Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Boekenlezer » 21 dec 2015 22:22

Ik verdiepte mij dus in de muziek van Roxette. Hoe kom ik daar zo op? Je gaat zaterdagavond nog even naar de Albert Heijn, en je hoort daar muziek. En ik hoorde daar een lied van Roxette, wat nogal bleef hangen. Dus ik besloot het thuis eens op te zoeken. Hier is 'ie:

Roxette - Fading Like A Flower

Een prachtige klassieker in de popmuziek!

Ze hebben meer prachtnummers gemaakt. Hier nog een paar:
Listen to your heart
The look
Joyride
How do you do
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 22 dec 2015 08:44

Katlheen schreef:Of Too Much Love Will Kill You....om de stemming te verhogen :-oo
Boekenlezer schreef:Als ik me goed herinner, had dat vooral met het overlijden van Freddie Mercury aan aids te maken.

Vast niet, want er is een door Mercury gezongen versie in omloop (stond op Made in Heaven als ik me niet vergis)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Katlheen » 22 dec 2015 14:46

@Boekenlezer en StillAwake:

De versie met Freddie Mercury op vocals staat inderdaad op het album Made in Heaven. Een titel overigens van een nummer wat door Freddie solo is gemaakt, van zijn plaat Mr. Bad Guy.
De achtergebleven leden hebben van dat nummer een remake gemaakt, een stuk "heavier" dan het origineel. Op de plaat uit 1995 staat ook nog "I was born to love you", ook een remake van een Freddie solo. Ook een versie met beduidend meer gitaar:-) (en een nummer wat ik heb laten draaien op het gemeentehuis bij ons trouwen).

Nog even terug naar Too much love will kill you. Dat heeft niets met het overlijden van Freddie te maken. Maar zo zijn er meer nummers, de niet geïnformeerde luisteraar is ervan overtuigd dat "who wants to live forever" ook over de ziekte en dood van Freddie zou gaan. Er zijn zelfs knuppels te vinden die roepen dat hij het op zijn sterfbed heeft geschreven en heeft ingezongen....(hoe hij het dan live in 1986 heeft kunnen zingen voor een uitverkocht Wembley blijft dan een mysterie:-). Zelfs Bohemian Rhapsody zou over zijn ziekte gaan. Alleen wist men in 1975 nog niets over Aids.....

Too much love will kill you is geschreven door onder andere Brian May, en gaat over zijn eigen echtscheiding. Heeft niets te maken met de ziekte en dood van Freddie.
Pas bij de albums uit 1989 en 1991 kan je wat zeggen over teksten die over de ziekte en dood van Freddie gaan.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 22 dec 2015 15:31

Katlheen schreef:@Boekenlezer en StillAwake:

De versie met Freddie Mercury op vocals staat inderdaad op het album Made in Heaven. Een titel overigens van een nummer wat door Freddie solo is gemaakt, van zijn plaat Mr. Bad Guy.
De achtergebleven leden hebben van dat nummer een remake gemaakt, een stuk "heavier" dan het origineel. Op de plaat uit 1995 staat ook nog "I was born to love you", ook een remake van een Freddie solo. Ook een versie met beduidend meer gitaar:-) (en een nummer wat ik heb laten draaien op het gemeentehuis bij ons trouwen).

Nog even terug naar Too much love will kill you. Dat heeft niets met het overlijden van Freddie te maken. Maar zo zijn er meer nummers, de niet geïnformeerde luisteraar is ervan overtuigd dat "who wants to live forever" ook over de ziekte en dood van Freddie zou gaan. Er zijn zelfs knuppels te vinden die roepen dat hij het op zijn sterfbed heeft geschreven en heeft ingezongen....(hoe hij het dan live in 1986 heeft kunnen zingen voor een uitverkocht Wembley blijft dan een mysterie:-). Zelfs Bohemian Rhapsody zou over zijn ziekte gaan. Alleen wist men in 1975 nog niets over Aids.....

Too much love will kill you is geschreven door onder andere Brian May, en gaat over zijn eigen echtscheiding. Heeft niets te maken met de ziekte en dood van Freddie.
Pas bij de albums uit 1989 en 1991 kan je wat zeggen over teksten die over de ziekte en dood van Freddie gaan.

Who wants to live forever heft Mercury niet eens geschreven.
'T is van May...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Katlheen » 22 dec 2015 16:09

Precies, dat weet men dan niet eens. En het is geschreven voor de film Highlander. May wist niet eens dat Mercury ziek was, dat wist de man zelf niet eens (hoewel hij wel een vermoeden had dat hij "iets" onder de leden had).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Boekenlezer » 23 dec 2015 18:48

Over geruchten die onwaar zijn, gisteren zat ik eens te lezen over KISS. Ik mijn jeugd heb ik daarvan gehoord dat dat stond voor Knights in Service of Satan. (Ik meen me zelfs te herinneren dat dat in de Visie [EO tv/radiogids] stond, met een foto van de band erbij.) Maar het artikel op Wikipedia ontzenuwt dit een beetje. Er zat ook een link bij naar deze pagina: Issue #5: "The Urban Legends of KISS".

Wat Roxette betreft: ik heb de CD's Look sharp! en Joyryide vandaag besteld. Ik ben benieuwd of die morgen inderdaad aan komen, zoals beloofd is. We zullen zien.
Dat is toch wel een aardige methode, op YouTube luisteren of je het wat vindt, en dan een koopbeslissing maken. Die albums staan namelijk compleet op YouTube.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 24 dec 2015 08:44

Boekenlezer schreef:Over geruchten die onwaar zijn, gisteren zat ik eens te lezen over KISS. Ik mijn jeugd heb ik daarvan gehoord dat dat stond voor Knights in Service of Satan. (Ik meen me zelfs te herinneren dat dat in de Visie [EO tv/radiogids] stond, met een foto van de band erbij.) Maar het artikel op Wikipedia ontzenuwt dit een beetje. Er zat ook een link bij naar deze pagina: Issue #5: "The Urban Legends of KISS".

Wat Roxette betreft: ik heb de CD's Look sharp! en Joyryide vandaag besteld. Ik ben benieuwd of die morgen inderdaad aan komen, zoals beloofd is. We zullen zien.
Dat is toch wel een aardige methode, op YouTube luisteren of je het wat vindt, en dan een koopbeslissing maken. Die albums staan namelijk compleet op YouTube.

Over datzelfde KISS wordt ook moeilijk gedaan vanwege de dubbele s aan het eind van de naam.
Dat deed (in de oorspronkelijke versie van het bandlogo) teveel denken aan de SS.
Dat zowel de zanger als de bassist joods waren werd voor het gemak maar even vergeten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Katlheen » 24 dec 2015 10:39

Er zijn wel meer van die broodje aap verhalen.

AC/DC zou ook staan voor Anti Christ/Death to Christ.

NAF NAF kleding werd verboden onder christenen, want NAF zou staan voor New Age Foundation.

Tja, als je nogal goedgelovig bent, geloof je echt alles wat in jouw straatje zou kunnen passen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Katlheen » 24 dec 2015 10:40

Wat betreft muzikale ontdekkingen, momenteel luister ik veel naar de Italiaanse zangeres Emma Marrone! Ik ga toch steeds meer overwegen om een cursus Italiaans te gaan doen!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Boekenlezer » 24 dec 2015 14:08

Katlheen schreef:AC/DC zou ook staan voor Anti Christ/Death to Christ.

De versie die ik gehoord heb, is: Anti Christ/Devel Children.

Nou kan dat onwaar zijn, maar een onschuldige band lijkt AC/DC mij nou bepaald niet. Als ik denk aan titels als Highway to hell en Hells bells. Die eerste is dan misschien nog wel aardig toepasselijk voor velen in onze seculiere cultuur, maar ik zing het niet graag mee. Behoorlijk duistere teksten kom je bij ze tegen! 8-[
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor Boekenlezer » 24 dec 2015 14:24

Katlheen schreef:Wat betreft muzikale ontdekkingen, momenteel luister ik veel naar de Italiaanse zangeres Emma Marrone! Ik ga toch steeds meer overwegen om een cursus Italiaans te gaan doen!

Van de italianen weet ik er wel wat te noemen! Hier twee prachtige klassiekers:
Morandi Ruggeri Tozzi - Si può dare di più
Franco Battiato & Alice I TRENI DI TOZEUR

Het beluisteren van italiaanstalige muziek was voor mij ook de trigger om die taal te gaan leren.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor oekaboeka » 28 jan 2016 02:41


Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor _Sjors_ » 28 jan 2016 09:36

oekaboeka schreef:https://www.youtube.com/watch?v=5yXQJBU8A28

chill nummer :)


Dat nummer ken ik van lang geleden. Althans het origineel. Tracy Chapman, ze heeft nog meer mooie nummers. She's still alive and singing btw. Swingende dame met een gitaar, topper!

https://www.youtube.com/watch?v=uTIB10eQnA0
https://www.youtube.com/watch?v=yxQHIIdB6FU
https://www.youtube.com/watch?v=w3PX267 ... ood5UKEIht

Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor mona » 01 mar 2016 14:22

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Muzikale ontdekkingen

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2016 12:54

Prachtig...
Zat zojuist met tranen in mijn ogen naar dit nummer te luisteren...
https://www.youtube.com/watch?v=5HcLGEacaWU
Exact hoe ik me voel...

No one truly has the answers
Every day
I struggle through it once more
Keep things bottled up
Never speaking my mind
Misinterpreted
I'm doing just fine

Every day I
Put a brave face on
Serves me well
Feeling helpless
Facing it alone
Hard to tell
That I
Can't change who I am
How I feel
There's no end

I have done
What you asked of me
Leaves me nothing to live for

Coming undone
Way too high a price
I should pay
You keep your pride
While I die inside
Every day
No I
Can't lie anymore
Won't pretend
I've done
All I can

You can't imagine
The hell I'm going through
Not asking you to save me
I'm too far from Heaven

Nothing you can do
To change me
But accept me
As I am
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten