Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 nov 2007 00:22

Inderdaad, discriminatie!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 27 nov 2007 12:14

T. Lindeman schreef:
Russell schreef:Ik vind het eerder regelrecht gejat eigenlijk, moet je Glorybox maar even checken.

Heb "Glorybox" binnen gehaald en naast "INDA" gelegd. "regelrecht gejat" is zwaar overdreven. Melodie lijnen zijn compleet anders. Alleen de beat heeft wat overeenkomsten, maar dat is logisch, het blijft Triphop. Technisch is Rob Dougan m.i. beter. Portishead is vrij simpel en minder diep.

disagree . . . Ik vindt portishead authentieker , rauwer en minder synthetisch klinken. Maar, is mijn mening.

Muzikale ontdekkingen van Scape. . . apparat, Ellen Allien en modeselector. ik vindt niet alles mooi of inhoudelijk bijzonder, maar de manier waarop de techno wordt gebruikt is interessant.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 27 nov 2007 12:36

scape schreef:disagree . . . Ik vindt portishead authentieker , rauwer en minder synthetisch klinken. Maar, is mijn mening.

Kwestie van smaak denk ik. Portishead is ook meer minimal wat jouw meer aan zal spreken en Rob Dougen gaat voor bombastisch, wat mij dan weer meer kan boeien.

Muzikale ontdekkingen van Scape. . . apparat, Ellen Allien en modeselector. ik vindt niet alles mooi of inhoudelijk bijzonder, maar de manier waarop de techno wordt gebruikt is interessant.

Link? :wink:
Auf Wiedersehen!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 27 nov 2007 16:34

'Portishead vrij simpel en niet diep?'

:?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 27 nov 2007 16:55

Machiavelli schreef:'Portishead vrij simpel en niet diep?'

:?

.. is mijn mening. :wink:
Auf Wiedersehen!

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 27 nov 2007 17:07

T. Lindeman schreef:
Russell schreef:Ik vind het eerder regelrecht gejat eigenlijk, moet je Glorybox maar even checken.

Heb "Glorybox" binnen gehaald en naast "INDA" gelegd. "regelrecht gejat" is zwaar overdreven. Melodie lijnen zijn compleet anders. Alleen de beat heeft wat overeenkomsten, maar dat is logisch, het blijft Triphop. Technisch is Rob Dougan m.i. beter. Portishead is vrij simpel en minder diep.

De zanglijnen zijn inderdaad heel anders, maar de beat en ook melodie in de intro komen behoorlijk overeen.

Verder deel ik scapes mening over Portishead vs. Rob Dougan, Portishead was in ieder geval 8 jaar eerder. :P
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 27 nov 2007 17:37

Russell schreef:Verder deel ik scapes mening over Portishead vs. Rob Dougan, Portishead was in ieder geval 8 jaar eerder. :P

Dat is waar ja. :wink:
Auf Wiedersehen!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 29 nov 2007 12:47

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 dec 2007 17:20

Ik heb dat nummer van Dougan nog eens naast Glorybox van Portishead gelegd, en ik begrijp Russell e.a. wel. De nummers lijken qua klankkleur echt heel erg op elkaar - ondanks de nadrukkelijke verschillen. Ook de bas vertoont veel overeenkomsten, al is Dougan wat harder en dieper in dit geval.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 dec 2007 14:40

Nieuwste ontdekkingen:

Symphony in Peril, een christelijke band, bij mijn weten. Beetje hardcore, in ieder geval hard. Ik kende ze al wel, maar heb ze herontdekt. (Geldt ook voor The Psyke Project.)

Beetje spacy, beetje freaky, beetje rock, beetje postrock, vet.

*Edit by Johan81: gelieve geen schutting taal gebruiken.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2007 12:00

kurtyo schreef:Nieuwste ontdekkingen:

Symphony in Peril, een christelijke band, bij mijn weten. Beetje hardcore, in ieder geval hard. Ik kende ze al wel, maar heb ze herontdekt. (Geldt ook voor The Psyke Project.)

Beetje spacy, beetje freaky, beetje rock, beetje postrock, vet.
Naar mijn bescheiden mening gaat The Psyke Project steeds meer de wat meer sludgere hardcore eerst waren ze wat chaotischer, maar het blijft nog steeds bruut :) Symphony in Peril heb ik weer nooit zo heel erg kunnen waarderen..

Nodes of Ranvier daarintegen ... en een herontdekking van mij deze week is 3rd and the Mortal, blijf het fijne muziek vinden.. (En weer eens Gojira geluisterd).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 06 dec 2007 12:04

kurtyo schreef: Beetje spacy, beetje freaky, beetje rock, beetje postrock, vet.

idd prettige muziek :)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 06 dec 2007 23:02

Russell schreef:
Othello schreef:Grappig. Ik ben Nick Cave een beetje aan het ontdekken, en nu kom ik erachter dat hij het script heeft geschreven voor de film The Proposition. En dat is 'n hele fijne western...

Nick Cave is een van de goden van de postpunk. Veel plezier met verder ontdekken, ik benijd je. 8)

als je toch aan het Nickcaven bent:

en heel fijn duet met PJ Harvey op Youtube
hier
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 10 dec 2007 14:56

Een muzikale (her-)ontdekking van mij: Reckless Kelly
stoere rootsrock 8)
Hier een videootje

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 dec 2007 13:01

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =195747511

Jos Mans, singer-songwriter, en een goede ook. (Beetje reclame maken voor kennissen mag wel, toch?) Zelfs verkouden (het tweede nummer) klinkt hij nog goed. Sommigen kennen zijn vader wel (Martin), maar dit is beter. ;-) Ik heb zijn naam al eerder genoemd, maar op deze nieuwe MySpace staan twee redelijk nieuwe nummers, en ze zijn goed. Dus...

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”