Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
alex213
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 mei 2005 18:47
Locatie: ijsselmuiden
Contacteer:

Berichtdoor alex213 » 02 feb 2008 17:03

persoonlijk kan ik het nooit rijmen dat dhr. M.W. Smith zo onvoorwaardelijk achter dhr. G.W. Bush blijft staan.
Maar goed, dan komen we op een politieke discussie, en dat is hier niet de plaats voor...
"there's no glory in succes
there's no hope in possession
there's no beauty in beauty
there's no love in emotion"
- Today Forever -

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 02 feb 2008 17:20

alex213 schreef:persoonlijk kan ik het nooit rijmen dat dhr. M.W. Smith zo onvoorwaardelijk achter dhr. G.W. Bush blijft staan.
Maar goed, dan komen we op een politieke discussie, en dat is hier niet de plaats voor...
:biggrin:

Aletta
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2008 15:00

Berichtdoor Aletta » 03 feb 2008 20:16

alex213 schreef:persoonlijk kan ik het nooit rijmen dat dhr. M.W. Smith zo onvoorwaardelijk achter dhr. G.W. Bush blijft staan.
Maar goed, dan komen we op een politieke discussie, en dat is hier niet de plaats voor...
Tja, het komt helaas wel eens voor dat mensen, ook christenen, een andere politieke overtuiging hebben dan jij. Waarom MWS dan meteen een 'vervelend, nationalistisch Amerikaans kereltje' is, snap ik nog steeds niet.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 04 feb 2008 10:47

Ik ken Dubya Smith nauwelijks, dus ik wil hem ook nergens van beschuldigen. Zelf zou het mij wel verbazen als hij ánders blijkt te zijn dan die talloze Amerikaanse tv-preachers & gospelartiesten die er altijd zo heel erg overtuigd van zijn dat God aan hun kant staat, en die Amerika nog altijd zien als God's Own Country en bij elk probleem in Europa schreeuwen: You see, that's why we left Europe...

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 04 feb 2008 11:58

JialiKelly schreef:
Ness schreef:Om maar weer verder te gaan.. iemand al eens gehoord van Ayreon?

Ik ben vooral erg gecharmeerd van het project 'the human equation' (daar komt het lied van de link ook vandaan). Er zingen diverse zangers mee.. oa. James LaBrie (DT). Irene Jansen zingt erg goed, by the way :), net als Marcela Bovio. Twee artiesten die ik nog niet kende.. :)


We hebben de nieuwe cd besteld :) Fijn ja.


w00t, de cd's zijn erg fijn.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Rick_loves_music
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2008 01:25

De heer Smith

Berichtdoor Rick_loves_music » 10 feb 2008 01:30

alex213 schreef:persoonlijk kan ik het nooit rijmen dat dhr. M.W. Smith zo onvoorwaardelijk achter dhr. G.W. Bush blijft staan.
Maar goed, dan komen we op een politieke discussie, en dat is hier niet de plaats voor...


Tijdens zijn "worship"-tour was ik meegegaan met mijn vrouw, naar Arnhem, waar hij overdag een kort optreden had op de EO-jongerendag. Ik moet zeggen dat mijn beeld over hem bevestigd werd: dankzij hem denken veel mensen dat christenen continu blij zijn...

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 10 feb 2008 12:56

:D

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 11 feb 2008 09:35

Mijn muzikale ontdekking:

Jazz

Zo nu en dan luisterde ik een beetje Jazz, maar had geen zin om me er in te verdiepen. Het kon me vaak ook niet lang genoeg boeien. De laatste tijd echter nam ik de tijd ervoor en luisterde ik het steeds vaker. Ik leerde ook artiesten kennen die bij mijn smaak paste. Ik vind vooral de jazz gaaf uit de jaren '20 - '40. Schitterende opname's waar je als het ware de woest swingende negers op gitaren hoort tokkelen en dat in combinatie met krakende piano's, gierende saxofoons en holle drums. Hoe meer je het luistert, hoe meer je tot de conclusie komt dat de populiaire muziek Jazz als fundament heeft. Sommige saxofoonloopjes zouden zo in een dance of rock plaat kunnen. Voorals als je een goede jazzplaat 's avonds in de schemer luistert geeft dat een fijn gevoel.
Auf Wiedersehen!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 11 feb 2008 21:05

