Moderator: Moderafo's
T. Lindeman schreef:Russell schreef:Ik vind het eerder regelrecht gejat eigenlijk, moet je Glorybox maar even checken.
Heb "Glorybox" binnen gehaald en naast "INDA" gelegd. "regelrecht gejat" is zwaar overdreven. Melodie lijnen zijn compleet anders. Alleen de beat heeft wat overeenkomsten, maar dat is logisch, het blijft Triphop. Technisch is Rob Dougan m.i. beter. Portishead is vrij simpel en minder diep.
scape schreef:disagree . . . Ik vindt portishead authentieker , rauwer en minder synthetisch klinken. Maar, is mijn mening.
Muzikale ontdekkingen van Scape. . . apparat, Ellen Allien en modeselector. ik vindt niet alles mooi of inhoudelijk bijzonder, maar de manier waarop de techno wordt gebruikt is interessant.
T. Lindeman schreef:Russell schreef:Ik vind het eerder regelrecht gejat eigenlijk, moet je Glorybox maar even checken.
Heb "Glorybox" binnen gehaald en naast "INDA" gelegd. "regelrecht gejat" is zwaar overdreven. Melodie lijnen zijn compleet anders. Alleen de beat heeft wat overeenkomsten, maar dat is logisch, het blijft Triphop. Technisch is Rob Dougan m.i. beter. Portishead is vrij simpel en minder diep.
Naar mijn bescheiden mening gaat The Psyke Project steeds meer de wat meer sludgere hardcore eerst waren ze wat chaotischer, maar het blijft nog steeds bruutkurtyo schreef:Nieuwste ontdekkingen:
Symphony in Peril, een christelijke band, bij mijn weten. Beetje hardcore, in ieder geval hard. Ik kende ze al wel, maar heb ze herontdekt. (Geldt ook voor The Psyke Project.)
Beetje spacy, beetje freaky, beetje rock, beetje postrock, vet.
Russell schreef:Othello schreef:Grappig. Ik ben Nick Cave een beetje aan het ontdekken, en nu kom ik erachter dat hij het script heeft geschreven voor de film The Proposition. En dat is 'n hele fijne western...
Nick Cave is een van de goden van de postpunk. Veel plezier met verder ontdekken, ik benijd je.
Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten