Christelijke muziek op Youtube

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Christelijke muziek op Youtube

Berichtdoor Marnix » 22 nov 2024 21:26

StillAwake schreef:OK, nogmaals: onbekend, maar de plaat die je hier gepost had klinkt zeker niet onaardig.
Doet denken aan een combi van Rhapsody of Fire en Within Temptation.

Ja ik vind het vooral klinken als Within Temptation, minder als Rhapsody. Dat is nog sneller en nog meer klassiek symfonisch. Maar het is wel redelijk bombastisch dus ik snap de vergelijking.

Rhapsody (zoals het nog heette toen ik het geregeld luisterde) is af en toe heerlijk, alleen jammer dat het tekstueel zo matig is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 25 nov 2024 13:13

Marnix schreef:Ja ik vind het vooral klinken als Within Temptation, minder als Rhapsody. Dat is nog sneller en nog meer klassiek symfonisch. Maar het is wel redelijk bombastisch dus ik snap de vergelijking.

Rhapsody (zoals het nog heette toen ik het geregeld luisterde) is af en toe heerlijk, alleen jammer dat het tekstueel zo matig is.

Rhapsodiy is muzikaal gezien inderdaad geniaal, maar het fantasy-gehalte van hun teksten staat me inderdaad ook tegen.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik na "Dawn of Victory" nooit meer een album van die gasten beluisterd heb, wellicht is het verbeterd...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2024 10:43

StillAwake schreef:Rhapsodiy is muzikaal gezien inderdaad geniaal, maar het fantasy-gehalte van hun teksten staat me inderdaad ook tegen.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik na "Dawn of Victory" nooit meer een album van die gasten beluisterd heb, wellicht is het verbeterd...

Ik vind fantasy op zich geen probleem als het goed geschreven is.... Maar daar gaat het juist mis, het niveau is gewoon dramatisch :-)

Wat de muziek betreft zijn ze met de naamswisselingen en scheuringen / bandwisseling (eigenlijk heb je nu twee Rhapsody's, of Fire en die van Luca Turilli) ook wel wat weggezakt. Toch wel twee tips, na Dawn of Victory verscheen Power of the Dragonflame wat in mijn optiek absoluut hun beste album is. Ook Turilli's "space-soloalbum " Prophet of the Last Eclipse" is absoluut het luisteren waard.

Wat me trouwens maar eens opvalt is dat bands vaak meer een merk zijn dan een band zelf. Als je kijkt naar Rhapsody, het bestaat nog steeds maar alleen de toetsenist is nog vanuit de tijd waar wij het van kennen. En dat zie je natuurlijk vaak, met name in de rock0hoek. Denk bijvoorbeeld aan bands als Deep Purple, Kayak enzovoorts. Het is al lag niet meer de originele band, er izjn tal van wisselingen geweest maar door de naam aan te houden houd je het "merk" met bijbehorende fan-base toch vast.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 26 nov 2024 11:01

Marnix schreef:Ik vind fantasy op zich geen probleem als het goed geschreven is.... Maar daar gaat het juist mis, het niveau is gewoon dramatisch :-)

Wat de muziek betreft zijn ze met de naamswisselingen en scheuringen / bandwisseling (eigenlijk heb je nu twee Rhapsody's, of Fire en die van Luca Turilli) ook wel wat weggezakt. Toch wel twee tips, na Dawn of Victory verscheen Power of the Dragonflame wat in mijn optiek absoluut hun beste album is. Ook Turilli's "space-soloalbum " Prophet of the Last Eclipse" is absoluut het luisteren waard.

Wat me trouwens maar eens opvalt is dat bands vaak meer een merk zijn dan een band zelf. Als je kijkt naar Rhapsody, het bestaat nog steeds maar alleen de toetsenist is nog vanuit de tijd waar wij het van kennen. En dat zie je natuurlijk vaak, met name in de rock0hoek. Denk bijvoorbeeld aan bands als Deep Purple, Kayak enzovoorts. Het is al lag niet meer de originele band, er izjn tal van wisselingen geweest maar door de naam aan te houden houd je het "merk" met bijbehorende fan-base toch vast.

Ik zal de beneomde albums eens beluisteren!
Je noemt Deep Prurple, maar vergelijk voor de grap de bezetting van Blackmore's Rainbow en Deep Purple door de jaren heen maar eens.
Uit mijn hoofd heeft Rainbow ooit opgetreden in exact dezelfde samenstelling als waarin ze ooit een Deep Purple concert gaven.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Tonny
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tonny » 01 dec 2024 23:37

Het is december, 1e adventszondag: tijd om de kerst-playlists weer te updaten.

https://youtu.be/SkvYR4BcHYc?si=lLcybEBvyxcxU3N0
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2024 09:28

Tonny schreef:Het is december, 1e adventszondag: tijd om de kerst-playlists weer te updaten.

https://youtu.be/SkvYR4BcHYc?si=lLcybEBvyxcxU3N0

Hun nieuwe live kerstalbum is best fijn ja!
― C.S. Lewis”

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”