Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mei 2006 14:02

Hoe vind Aragorn zijn nieuwste dubbel-cd A Son Of A Plumber van Per Gessle eigenlijk? :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2006 17:25

Raido schreef:Herrie :mrgreen:

/me vind de nieuwste CD van Snow Patrol toch verheerschen boven X&Y van Coldplay

Is die even saai als Final Straw? 8)

Smurffie schreef:Hoe vind Aragorn zijn nieuwste dubbel-cd A Son Of A Plumber van Per Gessle eigenlijk? :mrgreen:

Laa'k et zo zeggen: NIKS! 8)

Maarreh, ach, het is wel aardig, maar niet echt heel erg geïnspireerd naar mijn gevoel. Wel te vergelijken met Roxette maar dan minder de catchy hooks, om het maar eens hip uit te drukken. :P
Ik heb hem natuurlijk ook nog maar 1x beluisterd, maar heb niet het gevoel dat meer luisterbeurten briljante soundscapes aan mijn oor zullen onthullen. 8)

On-topic is Gravenhurst een leuke tip voor de postrock-liefhebbers onder ons. Zag ze vorige week maandag in het voorprogramma van Belle & Sebastian en alhoewel het live niet altijd even goed overkwam (en de zanger/gitarist gespeend was van elk charisma, itt de briljante drummer overigens) klinkt het op plaat zeker niet verkeerd. Als je bij 'releases' op de albums klinkt kun je op de website van Warp samples horen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 13 mei 2006 20:32

Per Gessle was toch van Roxette :roll: of ben ik nu heel raar?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2006 22:04

Klopt ja. :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 mei 2006 17:00

Is die even saai als Final Straw?
Neuh... iets leuker :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 mei 2006 22:27

Hoog tijd voor wat goede smaak 8)

Allereerst zou ik Jolie Holland's Springtime can kill you willen aanraden. Volkomen misplaatst tussen de bands die hier genoemd worden maar een juweeltje van een plaat. Heerlijke relaxte folk met jazz, blues en gospel invloeden. Als je de laatste Over the Rhine kon waarderen en ook nog steeds hoopt dat een Norah Jones nog eens een spannende plaat uitbrengt moet hier zeker eens naar luisteren.

Daarnaast zou ik aandacht willen vragen voor de nieuwste Gomez (How we operate). Niet helemaal een onbekende band in popminnend Nederland maar voor de meeste mensen toch ws nog wel onbekend. Ik heb de hype rond hun eerdere cd's een beetje gemist, maar de nieuwe past perfect in mijn straatje. Heerlijke britpop met Americana invloeden waarbij het experiment en het volume ook zeker niet gemeden worden.

Gaat allen luischteren!
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 mei 2006 09:27

Ik heb Robbie Williams net ontdekt 8) Kent iemand die al?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 mei 2006 09:31

rafaell schreef:Ik heb Robbie Williams net ontdekt 8) Kent iemand die al?
het ging hier over muziek.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 mei 2006 09:46

Wat je ook vindt van Robbie Williams: hij kan vrij goed zingen, heeft leuke nummers, is een entertainer pur sang, heeft een aantal niet onverdienstelijke albums afgeleverd. M.a.w.: zo slecht is hij niet.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 mei 2006 09:50

kurtyo schreef:Wat je ook vindt van Robbie Williams: hij kan vrij goed zingen, heeft leuke nummers, is een entertainer pur sang, heeft een aantal niet onverdienstelijke albums afgeleverd. M.a.w.: zo slecht is hij niet.
Ja joh, laat mij ook eens zwammen :P

Robbie telt gewoon niet, hij is bekend :) Overigens vind ik The New Amsterdams en Sleeping at Last ook wel aardig.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 mei 2006 10:33

kurtyo schreef:Wat je ook vindt van Robbie Williams: hij kan vrij goed zingen, heeft leuke nummers, is een entertainer pur sang, heeft een aantal niet onverdienstelijke albums afgeleverd. M.a.w.: zo slecht is hij niet.

Toch verdient hij nu ook weer niet de stadions die hij momenteel vol krijgt, z'n aspiraties als nieuwe Freddy Mercury zal hij toch nooit waarmaken. Anyway, het is sowieso geen nieuwe ontdekking in de stijl van dit topic.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 mei 2006 14:52

Inderdaad, een nieuwe ontdekking is het geenszins... Maar waarom verdient hij die niet? Hij is een ras-entertainer, en ras-entertainers trekken volle zalen, hij dus ook. Daarbij had hij natuurlijk al een enorme fanschare door zijn boyband-periode.

huibertjan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor huibertjan » 16 mei 2006 15:33

Wie kent er de band triple G ??

dat is mijn nieuwe ontdekking echt ene geweldige band !!
ze komen uit nederland maar dat is niet te horen en ze zijn nog christelijk ook
[url]www.seven.fm[/url
Christelijk internetradio voor jou!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 mei 2006 15:43

Dramatisch slechte band, i.m.h.o. Dan is zelfs Robbie nog een begenadigder muzikant.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 mei 2006 16:48

huibertjan schreef:Wie kent er de band triple G ??

dat is mijn nieuwe ontdekking echt ene geweldige band !!
ze komen uit nederland maar dat is niet te horen en ze zijn nog christelijk ook

Als mensen zeggen 'goede band, en nog christelijk ook' bedoelen ze vaak: 'ha, eindelijk een christelijke band die een beetje aan te horen is'.

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”