Welke artiesten beluisterde je Lindeman? Ik ken Louis Armstrong en Mahalia Jackson, uit die tijd. Verder Miles Davis en ik heb de laatste tijd af en toe Thelonious Monk gedraaid, maar die komen uit een wat latere periode. Jazz en Blues waren in de vooroorlogse jaren ook wat directer verwant dan nu het geval is, vermoed ik.
Jazz heeft niet echt mijn hart, tot nu toe (wel jazzy figuren als Tom Waits of Norah Jones enzo), ik vind de muziek wel mooi, maar ik ben echt een liedjesman en dat mis ik vaak in de jazz. Jazz gaat toch vooral om het muzikale, en het liedje is dan het ondergeschoven kind - also mein vooroordeel. Maar ik kan het mis hebben - en ik heb het graag mis, dus als je een geniale zanger/liedjessmid hebt, hoor ik het gaarne :wink:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 feb 2008 23:20

Het hangt er natuurlijk wel enigszins vanaf welke definitie van 'liedje' je hanteert. Wat is je definitie van 'liedje' Gio?

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 11 feb 2008 23:38

Pooh, da's n lastige. Meestal draait een stuk muziek om een lied, Een lapje text, in wat voor vorm dan ook, maar dat de luisteraar iets wil zeggen. In de jazz is dat tamelijk losgelaten, ik heb niet het idee dat een zanger/zangeres in een jazzband de belangrijkste persoon is, wel om er mooi uit te zien en de band een gezicht te geven, maar niet muzikaal. De muziek ondersteunt niet in eerste instantie de tekst, de muziek wil iets zeggen (vandaar al die bizarre titelnummers in de jazz), en de zanger/het lied zelf is gewoon een onderdeel van het instrumentarium.

Tot nu toe heb ik gewoon nooit een jazz-zanger(es) betrapt op het maken van mooie liederen, die iets meer zinvols hebben dan I love you-varianten. Wel bij jongere artiesten als Wouter Hamel, Norah Jones, Bubblé, maar die laten zich dan ook meer aanleunen tegen pop/country. Ik heb het voor de duidelijkheid niet over vocalisten - die zijn er genoeg in de jazz, en ook hele goeie- ik doel enkel op goede songs.

Overigens is mijn idee geen waardeoordeel. Een goede solist (Miles davis bijvoorbeeld) weet een stuk spannend genoeg te maken zonder daar nu direct zang aan toe te voegen. Maar persoonlijk hecht ik sterk aan een goed lied en een goede vertolker, alwaar het instrumentarium omheen is gebouwd. I.p.v. andersom.

Een definitie van lied durf ik niet echt te geven.

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 12 feb 2008 00:49

Jongen, wanneer ga je nou eens van muziek houden in plaats van rijmpjes met een melodietje 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 12 feb 2008 08:37

Juist Giootje. Wie heeft het nu toch over liedjes terwijl je tabula rasa nog volgeschreven kan worden met zoveel anders moois. 8)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 feb 2008 11:13

Weer een leuk, catchy Brits bandje: http://www.myspace.com/thedisplacements

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 12 feb 2008 12:24

leclerc, Gersh, een lied kan de wereld veranderen, heb toch wat meer geloof! Zoals Townes dat al placht te zeggen; 'ik vind een lied geslaagd als ik er een mensenleven mee heb gered.' :P
Pärt is heel bizonder leclerc, ik heb dat stuk een aantal keer gedraaid. Louterende muziek; ik dien geloof ik eens de tijd te nemen Pärt wat beter te leren kennen. (Ik meen dat hij ook heel veel volksmuziek in zijn stukken heeft verwerkt, zoiets vind ik altijd interessant).
@ kurtyo: na een half uur klassiek is dat bandje toch wel een aangename verfrissing. :wink:


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten