dan ;).
En ja, Theory of everything is een enorme aanrader. Ik was benieuwd hoe de acteur die Stephen Hawking speelde, het leven met ALS zou acteren; echt enorm knap gedaan. Daarnaast natuurlijk bijzonder en mooi verhaal.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2015 22:09

Naar een man die op een stoel zit en een filmpje kijkt.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Jess » 13 mar 2015 09:51

Ik kijk heel de week naar de live stream van GrootNieuwsRadio
en ik hoop van harte dat er genoeg geld wordt binnengehaald zodat ze kunnen blijven bestaan.

Bij deze een oproep voor de mensen die misschien nog wat kunnen missen en het ook een mooi radiostation vinden om te doneren!

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Speedy » 13 mar 2015 09:54

Jess schreef:Ik kijk heel de week naar de live stream van GrootNieuwsRadio
en ik hoop van harte dat er genoeg geld wordt binnengehaald zodat ze kunnen blijven bestaan.

Bij deze een oproep voor de mensen die misschien nog wat kunnen missen en het ook een mooi radiostation vinden om te doneren!


Moet er wel zoveel geld elke keer in een station gestopt worden, waar keer op keer blijkt dat ze niet rond kunnen komen? Zo langzamerhand komt het op mij over dat er enorm veel geld verspild wordt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2015 10:46

Ik weet niet of "verspild" het goede woord is. Goede programma's maken kost nou eenmaal geld en veel mensen vinden het heel gewoon dat ze daar niets voor hoeven te betalen. Zo'n zender kan ook niet van de wind leven. Maar ik heb niet het idee dat ze boven hun stand leven. De live weekendprogrammering stopt nu en er zijn zes medewerkers ontslagen. Gelukkig hebben ze inmiddels genoeg geld opgehaald om verder te kunnen, ik hoop dat ze een goede doorstart kunnen maken en financieel gezond kunnen blijven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Chaya » 13 mar 2015 11:49

Op CIP las ik dat er mensen zijn die lijden aan een "Netflix" verslaving.
http://www.cip.nl/dagelijks-leven/maart ... verslaving

Een paar simpele vragen om het bij jezelf vast te stellen:
1. Kijk ik gemiddeld 3 uur per dag mijn serie en/of heb ik één keer per week een binge-watch moment?
3. Kan ik tijdens mijn dagelijkse bezigheden de serie geen moment uit mijn hoofd zetten?
4. Krijg ik serieuze afkickverschijnselen wanneer mijn serie is afgelopen?
5. Gaat het kijken van de serie ten koste van vriendschappen die ik heb, activiteiten in de kerk, of mijn kinderen?

Ik had een tante die verslaafd was aan Peyton Place. Ze huilde dagenlang tranen met tuiten toen de serie ten einde kwam.
Er was nog geen kijken on demand of mogelijkheid tot opnemen, ze stelde haar sociale leven er gewoon op in.
In feite was dit ook een verslaving, al noemde niemand dit zo.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2015 12:02

Hm ja, series zijn enorm in opkomst. En vragen vaak een hoop tijd van je. Nou is dat niet zo erg als je genoeg tijd hebt en het een goede serie is. Maar als je alleen nog maar series kijkt en dat ten koste gaat van andere zaken zou je daar wel vraagtekens bij kunnen stellen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Chaya » 13 mar 2015 12:08

Het lijkt mij nogal lastig als je je met een personage gaat vereenzelvigen.
Ik las wel eens dat onsympathieke of kwaadaardige karakters in een soap of serie, het op straat of twitter, wel eens moeten ontgelden.
Nu is het kijken van een serie misschien hetzelfde als elke week een hoofdstuk in een spannend boek lezen.
En soms wil je het boek in één keer uit lezen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2015 12:11

Klopt. Voor veel mensen is het kijken van series dan ook een alternatief voor het lezen van boeken. De woordcultuur gaat steeds meer over in een beeldcultuur.

Kijk jij eigenlijk wel eens films Chaya? Wat zijn de laatste films die je hebt gezien?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Chaya » 13 mar 2015 15:24

Ik kijk wel eens naar een film ja, thuis, ik ben geen bioscoopganger.
En ik volg geen kaskrakers.
Films die grote indruk op mij achterlieten waren toch wel:
The boy in the striped pyjama's, Schindler's list, Oorlogswinter.
Ook een film, waar ik de naam van kwijt ben, van een jappenkamp met alleen vrouwen, die muziek gaan maken om te overleven.

Het moet wel ergens over gaan zeg maar, al hoeft het natuurlijk niet alleen over een oorlog te zijn.
Maar deze schieten me zo te binnen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2015 16:47

Precies. Die films scoren ook mooie icoontjes bij de leeftijdswaarschuwingen. En toch zijn ze indrukwekkend. Als je van dat soort films houdt kan ik je een aantal films wel aanraden:

- Selma (draait nu in filmtheaters)
- Still Alice (draait sinds vandaag ook in filmtheaters)
- Amazing Grace

Ben je wel eens in een filmtheater geweest? Dat is qua sfeer en publiek en films heel anders dan een gewone bioscoop.


Wat me trouwens altijd verbaast is dat sommige mensen hier heel erg tegen zijn. En dan hebben ze het over "ijdel vermaak" en zo. Maar wie kijkt er nou een film over de strijd tegen slavernij of over iemand die jong Alzheimer kijkt of over vrouwen in een Jappenkamp of een Duitse jongen die bevriend raakt met Joodse jongen, puur uit vermaak?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Boerin » 15 mar 2015 22:35

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar kijk je naar.

Berichtdoor Chaya » 16 mar 2015 10:29

Marnix schreef:Precies. Die films scoren ook mooie icoontjes bij de leeftijdswaarschuwingen. En toch zijn ze indrukwekkend. Als je van dat soort films houdt kan ik je een aantal films wel aanraden:
- Selma (draait nu in filmtheaters)
- Still Alice (draait sinds vandaag ook in filmtheaters)
- Amazing Grace

Deze titels zeggen me helemaal niets, ik zal eens gaan googlen.
Marnix schreef:Ben je wel eens in een filmtheater geweest? Dat is qua sfeer en publiek en films heel anders dan een gewone bioscoop.

Nee en ook geen behoefte aan.
Marnix schreef:Wat me trouwens altijd verbaast is dat sommige mensen hier heel erg tegen zijn. En dan hebben ze het over "ijdel vermaak" en zo. Maar wie kijkt er nou een film over de strijd tegen slavernij of over iemand die jong Alzheimer kijkt of over vrouwen in een Jappenkamp of een Duitse jongen die bevriend raakt met Joodse jongen, puur uit vermaak?

Er is in bepaalde kringen een soort "kijkfobie", mensen durven amper naar het breedbeeldscherm in de winkel te kijken, waar je ziet hoe de bakker zijn deed kneedt.
Ik kijk ook geen film als louter vermaak.
Ik kijk af en toe een DVD zoals ik een boek lees. Ik merk dat we steeds visueler raken ingesteld.
Soms lees ik een boek en als het een heel bijzonder boek is, (zoals "Twee koffers vol" van Carl Friedman, Left luggage dus, of de Tweeling van Tessa de Loo) ik zie dat er een film over gemaakt is, probeer ik een DVD ervan te huren, de bibliotheek heeft daar wel een voorziening voor.
Nooit andersom! Want dan leest het boek niet meer prettig en kun je geen eigen invulling geven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten