Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Berichtdoor Katlheen » 14 feb 2006 16:46

En dat doen ze anders niet geheel onverdiensterlijk... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 feb 2006 17:42

Oh, Il Divo is anders aardig bekend, het ligt vooraan in de FRS en ze verkopen als een trein. Is een soort klassieke boyband die popliedjes in een klassiek jasje stopt.
Dat las ik inderdaad op de site van hun. Ik weet niet ben daar nooit zo heeel erg weg van, alhoewel ik Gregorian (Masters of Chant) wel grappig vind met hun gregoriaanse covers :D

Ik ben momenteel Mew aan het luisteren, ook zojuist ontdekt, ben er nog niet helemaal uit of ik dit vaker ga luisteren. Tot nu toe is het allemaal instrumentaal (herstel, ik hoor nu fluisterende stemmen). Mew wordt getagged op last.fm als rock/indie rock/alternative. De similar artists zijn: Kashmir, Disco Ensemble, Sigur Rós, Placebo en Coldplay. Ik vind het alleen meer richting Sigur Rós dan richting Coldplay, Coldplay rockt meer :) Mew komt uit Denemarken :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 feb 2006 22:31

Jean Nine
Een ambient/post-rock/triphop musicus, wordt uitgebracht bij zogenaamd netlabel (bestaat alleen op internet, mp3 aanbod, gratis, vaak opensource).
Whispers And The Storm

Afion
Een mix van trip-hop/darkwave en folk/ethnic uit Macedonië, klinkt wel lekker gothic-achtig (heeft wat weg van Clan of Xymox of Qntal).
http://www.archive.org/compress/ZIMMER003
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 16 feb 2006 01:17

Op vakantie heb ik Room Eleven ontdekt, toen we opeens middenin een festival in Emmen stonden.
Het podium was heel lief ingericht, soort huiskamerachtig idee.
Hm.. ik ben nooit goed in stijlen omschrijven. Het was rustig in ieder geval, en kijk verder zelf maar op

www.roomeleven.nl

8)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 feb 2006 01:22

Het is een beetje jazzy iig. :)

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2006 09:17

Het is een beetje jazzy iig. :)


Room Eleven is a young, Amsterdam based band impacting audiences with an original yet timeless sound. Their creative blend of roots, funky blues, soul, and jazz conjure a rare nostalgia. Their stage presence is unique, fresh and uplifting.
Goede omschrijving lijkt me, nu nog een hokje (6)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2006 09:25

Kashmir: Love is when someone you trust puts a smile on your face...

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Berichtdoor scape » 16 feb 2006 09:36

six string for a winter's day . . . De ontdekking is leuk gegaan. Ik kwam ooit op een forum wat van deze gast tegen. Ik luisterde een mix en hoorde er een plaat in die ik ook had. Deze plaat was gereleased door Rushhour, de platenzaak waatr ik mijn boodscahppen doe (o.a. ook label van aardvarck).

Ik kreeg een berichtje terug dat deze gast de mensen achter die plaat kende, ze zaten bij hem in de kerk.

Een half jaar terug wkam ik dezelfde gast tegen bij mijn fotocommunity. de laatste tijd kwamen er bij hem steeds meer foto's van studio's, jamsessies, soundgear, powerbooks en gitaren.

Anyway, voor de liefhebbers van Jan Jellinek, scape (not me but the label), sigu ross etc . . . check deze broeder!

Scape

Collateral

Berichtdoor Collateral » 16 feb 2006 14:54

Raido schreef:Meanwhile, back in the Communist Russia...
Echt een van de beste post-rock bands die ik ken (bijna superieur aan Sigur Rós, ik luister MbitCR vaker dan SR).

...As the Poets Affirm
Net als MbitCR ook een post-rock band, maar iets rockiger, meer richting Mogwai of Explosion in the Sky dan richting Sigur Rós.

Vergeet ook Godspeed You! Black Emperor niet. :)

Aragorn schreef:En het aanprijzen van de hitsige Sneaker Pimps laat ik aan Collateral over, want hij heeft ze ontdekt. 8)

Bij deze dan. 8) Dan mag jij The Thrills nog even aanprijzen.

Verder (een greep):

The Walkmen - hun nummer The Rat vind ik een van de beste nummers die ik ken; de rest is ook fijn maar ze moeten nog wat groeien.

Modest Mouse - energiek, geflipt, geniaal.

Sunny Day Real Estate - warme melancholische rock.

Clearlake - zeer zwaar melancholisch.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2006 16:21

The Walkmen - hun nummer The Rat vind ik een van de beste nummers die ik ken; de rest is ook fijn maar ze moeten nog wat groeien.
*gaat checken*

Modest Mouse - energiek, geflipt, geniaal.
eensch :)

Sunny Day Real Estate - warme melancholische rock.
*gaat checken*
Clearlake - zeer zwaar melancholisch.
*fijn*

Godspeed You! Black Emperor
*moet ik nog gaan luisteren*

...And You Will Know Us By the Trail of Dead Daar staan nogal wat 'legale' bootlegs van een aantal bands. Waaronder ...And You Will Know Us By the Trail of Dead, 311 en Mission of Burma.

Ornament
Valt naar mijn gevoel onder Ambient, Electronica of IDM erge fijne gratis muziek --> http://www.de-bug.de/pod/archives/764.html
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 feb 2006 22:55

six string for a winter's day . . . De ontdekking is leuk gegaan. Ik kwam ooit op een forum wat van deze gast tegen. Ik luisterde een mix en hoorde er een plaat in die ik ook had. Deze plaat was gereleased door Rushhour, de platenzaak waatr ik mijn boodscahppen doe (o.a. ook label van aardvarck).
Ah dit klinkt heeerlijk :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 feb 2006 13:06

Fijne tips hier! :)

Voor mensen die houden van post-hardcore met wat 'wiskundige' invloeden: Silence the Foe: vette breaks, heel aparte gitaarlijntjes, hysterische screams, paranoia is een goed woord om deze muziek te omschrijven...

Dan hebben we nog Jumbo Jet: een hardcore band uit Duitsland, heel apart. (En lekker gek.) Vrouwelijke screamer, maar ik heb nog nooit zulk achterlijk hysterisch gegil gehoord! Vet!

Dan hebben we nog Callisto, een combinatie van sferische soundscapes en donkere grunts en ander metal-geweld.

Voor de liefhebbers van erg vreemde muziek: Animal Collective (heb even geen tijd om links te zoeken e.d.)

En wat dachten jullie van Nirvana? Obscuur, onbekend, maar toch best een aardig bandje... :)

En WERKEN? Hebben jullie daar wel eens aan gedacht? Neuh hoor, de heren en dames gaan een beetje bandjes posten op een forum.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2006 13:23

wat bedoel je met 'wiskundig' Kurt? Ik ga zo weer werken, het is vrijdagmiddag he ;)

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 feb 2006 13:54

wat bedoel je met 'wiskundig' Kurt? Ik ga zo weer werken, het is vrijdagmiddag he ;)
Ik zal het proberen. Ik denk dat kurt doelt op wiskundige perfectie in de muzieklijntjes totaal uitgemeten met passer en linieaal. Zie je/hoor je bijvoorbeeld erg veel als term in progressive metal, mathcore (erg weirdo/technische hardcore) en technical metal (wat vaak ook progressive death metal) genoemd wordt..

Mathcore : The Dillinger Escape Plan, Converge en PsyOpus (previewtjes http://www.last.fm/music/The+Dillinger+Escape+Plan en http://www.last.fm/music/PsyOpus). Persoonlijk vind ik vaak bij mathcore (en de extremere progressive metal) dat de kunst van het maken erg goed is maar dat ik het als muziek niet zo kan waarderen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2006 14:53

Dus het is logisch dat ik van prog houd?


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten