show je audio apparatuur

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor michielboy » 11 apr 2010 20:55

ik heb daar geen last van ik zew ze gwn neer op mn kamer :)
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2010 10:59

CvdBerg schreef:
Marnix schreef:Oh foutje, 115 is het. Wel goede hoogte zodat je de hoge tonen op oorhoogte hebt... zie foto. En ja... heel klein zijn ze niet. En als Jo'tje graag kleinere wil, daar valt over te praten... ik hoef niet per se zuilen... maar dan wel leuke B&W-speakers ofzo :)

Ach ja, maar ja dat kost ook wat, verder vind ik zuilen toch wel vaak een betere bas weergave hebben. Helemaal als je ook nog wel eens films kijkt is het wel leuk als je zonder subwoofer toch de bank flink aan het trillen krijgt :mrgreen:
Deze zijn trouwens 1 m omdat dan 50 (onderste woofers) en ik geloof 48 Hz (bovenste woofers) max versterkt worden.


Hm ja, bass is wel wat beter als speakers op de grond staan. De bank laten trillen hoeft van mij weer niet, het gaat me meer om balans. Maar goed, ik heb twee bass-speakers er in zitten dus de bass is goed genoeg.... spikes er onder om te zorgen dat de buren geen last van de bass hebben :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor CvdBerg » 14 apr 2010 14:32

Marnix schreef:
CvdBerg schreef:
Marnix schreef:Oh foutje, 115 is het. Wel goede hoogte zodat je de hoge tonen op oorhoogte hebt... zie foto. En ja... heel klein zijn ze niet. En als Jo'tje graag kleinere wil, daar valt over te praten... ik hoef niet per se zuilen... maar dan wel leuke B&W-speakers ofzo :)

Ach ja, maar ja dat kost ook wat, verder vind ik zuilen toch wel vaak een betere bas weergave hebben. Helemaal als je ook nog wel eens films kijkt is het wel leuk als je zonder subwoofer toch de bank flink aan het trillen krijgt :mrgreen:
Deze zijn trouwens 1 m omdat dan 50 (onderste woofers) en ik geloof 48 Hz (bovenste woofers) max versterkt worden.


Hm ja, bass is wel wat beter als speakers op de grond staan. De bank laten trillen hoeft van mij weer niet, het gaat me meer om balans. Maar goed, ik heb twee bass-speakers er in zitten dus de bass is goed genoeg.... spikes er onder om te zorgen dat de buren geen last van de bass hebben :)

Voor muziek is bas ook niet zo heel belangrijk, maar bij films kijken is het wel lekker. Balans is idd meer van belang, helaas hebben veel mensen, zoals mijn ouders, een 5.1 setje staan met 5 melkpakjes en een subwoofer. waar bij de subwoofer ook nog een gedeelte midden tonen op zich moet nemen met als gevolg dat de balans zoek is. Vaak hebben ze dan een te overheersende bas, of een totaal gebrek aan midden tonen. Dat is ook de reden dat ik zuilen zo waardeer. Geeft toch vaak goed gebalanceerd geluid, en je hebt genoeg kast om bij films letterlijk en figuurlijk te knallen :mrgreen:.
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor jip_86 » 14 apr 2010 21:02

Hehe, ik heb ook eens voor die keus gestaan. Subwoofer met miniboxjes of zuilen. Verkoper draaide de subwoofer uit... Oke, het worden de zuilen :mrgreen:

Recent hebben een Denon S102 aan onze ouders gegeven omdat ze 25 jaar getrouwd worden. Iets grotere boxen dan die minigevallen, maar zeer mooi geluid. Daar zou ik mijn zuilen nog wel voor willen inruilen :D .
Afbeelding

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor CvdBerg » 14 apr 2010 23:06

Hmm, als ik bij mijn ouders naar hun set luister, die echt niet heel slecht klinkt, en daarna naar mijn eigen set vind ik die van mij toch beter klinken terwijl ik bij elkaar nog geen 1/10 van het geld kwijt was. Nu komt dat misschien ook omdat mijn ouders een nogal vreemde huiskamer hebben waardoor de speakers ook niet fatsoenlijk zijn te plaatsen, maar toch.
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor Floefloe » 15 apr 2010 12:58

Mmm, ik heb zo'n 5.1 setje van Creative, met van die melkpakjes. Het geluid kan inderdaad beter, maar ik ben er eigenlijk vrij tevreden mee. In Linux kan ik vrij veel aanpassen aan het geluid en daar lukt het me om behoorlijk mooi geluid uit de boxjes te toveren (beter dan in Windows).

Maar goed, mocht ik ooit is geld hebben dan ben ik ook van plan om zuilen te kopen :wink:
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor michielboy » 15 apr 2010 13:12

mijn ouders kopen geen speciaale boxen voor de tv:(

vind ik wel jammer
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor michielboy » 06 mei 2010 18:00

niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor michielboy » 01 jul 2010 17:57

mijn zooi.

Een cd speler, een receiver en een amplifier, Afbeelding

2 grote boxen van pioneer elk van 70watt, met super veel bass. Afbeelding

2 kleinere boxen met 100watt en 89 db,zeer kleine boxen maar echt geweldig geluid. Afbeelding
niet gereformeerd wel lid

Marcooo
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2015 15:40

Re: show je audio apparatuur

Berichtdoor Marcooo » 25 jul 2015 16:04

Afbeelding
Canton Subwoofer plus c 2x 100 watt

Afbeelding
raveland bassrole 100 watt

Afbeelding
eagle public address amplifier

Afbeelding
JBL Northridge e20 125 watt x2
Kenwood LS b-3 50 watt x2

Afbeelding
Versterkers

Afbeelding
Behringer Xenyx 802

Afbeelding
Behringer Xenyx x1204 usb


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten