Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2008 19:43

Rope schreef:Btw: nog iemand die 20mrt naar StellarKart in Tivoli gaat? Ik denk dat ik me daar 'oud' ga wanen :lol: . En iemand bij TheGentlemen geweest (25jan-TivoliDeHelling)? Ik heb genóten :).

Neen. Ik heb ze op flevo gezien en het was best leuk maar ik kan me wel vinden in Kurtyo's kritiek:
kurtyo schreef:Ik vind The Gentlemen te gelikt. Stellar Kart heb ik gerecenseerd ooit. Wel grappig, maar niet meer dan dat. Ook te gelikt en te gemaakt 'hip'. Is dat overigens niet de Flevo kick-off? (Daar ga ik sowieso niet heen. ;-))

Het valt me op dat bij veel christelijke bands het gehalte 'geliktheid' erg hoog is, jammergenoeg.
Volgens mij staat Stellar Kart (nog) niet op de Flevo kick-off :)

En verder: hoi, ik ben wat ze noemen 'nieuw' hier 8-[ :wink:.

Welkom, stadsgenoot ;)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2008 19:58

Oh, wat ik nu helemaal ontopic was vergeten te typen:

Mijn broer heeft me een ipod-shuffle gegeven en die alvast vol met muziek gezet. Ik kende er al veel van, maar er staan ook veel voor mij onbekende nummers op die wel relaxed zijn :) Mijn ontdekkingen van nu zijn o.a.:
Wilco, Jeff Alexander, Keith Caputo, Silence is Sexy, Alice in Chains, audiotransparent, Beck, The Bees, Bettie Serveert, Bodeans, Chris Isaak, Damian Marley (zoon van? Het klinkt wel zo :P), Gogol Bordello (hilarisch!), Guster, Hooverphonic, Iron & wine, Kubb, Nick Drake, Nickel Creek, The Notwist, Oi-Va-Voi, Pixies, Posies, The Roots, Snow Patrol, Soundgarden, Sparklehorse..

Van sommige bands had ik wel gehoord, of zelfs een paar nummers beluistert, maar echt goed kende ik ze niet. Nu ken ik ze nog niet goed, maar ik denk dat ze het ontdekken waard zijn 8)

En ik heb Spinvis, Yonderboi, Suzanne Vega, Skik, Motorpsycho, Radiohead, Leonard Cohen, Daniel Lanois, en I Am Kloot weer herontdekt; ik heb er weer erg van genoten :)

Rope
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rope » 26 feb 2008 20:48

Wel ken ik de jongen die de cd opgenomen heeft vrij goed. (Een oud-klasgenoot.) Martijn: www.myspace.com/martijndoolaard (fijne muziek van zijn nieuwe band Diesel Disko!)

Ha! Per ongeluk ook nog wat meegekregen van zijn vorige project: Outsmarted? Daar waren we thuis wel even gecharmeerd van :). En ach, eilandgenootjes die een band beginnen kunnen meestal wel wat aandacht&support gebruiken :p.
- i know You stay true when my world is false - MuteMath

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 feb 2008 09:43

Outsmarted vond ik wat gewoontjes, maar zeker niet slecht. Dat album van ze is helemaal niet slecht - op hier en daar wat misstapjes na.

Outsmarted heb ik meegekregen vanaf het allereerste begin - ik was zelfs bij de allereerste show. Hij zat toen nog bij me in de klas (of misschien net niet meer).

Hippieblijhoofd schreef:Wilco, Jeff Alexander, Keith Caputo, Silence is Sexy, Alice in Chains, audiotransparent, Beck, The Bees, Bettie Serveert, Bodeans, Chris Isaak, Damian Marley (zoon van? Het klinkt wel zo ), Gogol Bordello (hilarisch!), Guster, Hooverphonic, Iron & wine, Kubb, Nick Drake, Nickel Creek, The Notwist, Oi-Va-Voi, Pixies, Posies, The Roots, Snow Patrol, Soundgarden, Sparklehorse..

Wilco vind ik wel vet. Keith Caputo ook (hij is ook zanger van de metalband Life Of Agony). Silence is Sexy is een van de beste Nederlandse bands van dit moment. Alice in Chains is leuke (grunge) rockband. Audiotransparent vind ik ook wel aardig. Bettie Serveert is ook een erg goede Nederlandse band. Gogol Bordello is super (download ook eens Shantel!). Hooverphonic: tsja, België, need I say more? Iron & Wine vind ik wel oké. Kubb is tof. Nick Drake is geniaal: schandalig dat je hem nog niet (echt) kende. Pixies vind ik redelijk. The Roots zijn supergaaf. Snow Patrol ben ik op uitgekeken. Soundgarden is tof. Sparklehorse ook. The Notwist en Nickel Creek vind ik niet echt geweldig. Posies vind ik wel weer tof. :-) Goed... Genoeg commentaar. Mijn laatste ontdekking - of beter: herontdekking: Laibach. Ik kende ze wel, maar heb er lang niet naar geluisterd. Ik vind het super. Verder: Mozarts Requiem (zó mooi).

