StillAwake schreef:Rhapsodiy is muzikaal gezien inderdaad geniaal, maar het fantasy-gehalte van hun teksten staat me inderdaad ook tegen.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik na "Dawn of Victory" nooit meer een album van die gasten beluisterd heb, wellicht is het verbeterd...
Ik vind fantasy op zich geen probleem als het goed geschreven is.... Maar daar gaat het juist mis, het niveau is gewoon dramatisch
Wat de muziek betreft zijn ze met de naamswisselingen en scheuringen / bandwisseling (eigenlijk heb je nu twee Rhapsody's, of Fire en die van Luca Turilli) ook wel wat weggezakt. Toch wel twee tips, na Dawn of Victory verscheen Power of the Dragonflame wat in mijn optiek absoluut hun beste album is. Ook Turilli's "space-soloalbum " Prophet of the Last Eclipse" is absoluut het luisteren waard.
Wat me trouwens maar eens opvalt is dat bands vaak meer een merk zijn dan een band zelf. Als je kijkt naar Rhapsody, het bestaat nog steeds maar alleen de toetsenist is nog vanuit de tijd waar wij het van kennen. En dat zie je natuurlijk vaak, met name in de rock0hoek. Denk bijvoorbeeld aan bands als Deep Purple, Kayak enzovoorts. Het is al lag niet meer de originele band, er izjn tal van wisselingen geweest maar door de naam aan te houden houd je het "merk" met bijbehorende fan-base toch vast.