Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 21 feb 2008 13:59

Ik heb even naar die band gekeken, behalve dat de naam an sich misschien wat vreemd in de oren klinkt zie ik niet echt een groot probleem, zeker nadat ik de wikipedia-site over de band heb gelezen. Ik kan me overigens voorstellen dat je dit bandje niet helemaal binnen het reformatorische sfeertje vindt passen, maar smaken verschillen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 21 feb 2008 19:03

Emiliana Torrini op Fabchannel!! heel mooi concert. Persoonlijk vind ik haar één van de mooiste vrouwelijke vocalen.

http://www.fabchannel.com/emiliana_torrini_concert
Auf Wiedersehen!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 feb 2008 10:32

Emiliana Torrini is lief, ont-zet-tend lief :wink:

Mijn favoriete vocaliste is nog steeds Natalie Merchant. Warme, zoete stem, breekbaar, die af en toe ook ijselijk scherp kan zijn. Ze gaat soms ook op een vrije manier met de klanken van woorden om: golden wordt goldèn, en niet goldun; als ze vindt dat dit de song ten goede komt. http://www.youtube.com/watch?v=wCVIHB7z ... re=related
Topicje openen met een top 5 van ieders favoriete vocalisten? :roll:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 feb 2008 10:38

*hoopt eindelijk wat te posten wat Kurtyo niet kent*

Die Melktert Kommissie
http://www.myspace.com/melktert
Jeffersbaai-pop in het Afrikaans
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 22 feb 2008 10:55

Overigens is mijn favoriete mannelijke stem die van Maxi-Jazz van Faithless en dan niet op muziekgebied; Peter O' Toole. Dat is ook nog een droomwens van mij. Een track maken met de stem van Peter O' Toole. 8)

Dat terzijde....
Auf Wiedersehen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 feb 2008 11:32

Dan doe je dat toch gewoon?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 feb 2008 11:46

Dat is toch niet zo problematisch? Of heb je geen lijn ingang op je computer? Desnoods met een omweggetje dvd afspelen -> line out -> versterker -> mic ;)

Of anders : http://www.extradvd.nl/html/dvd2audio.htm DVD Audio Ripper RAAAH
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 feb 2008 12:04

Nee Raido, dat bandje kende ik nog niet. ;-)

Ik heb ze al eerder getipt, maar bij dezen nogmaals: Stairs To Nowhere. Ik vind ze echt erg goed. Link naar de MySpace: www.myspace.com/stairstonowhere

Ze staan ook op Fabchannel: http://www.fabchannel.com/stairs_to_nowhere_concert

Serieus erg de moeite waard: goede muzikanten, leuke songs, leuke inspiratiebronnen (Charles Dickens, Tom Waits en Lagavulin (schotse islay whisky)) en redelijke teksten.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 23 feb 2008 01:21

kurtyo schreef:Ik wil nogmaals Godspeed You! Black Emperor aanraden aan hen die deze geweldige postrockband nog niet kennen. De korte link weet ik niet, maar hier: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... 2bb4837518

Het klinkt tot nog toe wel aardig. Subtiele muziek.

*luistert momenteel Sleep Edit*

Rope
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rope » 25 feb 2008 17:32

Hmmm, de bands die ik de laatste paar pagina's langs zie komen doen me denken aan een zeker figuur op m'n studentenvereniging. Sommige mensen halen echt van overal en nergens nieuwe bandjes :D.
Mooi dat StairsToNowhere hier ook al wat bekendheid geniet. Wat vinden jullie van 'Catwalks on the Moon'?
Mijn laatste 'ontdekking' is Ivoryline (met gelijknamige myspace). Ik ben wel voor bands met lichte CSLewis-invloeden (Wavorly ed). Zo ook deze heren. Fijne muziek met fijne teksten.
Ach, en de verzamelalbums van Tooth&Nail mag ik ook graag horen :). Zo kwam ik op die van 2006 bands als Discover America en Terminal tegen.

Btw: nog iemand die 20mrt naar StellarKart in Tivoli gaat? Ik denk dat ik me daar 'oud' ga wanen :lol: . En iemand bij TheGentlemen geweest (25jan-TivoliDeHelling)? Ik heb genóten :).

En verder: hoi, ik ben wat ze noemen 'nieuw' hier 8-[ :wink:.
- i know You stay true when my world is false - MuteMath

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 feb 2008 18:25

Rope schreef:Hmmm, de bands die ik de laatste paar pagina's langs zie komen doen me denken aan een zeker figuur op m'n studentenvereniging.

Wie is die figuur? 8)

Sommige mensen halen echt van overal en nergens nieuwe bandjes :D.
Mooi dat StairsToNowhere hier ook al wat bekendheid geniet. Wat vinden jullie van 'Catwalks on the Moon'?

Als je een beetje rondkijkt op internet, netwerkt, wat contacten opdoet en wat luistert hier en daar en af en toe wat verder klikt op internetpagina's, ontdek je al snel nieuwe muziek. En soms moet je gewoon dingen downloaden of kopen die je helemaal niet kent.
Stairs To Nowhere is best een leuke band. De cd ga ik binnenkort bestellen. 'Catwalks on the Moon' is een vet nummer, maar eigenlijk vind ik alle nummers die ik van ze ken wel de moeite waard.

Mijn laatste 'ontdekking' is Ivoryline (met gelijknamige myspace). Ik ben wel voor bands met lichte CSLewis-invloeden (Wavorly ed). Zo ook deze heren. Fijne muziek met fijne teksten.

Ik zal eens kijken vanavond of straks.

Ach, en de verzamelalbums van Tooth&Nail mag ik ook graag horen :). Zo kwam ik op die van 2006 bands als Discover America en Terminal tegen.

Tooth & Nail was erg vet ja. Tegenwoordig hebben ze best nog een aantal vette bands, maar het gaat wel achteruit. :-(

Btw: nog iemand die 20mrt naar StellarKart in Tivoli gaat? Ik denk dat ik me daar 'oud' ga wanen :lol: . En iemand bij TheGentlemen geweest (25jan-TivoliDeHelling)? Ik heb genóten :).

Ik vind The Gentlemen te gelikt. Stellar Kart heb ik gerecenseerd ooit. Wel grappig, maar niet meer dan dat. Ook te gelikt en te gemaakt 'hip'. Is dat overigens niet de Flevo kick-off? (Daar ga ik sowieso niet heen. ;-))

En verder: hoi, ik ben wat ze noemen 'nieuw' hier 8-[ :wink:.

Welkom. :-)

Rope
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rope » 25 feb 2008 19:13

kurtyo schreef:Wie is die figuur? 8)

Ben je bekend in het GKV-wereldje? Ik tot een paar jaar geleden geenszins, maar m'n netwerken lopen al aardig :lol:. De bedoelde figuur spamt de verenigingssite echt zo ontzettend met z'n nieuwe belevingen. Wel grappig. Eigen site (http://www.geer.nu) met muziek enzo. Muziekfreak, om het kort te houden :).

Als je een beetje rondkijkt op internet, netwerkt, wat contacten opdoet en wat luistert hier en daar en af en toe wat verder klikt op internetpagina's, ontdek je al snel nieuwe muziek. En soms moet je gewoon dingen downloaden of kopen die je helemaal niet kent.

Klopt. Meestal heb ik geen zin om daar m'n tijd in te steken. Maar zo af en toe... Vaak pik ik ook bands op na het lezen van recensies op sites als jesusfreakhideout.com. Hokje of niet, ik vind vaak wel wat nieuws via hun reviews.

Stairs To Nowhere is best een leuke band. De cd ga ik binnenkort bestellen. 'Catwalks on the Moon' is een vet nummer, maar eigenlijk vind ik alle nummers die ik van ze ken wel de moeite waard.

Ik ken nog niet veel meer dan wat op hun myspace staat. Een van de bandleden (Bram) is een jaargroepsgenootje van me. Vandaar dat ik wel veel van het promotieproces meegekregen heb ;). Optredens in kleine, knusse cafés in Utrecht enzo.

Tooth & Nail was erg vet ja. Tegenwoordig hebben ze best nog een aantal vette bands, maar het gaat wel achteruit. :-(

Zou kunnen, heb ik niet zoveel zicht op (houd het niet bij). Kan me wel voorstellen dat alles op elkaar gaat lijken op den duur...

Ik vind The Gentlemen te gelikt. Stellar Kart heb ik gerecenseerd ooit. Wel grappig, maar niet meer dan dat. Ook te gelikt en te gemaakt 'hip'. Is dat overigens niet de Flevo kick-off? (Daar ga ik sowieso niet heen. ;-))

Smaken verschillen. Ik vind ze wel fijn. Weer 's wat anders. Stellar Kart vind ik minder worden. Hun eerste CD vond ik persoonlijk het best tot nu toe. Op de EO-jongerendag waren ze wel heerlijk enthousiast, da's dan wel weer prachtig :). Vandaar dat ik erheen ga. Veel meer hoef je denk ik ook niet te verwachten van een band die begint met campingevangelisatie en dan de grote boze muziekwereld ingaat. Kan anders, maar ik kijk er niet van op dat ze vooral tekstueel vlakker worden en het 'tongue-in-cheek' gehalte (wat je op de eerste CD nog wel tegenkwam) omlaag gaat.

Welkom. :-)

Dank.
Laatst gewijzigd door Rope op 10 mar 2009 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- i know You stay true when my world is false - MuteMath

alex213
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor alex213 » 25 feb 2008 19:20

kurtyo schreef:Ik vind The Gentlemen te gelikt. Stellar Kart heb ik gerecenseerd ooit. Wel grappig, maar niet meer dan dat. Ook te gelikt en te gemaakt 'hip'. Is dat overigens niet de Flevo kick-off? (Daar ga ik sowieso niet heen. ;-))

waren wij niet allebei uitgenodigd voor de verjaardag van 's werelds meest gezochte persoon?
"there's no glory in succes
there's no hope in possession
there's no beauty in beauty
there's no love in emotion"
- Today Forever -

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 26 feb 2008 17:33

Geen nieuwe, maar deze versie van Nick Cave's Sad Water is zeker de moeite van het beluisteren waard, veel mooier dan het origineel.

http://nl.youtube.com/watch?v=vNv5Umy4xwc

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 26 feb 2008 18:45

Ja Alex, dat klopt. En dat zal de wereld weten!

Rope schreef:Ben je bekend in het GKV-wereldje? Ik tot een paar jaar geleden geenszins, maar m'n netwerken lopen al aardig :lol:. De bedoelde figuur heet Gerard Veenhof en hij spamt de verenigingssite echt zo ontzettend met z'n nieuwe belevingen. Wel grappig. Eigen site (www.geer.nu) met muziek enzo. Muziekfreak, om het kort te houden :).

Ik ken hem niet, maar zijn muzieksmaak klinkt me als muziek in de oren. Komt ook op bepaalde vlakken wel overeen met mijn smaak. (Misschien is mijn smaak nóg iets breder. ;-))

Klopt. Meestal heb ik geen zin om daar m'n tijd in te steken. Maar zo af en toe... Vaak pik ik ook bands op na het lezen van recensies op sites als jesusfreakhideout.com. Hokje of niet, ik vind vaak wel wat nieuws via hun reviews.

Die site vind ik niet zo briljant, maar ik heb de laatste tijd sowieso niet zoveel aan religieuze muziekwebsites - uitzonderingen daargelaten. Ik vind goede christelijke artiesten ook wel via het seculiere netwerk.

Ik ken nog niet veel meer dan wat op hun myspace staat. Een van de bandleden (Bram) is een jaargroepsgenootje van me. Vandaar dat ik wel veel van het promotieproces meegekregen heb ;). Optredens in kleine, knusse cafés in Utrecht enzo.

Ik ken ook niet meer dan wat er op de website staat. Tim blijkt op dezelfde hogeschool te zitten, maar ik ben daar als het goed is over niet al te lange tijd weg - hoewel, eigenlijk kom ik er nu al bijna nooit. Maar ik ken geen van hen. Wel ken ik de jongen die de cd opgenomen heeft vrij goed. (Een oud-klasgenoot.) Martijn: www.myspace.com/martijndoolaard (fijne muziek van zijn nieuwe band Diesel Disko!)

Zou kunnen, heb ik niet zoveel zicht op (houd het niet bij). Kan me wel voorstellen dat alles op elkaar gaat lijken op den duur...

Ze hebben een aantal hype-bandjes, dat had ik niet van ze verwacht. Bijzonder matige emopop e.d.

Smaken verschillen. Ik vind ze wel fijn. Weer 's wat anders. Stellar Kart vind ik minder worden. Hun eerste CD vond ik persoonlijk het best tot nu toe. Op de EO-jongerendag waren ze wel heerlijk enthousiast, da's dan wel weer prachtig :). Vandaar dat ik erheen ga. Veel meer hoef je denk ik ook niet te verwachten van een band die begint met campingevangelisatie en dan de grote boze muziekwereld ingaat. Kan anders, maar ik kijk er niet van op dat ze vooral tekstueel vlakker worden en het 'tongue-in-cheek' gehalte (wat je op de eerste CD nog wel tegenkwam) omlaag gaat.

Voor mij is het feit dat een band op de jongerendag speelt reden om de band niet te waarderen. ;-) :P

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”