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 feb 2008 19:01

Kurt jongen, alsof de hele wereld zit te wachten op jouw mening over alle bandjes.. :puh:

Mijn laatste ontdekkingen: Get Well Soon en Black Mountain.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 feb 2008 21:32

Nee, waarschijnlijk niet, maar ik vind het wel héérlijk om mijn mening te geven. :)~]

Wat doe jij hier eigenlijk, vieze afvallige. ;-)

Laatste ontdekking: 65daysofstatic (herontdekking)... Ik vond ze goed, maar ik vind ze nu echt geweldig. :-)

Overigens, dat geldt ook voor Red Sparrows (alleen de songtitels al verdienen een award).

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 feb 2008 22:21

Aragorn schreef:Kurt jongen, alsof de hele wereld zit te wachten op jouw mening over alle bandjes.. :puh:

Ik zit wel te wachten op jouw mening over al dit soort bandjes 8)

WB btw ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2008 08:38

Red Sparrows is heerlijk :)

@Hippie: The Roots zijn erg leuk de rest... tja ach, ik weet ongeveer wat jij leuk vind ;) Het gros kan ik goed aanhoren, maar zelf luister ik dat soort dingen niet erg snel (Oi Va Voi als uitzondering).

Mijn top 10 de laatste week zijn allemaal tips:
The Deserts of Traun, East West Blast Test, Stinking Lizaveta, Orthrelm, Saattue, Swallow the Sun, Eluveitie, Buckethead, Trephine, té

Het meest is experimentele/instrumentale muziek. Uitzonderingen: Saattue, Swallow the Sun (doom), Eluveitie (folk)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 28 feb 2008 09:48

Aragorn schreef:Kurt jongen, alsof de hele wereld zit te wachten op jouw mening over alle bandjes.. :puh:

jij hier :shock:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 28 feb 2008 23:33

@ Hippie: jouw broer moet een zeer fijne kerel zijn... In aanvulling op kurtyo: Nickel Creek is wél heel tof, alleen blijven ze veel te veel nog steken in poppy- of te traditionele bluegrass. De toekomst zal uitwijzen of Chris Thile (brein achter) ster in Rootsland wordt of niet.
@ Raido: Eluveitie ken ik via Floefloe, enneeeh... 't is heel af en toe best lekker :mrgreen:
@ Ara: lal niet, kurtyo's mening is een zeer betrouwbare graadmeter. Ongeveer op hetzelfde niveau als de jouwe imho :P Get well soon heb ik ontelbare malen gedraaid, wát een fijne plaat. Die prelude ("rest now weary head, you will get well soon") is therapeutisch... :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 feb 2008 11:02

kurtyo schreef:Nee, waarschijnlijk niet, maar ik vind het wel héérlijk om mijn mening te geven. :)~]

Ja, da's ook weer zo. Toevallig vind ik het ook héérlijk om vervolgens mijn mening over jouw mening te geven, maar dat is natuurlijk met persoonlijk bedoeld. 8)

Maargoed, als hippie het dan toch perse wil weten:

Silence is Sexy is oké, Damian Marley is idd De Zoon Van, maar toch net iets minder, Gogol Bordello is vet (Start Wearing Purple!), Hooverphonic ook uiteraard, alhoewel de laatste plaat wat tegenviel, Iron & Wine is zeer aangenaam, Nick Drake mag er ook zijn, Pixies is wel lekker en Snow Patrol vind ik nogal overrated, maargoed er zitten best een paar leuke liedjes. bij.

@Giovannino: ik ook van jou, jongen. 8)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 29 feb 2008 13:53

Jammer dat zo'n lange lijst bandjes altijd weer een grote adjectieve armoede aan het licht doet komen 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 29 feb 2008 14:19

Gershwin schreef:Jammer dat zo'n lange lijst bandjes altijd weer een grote adjectieve armoede aan het licht doet komen 8)

:mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 29 feb 2008 15:16

Overigens, jongens, allemaal Eraser van Thom Yorke luisteren. Heerlijke elektronische uitbijter van de Radiohead-frontman.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 feb 2008 15:31

Gershwin schreef:Overigens, jongens, allemaal Eraser van Thom Yorke luisteren. Heerlijke elektronische uitbijter van de Radiohead-frontman.
Ik vond het oprecht lelijke muziek :)

En néé ik heb geen hekel aan electronische muziek...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”