Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 apr 2008 13:48

Er staat een sampletje van Diesel Disko online: www.myspace.com/dieseldisko Ik ben benieuwd wat het gaat worden...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2008 07:37

http://www.myspace.com/joyside

Punk uit Peking. Denk aan The Clash en Iggy & The Stooges.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 15 apr 2008 10:13

Die Beijing-eenden zijn best okay. Wel wat loom voor punkrock misschien? Ik vind het iig wel lekker klinken. Die zanger heeft een heel fijne stem maar mag af en toe nog wel wat aan z'n dictie schaven.

Wat is de visie van de dudes op Joanna Newsom?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 15 apr 2008 11:31

Ik dacht even dat ze een raar stemmetje opzette, maar dat blijkt dus haar echt stem te zijn. Ik vind er weinig aan. Wanneer ze praat heeft ze wel een lief stemmetje overigens, dat terzijde.
Auf Wiedersehen!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 15 apr 2008 11:48

:mrgreen:

Ik vind het heel mooi, dit soort (freak)folk. Wel mist haar stem soms wat warmte. Maar in dit nummer Sadie klinkt haar stem zowel als een krolse kat (begin) tot bijna een heel lief meisjesstemmetje.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2008 12:19

Giovannino schreef:Die Beijing-eenden zijn best okay. Wel wat loom voor punkrock misschien? Ik vind het iig wel lekker klinken. Die zanger heeft een heel fijne stem maar mag af en toe nog wel wat aan z'n dictie schaven.

Het is idd redelijk laidback soms, maar punk hoeft niet perse opgefokt te zijn. Vooral de stem doet me aan The Clash denken.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 apr 2008 13:02

The Clash is ook niet bepaald altijd opgefokt, en soms heerlijk laidback.

Overigens, Gio, ik vind die hele Joanna Newsom maar niets, vooralsnog. Ik heb ooit haar plaat geluisterd - of een plaat van haar in ieder geval - en het raakt me totáál niet. Daarbij vind ik haar ook nog eens vervelend zoet overkomen, zowel op foto's, in haar muziek als in interviews... Gemaakte en gezochte troep, vooralsnog dan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2008 13:03

Hehe, kurt gooit er nog maar eens een mening tegenaan. :mrgreen:

Ik vind Joanna Newsom op z'n tijd best te pruimen. Je moet even aan de stem wennen, maar er zitten wel degelijk mooie liedjes tussen.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 15 apr 2008 13:28

kurtyo schreef:The Clash is ook niet bepaald altijd opgefokt, en soms heerlijk laidback.

Overigens, Gio, ik vind die hele Joanna Newsom maar niets, vooralsnog. Ik heb ooit haar plaat geluisterd - of een plaat van haar in ieder geval - en het raakt me totáál niet. Daarbij vind ik haar ook nog eens vervelend zoet overkomen, zowel op foto's, in haar muziek als in interviews... Gemaakte en gezochte troep, vooralsnog dan.

Het is een dromerig typje, maar 'zoet'? :P
Nee, ik geef je dit keer op geen enkel punt gelijk, waarde kurtyo. Mij pakt ze wel, samen met haar friends Alela Diane, Mariee Sioux, Cocorosie, Banhart.
Gezocht is deze shit erg; gemaakt? lijkt me van niet.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 15 apr 2008 13:49

Nogmaals een aantal nummers gekeken maar ze wekt bij mij een heftig gevoel van irritatie op.

Next! 8)
Auf Wiedersehen!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 apr 2008 14:11

Brother Firetribe van de heerlijke edoch clichematige hardrock (denk een beetje aan REO Speedwagon en Europe) de gitarist speelt ook in Nightwish volgens mij :)

http://www.myspace.com/brotherfiretribe

Ik denk dat de meeste mensen het nummer 'two minds, one soul' van Sonata Arctica wel kennen, dat is dus een cover van Vanishing Point die eindelijk een nieuw album hebben uitgebracht. Het is catchy progressive-power metal.

http://www.myspace.com/vanishingpointofficial
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 15 apr 2008 14:41

Raido schreef:Ik denk dat de meeste mensen het nummer 'two minds, one soul' van Sonata Arctica wel kennen, dat is dus een cover van Vanishing Point die eindelijk een nieuw album hebben uitgebracht. Het is catchy progressive-power metal.

http://www.myspace.com/vanishingpointofficial
Mmm, ik vind het gehalte 'progressive' bijzonder laag.
De drummer drumt irritant hetzelfde deuntje.
Misschien een kenmerk van 'metal'?

Next. 8)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 15 apr 2008 18:26

Giovannino schreef:
Wat is de visie van de dudes op Joanna Newsom?

Tja, er zijn maar weinig dudettes te bekennen die muzikale mening hebben. 8)

Ik vind Joanna maar een naar stemmetje hebben. Harp en een goed stemgeluid doet mij eerder denken aan Loreena mc Kennit voor de LOTR fans
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

André

Berichtdoor André » 15 apr 2008 18:41

Giovannino schreef::mrgreen:

Ik vind het heel mooi, dit soort (freak)folk. Wel mist haar stem soms wat warmte. Maar in dit nummer Sadie klinkt haar stem zowel als een krolse kat (begin) tot bijna een heel lief meisjesstemmetje.
Vind je, ik vind dat ze redelijk harp speelt, maar zingen kan ze niet.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 15 apr 2008 18:46

Ja, waarom reageren hier eigenlijk vrijwel nooit dames?
Auf Wiedersehen!

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”