Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 sep 2007 19:32

goshen schreef:(...)"I'm so tired of america" (grijsgedraaid op radio 2 natuurlijk) en "halleluja" (grijsgedraaid op stubru natuurlijk). Laten we het erop houden dat ik het niet eens ben met zijn kijk op de politiek, het christendom en de seksuele moraal :|
Maar hij kan inderdaad aardig muziek maken.

"I'm so tired of America", is dat je voornaamste kritiek wat betreft zijn kijk op de politiek? Wel, daarin staat hij niet bepaald alleen dus om je nekharen daar nu mee te vermoeien?
"Hallelujah", dat is een cover - o.a. uitgevoerd door Leonard Cohen (origineel) en Jeff Buckley (uitgebreide versie, die ook Wainwright speelt).
Ik vind je kritiek wat overtrokken. (Over zijn seksuele moraal heb ik nog niet veel gehoord trouwens.)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 11 sep 2007 19:43

kurtyo schreef:"Hallelujah", dat is een cover - o.a. uitgevoerd door Leonard Cohen (origineel) en Jeff Buckley (uitgebreide versie, die ook Wainwright speelt).
Ik vind je kritiek wat overtrokken. (Over zijn seksuele moraal heb ik nog niet veel gehoord trouwens.)
Hij is homoseksueel en heeft meerdere (seksuele) relaties gehad. :)

@Goshen: Als dat de kritiek inderdaad is kun je nauwelijks popmuziek meer luisteren.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 sep 2007 19:52

scape schreef:
T. Lindeman schreef:
scape schreef:Radiq . . . .

Het is echt jouw stijl ja 8) Ik vind dít alleen wat aan de saaie kant.

they call it minimal . . . 8)
Ik heb nog een CD van je thuis liggen en wanneer ik er soms mee wakker wordt denk ik ... wat lijkt dit op Trentemoller ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 11 sep 2007 20:54

:D :shock: :shock: :D . . . wow, ik ben nu weer lekker een beetje op stoom aan het komen. Heb net drie maanden zonder computer thuis moeten leven.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 11 sep 2007 21:22

scape schreef::D :shock: :shock: :D . . . wow, ik ben nu weer lekker een beetje op stoom aan het komen. Heb net drie maanden zonder computer thuis moeten leven.

Ah cool! Ik ben wel benieuwd naar nieuwe tracks.
Auf Wiedersehen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 sep 2007 00:52

@ Machiavelli: dat hij homoseksueel is en relaties heeft gehad, weet ik. Maar om daar een persoon voor af te keuren? Ik ken genoeg homo's die eveneens seksuele relaties hebben gehad... Wat heeft dat met de muziek te maken?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 sep 2007 00:53

Dat laatste is geen verwijt richting jou, Machiavelli, maar een wanhopige vraag aan goshen.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 sep 2007 09:58

Van muzikaal talent en kunst in het algemeen overigens, wordt veel misbruik gemaakt om een rebelse boodschap uit te dragen. Rufus Wainwright doet dat ook met bijvoorbeeld zijn tegen-Christelijke teksten. Hoe goed hij dan ook mag zijn, vergeet niet dat we tegenwoordig een "luxeprobleem" hebben met muziek. Er is meer dan 100 jaar opgenomen muziek beschikbaar en daar kan je levenslang muziek uitkiezen met teksten die wel bij je passen. Ik zou wel gek zijn als ik dan naar een Wainwright zou gaan luisteren toch?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 sep 2007 10:01

goshen schreef:Van muzikaal talent en kunst in het algemeen overigens, wordt veel misbruik gemaakt om een rebelse boodschap uit te dragen.

Ach, met een beetje rebelie is niet zoveel mis.

Rufus Wainwright doet dat ook met bijvoorbeeld zijn tegen-Christelijke teksten.

Je hebt nog niet echt aangegeven wat er zo tegen-christelijk is aan zijn teksten.

Ik zou wel gek zijn als ik dan naar een Wainwright zou gaan luisteren toch?

Als je doelt op muziek van christelijke artiesten... daar ligt de kwaliteit GEMIDDELD toch een stuk lager, m.i.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 12 sep 2007 20:46

Rufus Wainwright maakt inderdaad gebruik van christelijke symboliek en is, bij mijn weten, geen christen. Maar dat maakt zijn teksten geenzins anti-christelijk.

Overigens, het nummer 'Hallelujah' dat ook doorspekt is met religieuze (Joodse en Christelijke) en sexuele symboliek is origineel niet van Wainwright, maar van Leonard Cohen. d:)b :8> |:)|

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 12 sep 2007 20:51

Arvo Pärth. Kende ik dus nog niet.

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 12 sep 2007 20:51

Right, nu begin ik toch wel nieuwsgierig te raken naar die Leonard-gast... wat zou jij aanraden als ik wat meer van hem wil horen? Bestaat er toevallig een "Best of..."-compilatie?
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 12 sep 2007 21:04

Rule schreef:Right, nu begin ik toch wel nieuwsgierig te raken naar die Leonard-gast... wat zou jij aanraden als ik wat meer van hem wil horen? Bestaat er toevallig een "Best of..."-compilatie?
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Best_of_Leonard_Cohen
Voor vijftien euro bij de plaatselijke platenboer of bij de lokale nieuwsgroep/torrentaanbieder.

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 12 sep 2007 21:08

(Wat, je moet nu ook gaan betalen voor nieuwsgroepen/torrents?)

Danke. Zal hem eens nachecken.
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 12 sep 2007 22:06

Laodicea schreef:Arvo Pärth. Kende ik dus nog niet.

!!!!! . . . neem er de tijd voor, je kunt er je hele leven mee doen.

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”