Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Ik wil nogmaals Godspeed You! Black Emperor aanraden aan hen die deze geweldige postrockband nog niet kennen. De korte link weet ik niet, maar hier: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... 2bb4837518
Rope schreef:Hmmm, de bands die ik de laatste paar pagina's langs zie komen doen me denken aan een zeker figuur op m'n studentenvereniging.
Sommige mensen halen echt van overal en nergens nieuwe bandjes.
Mooi dat StairsToNowhere hier ook al wat bekendheid geniet. Wat vinden jullie van 'Catwalks on the Moon'?
Mijn laatste 'ontdekking' is Ivoryline (met gelijknamige myspace). Ik ben wel voor bands met lichte CSLewis-invloeden (Wavorly ed). Zo ook deze heren. Fijne muziek met fijne teksten.
Ach, en de verzamelalbums van Tooth&Nail mag ik ook graag horen. Zo kwam ik op die van 2006 bands als Discover America en Terminal tegen.
Btw: nog iemand die 20mrt naar StellarKart in Tivoli gaat? Ik denk dat ik me daar 'oud' ga wanen. En iemand bij TheGentlemen geweest (25jan-TivoliDeHelling)? Ik heb genóten
.
En verder: hoi, ik ben wat ze noemen 'nieuw' hier![]()
.
kurtyo schreef:Wie is die figuur?
Als je een beetje rondkijkt op internet, netwerkt, wat contacten opdoet en wat luistert hier en daar en af en toe wat verder klikt op internetpagina's, ontdek je al snel nieuwe muziek. En soms moet je gewoon dingen downloaden of kopen die je helemaal niet kent.
Stairs To Nowhere is best een leuke band. De cd ga ik binnenkort bestellen. 'Catwalks on the Moon' is een vet nummer, maar eigenlijk vind ik alle nummers die ik van ze ken wel de moeite waard.
Tooth & Nail was erg vet ja. Tegenwoordig hebben ze best nog een aantal vette bands, maar het gaat wel achteruit.![]()
Ik vind The Gentlemen te gelikt. Stellar Kart heb ik gerecenseerd ooit. Wel grappig, maar niet meer dan dat. Ook te gelikt en te gemaakt 'hip'. Is dat overigens niet de Flevo kick-off? (Daar ga ik sowieso niet heen.)
Welkom.
kurtyo schreef:Ik vind The Gentlemen te gelikt. Stellar Kart heb ik gerecenseerd ooit. Wel grappig, maar niet meer dan dat. Ook te gelikt en te gemaakt 'hip'. Is dat overigens niet de Flevo kick-off? (Daar ga ik sowieso niet heen.)
Rope schreef:Ben je bekend in het GKV-wereldje? Ik tot een paar jaar geleden geenszins, maar m'n netwerken lopen al aardig. De bedoelde figuur heet Gerard Veenhof en hij spamt de verenigingssite echt zo ontzettend met z'n nieuwe belevingen. Wel grappig. Eigen site (www.geer.nu) met muziek enzo. Muziekfreak, om het kort te houden
.
Klopt. Meestal heb ik geen zin om daar m'n tijd in te steken. Maar zo af en toe... Vaak pik ik ook bands op na het lezen van recensies op sites als jesusfreakhideout.com. Hokje of niet, ik vind vaak wel wat nieuws via hun reviews.
Ik ken nog niet veel meer dan wat op hun myspace staat. Een van de bandleden (Bram) is een jaargroepsgenootje van me. Vandaar dat ik wel veel van het promotieproces meegekregen heb. Optredens in kleine, knusse cafés in Utrecht enzo.
Zou kunnen, heb ik niet zoveel zicht op (houd het niet bij). Kan me wel voorstellen dat alles op elkaar gaat lijken op den duur...
Smaken verschillen. Ik vind ze wel fijn. Weer 's wat anders. Stellar Kart vind ik minder worden. Hun eerste CD vond ik persoonlijk het best tot nu toe. Op de EO-jongerendag waren ze wel heerlijk enthousiast, da's dan wel weer prachtig. Vandaar dat ik erheen ga. Veel meer hoef je denk ik ook niet te verwachten van een band die begint met campingevangelisatie en dan de grote boze muziekwereld ingaat. Kan anders, maar ik kijk er niet van op dat ze vooral tekstueel vlakker worden en het 'tongue-in-cheek' gehalte (wat je op de eerste CD nog wel tegenkwam) omlaag gaat.
Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten